Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUsluel, Yasemin
dc.contributor.authorFidan, Ayça
dc.date.accessioned2022-11-08T11:14:17Z
dc.date.issued2022-10
dc.date.submitted2022-10-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27040
dc.description.abstractThe aim of this study to develop and test a model the effect of student emotions on student engagement, the mediator effect of online learning readiness and the moderator effect of metacognition in distance education environments. The study group of this study consists of 1601 students studying at a state university in Turkey. Data were collected through “emotions experienced in distance education scale”, “student’s engagement scale”, “online learning readiness scale”, “metacognitions questionnaire-30”. The mediation and moderated mediation models were analyzed with SPSS PROCESS macro 3.4. It was revealed that the students experienced boredom the most in the activities they did not actively participate in, and interest and curiosity in the activities they actively participated in. Results indicated that online readiness mediated the relationship between emotions and student engagement in three models. Metacognition moderated the positive emotions and negative emotions model but did not moderate exploratory emotions model. While 56% of the total variance was explained in the positive emotions and exploratory emotions models, 57% of the total variance was explained in the negative emotions model. It can be suggested to develop strategies to ensure that students experience positive emotions, taking into account their online learning readiness and metacognition, in order to ensure students' engagement in online learning environments.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectUzaktan eğitimtr_TR
dc.subjectDuygulartr_TR
dc.subjectÜstbiliştr_TR
dc.subjectHazır bulunuşluluktr_TR
dc.subjectÖğrenci bağlılığıtr_TR
dc.titleUzaktan Eğitim Ortamlarında Deneyimlenen Duyguların Öğrenme Sürecindeki Rolünün İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of the Role of Emotions Experienced in Distance Education Environments in the Learning Process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışmasında uzaktan eğitim ortamlarında öğrencilerin deneyimledikleri duygular, çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenci bağlılığı, çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluluğu ve üstbiliş arasındaki ilişkilerin modellenmesi ve test edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla uzaktan eğitim ortamlarında öğrencilerin deneyimledikleri duyguların, öğrenci bağlılığına etkisi, hazır bulunuşluluğun aracılık etkisi ve üstbilişin bu aracılık modeli üzerindeki düzenleyici etkisi modellenmiş ve test edilmiştir. Tezin çalışma grubunu Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan ve ölçme araçlarını gönüllü olarak yanıtlayan 1601 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler “uzaktan eğitim ortamında deneyimlenen duygular ölçeği”, “çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluluk ölçeği”, “çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenci bağlılık ölçeği” ve “üstbilişler ölçeği” ile çevrimiçi toplanmıştır. Veriler SPSS PROCESS makrosuyla analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin aktif olarak katılmadığı etkinliklerde en çok sıkılma, aktif olarak katıldığı etkinliklerde ilgi ve merak duygularını deneyimledikleri ortaya çıkmıştır. Çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluğun olumlu, olumsuz ve keşfetmeye yönelik duyguların öğrenci bağlılığı üzerindeki etkisine aracılık ettiği saptanmıştır. Buna ek olarak üstbilişin olumlu ve olumsuz duygular modellerinde duyguların öğrenci bağlılığı üzerindeki etkisinde düzenleyici bir etkisi olduğu, keşfetmeye yönelik duygular modelinde düzenleyici bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Olumlu duygular ve keşfetmeye yönelik duygular modelinde çevrimiçi öğrenme ortamlarına öğrenci bağlılığındaki toplam varyansın %56’sı, olumsuz duygular modelinde toplam varyansın %57’si açıklanmıştır. Buradan hareketle öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarına bağlılığını sağlamak için çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluluklarının ve üstbilişlerinin dikkate alınması gerektiği söylenebilir. Ayrıca öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarında olumlu duygular deneyimlemesini sağlamaya yönelik stratejiler geliştirilmesi önerilebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erişimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-09T11:14:17Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster