Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTUNÇEL, Niray
dc.contributor.authorGENÇER GÜLDEN, ÇAĞLA
dc.date.accessioned2022-10-11T11:21:09Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26869
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of the Big Five Personality Traits on attitudes towards second-hand online shopping and intention to participate in terms of consumers residing in Turkey. In this context, data were obtained from 253 participants by online survey method. The obtained data were analyzed with the Partial Least Squares Structural Equation Modeling method using the SmartPLS program. The findings of the study reveal that neuroticism (-), extroversion (+) and agreeableness (+) personality traits, which are the Big Five Personality Traits sub-dimensions, have an effect on consumers' attitudes towards second-hand online shopping. In addition, it has been found that neuroticism (-), extraversion (+) and agreeableness (+) affect consumers' intention to participate in second-hand online shopping through attitude. Besides, it has been observed that the attitude towards second-hand online shopping positively affects the intention to participate in second-hand online shopping. In the literature, it is seen that there are limited number of studies discussing second-hand online shopping, which is a type of sharing economy. In addition, no study has been found in the international literature examining the effect of all sub-dimensions of the Big Five Personality Traits on attitudes towards second-hand online shopping and intention to participate. In this context, the present study contributes to the literature in terms of filling the stated gaps.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPaylaşım ekonomisi, İkinci El Çevrimiçi Alışveriş, Beş Büyük Kişilik Özelliği, Planlı Davranış Kuramıtr_TR
dc.titleÇevrimiçi İkinci El Paylaşım Ekonomisine Katılma Niyetinin Kişilik Özellikleri ve Tutum Çerçevesinde İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Beş Büyük Kişilik Özelliğinin çevrimiçi ikinci el alışverişe yönelik tutum ve katılma niyetine etkisini Türkiye’de ikamet eden tüketiciler açısından incelemektir. Bu kapsamda 253 katılımcıdan çevrimiçi anket yöntemi ile veri elde edilmiştir. Elde edilen veri, SmartPLS programı kullanılarak, Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları Beş Büyük Kişilik Özelliği alt boyutlarından nevrotiklik (-), dışa dönüklük (+) ve uyumluluk (+) kişilik özelliklerinin tüketicilerin çevrimiçi ikinci el alışverişe yönelik tutumlarına etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca nevrotiklik (-), dışa dönüklük (+) ve uyumluluğun (+) tutum aracılığıyla tüketicilerin çevrimiçi ikinci el alışverişe katılma niyetlerini etkilediği tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak, çevrimiçi ikinci el alışverişe yönelik tutumun çevrimiçi ikinci el alışverişe katılma niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Literatürde bir paylaşım ekonomisi türü olan çevrimiçi ikinci el alışverişi ele alan çalışmaların sınırlı sayıda olduğu görülmektedir. Ayrıca ulusal literatürde Beş Büyük Kişilik Özelliğine ait tüm alt boyutların çevrimiçi ikinci el alışverişe yönelik tutum ve katılma niyeti üzerindeki etkisini inceleyen herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu kapsamda mevcut çalışma söz konusu boşlukları doldurması bakımından literatüre katkı sağlamaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentPazarlamatr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-10-11T11:21:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster