Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaragöz, Derya
dc.contributor.authorKılıç, İzzet
dc.date.accessioned2022-10-20T08:02:23Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26942
dc.description.abstractNowadays, social media applications have become one of our essential communication tools. These applications can be used to communicate individually or in groups. Retrieving information by processing the text data produced in user groups increases the quality of the chat. Consequently, creating a system that will prevent the same question from being asked multiple times in groups with thousands of users will help increase efficiency in the chat. With the help of the application developed on the Slack platform in this study, users can search for similar questions in old messages and retrieve their answers. In cases where there is no similar question in the conversation, a mechanism has been developed to direct the question that is asked by a user to a user who has knowledge of the subject. The BERTurk model is fine-tuned for sentence classification and question answering tasks, which are natural language processing techniques. Since a large amount of training data is needed, datasets created in other languages are translated to Turkish and open-source datasets are used.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectNatural language processingtr_TR
dc.subjectDeep learningtr_TR
dc.subjectQuestion answeringtr_TR
dc.subjectQuestion detectiontr_TR
dc.titleSimilar QA Pairs Detection System to Improve Chat Quality in Turkish Conversation Groupstr_TR
dc.title.alternativeTürkçe Konuşma Gruplarında Sohbet Kalitesini Artırmak İçin Benzer Soru-Cevap Çifti Tespit Sistemitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüzde sosyal medya uygulamaları temel iletişim araçlarımızdan biri haline gelmiştir. Bu uygulamalar üzerinden bireysel olarak veya gruplar halinde iletişim kurulabilmektedir. Kullanıcı gruplarında üretilen metin verisini işleyerek anlamlar çıkarmak, sohbetin kalitesini arttırmaktadır. Binlerce kullanıcıya sahip gruplarda birden fazla kez aynı sorunun sorulmasına engel olacak bir sistem oluşturmak, sohbetteki verimliliği artırmaya yardımcı olacaktır. Bu çalışmada Slack platformu üzerinde geliştirilen uygulama sayesinde, kullanıcılar eski mesajlarda benzer soruları arayabilmekte ve cevaplarına ulaşabilmektedir. Sohbette benzer soru bulunmadığı durumlarda sorulan soruyu, konuya hakim kişilere yönlendirecek mekanizma da geliştirilmiştir. Doğal dil işleme tekniklerinden cümle sınıflandırma ve soru cevaplama görevleri için BERTurk modeli kullanılarak ince-ayar yapılmıştır. Yüksek sayıda eğitim verisine ihtiyaç duyulduğundan, Türkçe için eğitim verisi diğer dillerde oluşturulan veri setlerinden çevrilerek ve açık kaynak olarak paylaşılan verisetleri düzenlenerek bu ihtiyaç karşılanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİstatistiktr_TR
dc.embargo.lift2023-04-24T08:02:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster