Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Rights "info:eu-repo/semantics/closedAccess"
Now showing items 1-6 of 6
-
Cambridge Uluslararası Sınavları ve Milli Eğitim Bakanlığı 11.sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programlarının Laboratuvar Uygulamaları Bakımından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-02)The aim of this investigation is to bring to light the similarities and the differences in the laboratory activities found in the teaching programs for the biology lessons of the Turkish Ministry of Education (MEB) and the ... -
Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri için Makine Öğrenmesi Temelli Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Uygulamasının Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study highlights adaptive tests in a computer environment that offered individual differences. MMPI, which has 13 factors and 566 items and an important place in personality tests, has been studied in this context. ... -
Öğrenci ve Öğretme-Öğrenme Süreci Özelliklerinin Fizik Dersi Öğrenme Düzeyini Yordama Gücü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)This study aims to determine (1) the prediction strength of student and teaching-learning processes on the learning level of physics course, (2) whether these variables are significantly differing from school achievement ... -
Öğrenci, Öğretmen Ve Öğretim Programı Açısından Matematik Eğitimi Değerlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-06-29)The purpose of this study is to investigate mathematics educational values of 8th grade middle school students, mathematics teachers and middle school mathematics curriculum. Employing partially mixed concurrent equal ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Yeterlik Ve Uygulama Düzeylerine İlişkin Algıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Differentiated instruction is a teaching approach which advocates planning, implementing, and evaluating instruction, diagnosing and addressing the individual characteristics of the students. The purpose of this research ... -
Yapay Sinir Ağı, Karar Ağaçları ve Ayırma Analizi Yöntemleri ile PISA 2012 Matematik Başarılarının Sınıflandırılma Performanslarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study aims to compare the performance of artificial neural network, decision trees and discriminant analysis methods to classify student success. The performance of each method is investigated in different sample sizes ...