Erişim Hakları "info:eu-repo/semantics/closedAccess" Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Akran Grup Süpervizyonu Programı’nın Psikolojik Danışma Becerileri, Öz-Yeterlik, Terapötik İttifak ve Psikolojik Esnekliğe Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-02-27)The purpose of this study was to examine the effect of the Peer Group Supervision Program (PGSP), which was developed to be used in applied courses such as Counseling Practice with Individuals 1 and 2, on counseling skills, ... -
Kayıp verinin test eşitlemeye etkisinin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-04-18)The purpose of this study is to compare equating error (RMSE) and equating bias (BIAS) values with regard to estimated item and ability parameters obtained as a result of equating scores of tests in different conditions ... -
Öğrenci, Öğretmen Ve Öğretim Programı Açısından Matematik Eğitimi Değerlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-06-29)The purpose of this study is to investigate mathematics educational values of 8th grade middle school students, mathematics teachers and middle school mathematics curriculum. Employing partially mixed concurrent equal ... -
PISA Uygulamalarında Okuma-Matematik-Fen Okuryazarlığı Puanlarındaki Değişimin Çok Değişkenli-Çok Düzeyli Model İle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this research is to determine the variables at school and student level that affect together the maths-reading-science performances of Turkish students that participated in PISA 2009-2012-2015 practices. Within ... -
Üniversite Performanslarının Bulanık AHS, Bulanık SWARA ve TOPSIS Yöntemi ile Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Many national and international institutions and organizations carry out studies to assess university performance. These assessments are used in processes such as university, equivalence, international transfer, and ... -
Yapay Sinir Ağı, Karar Ağaçları ve Ayırma Analizi Yöntemleri ile PISA 2012 Matematik Başarılarının Sınıflandırılma Performanslarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study aims to compare the performance of artificial neural network, decision trees and discriminant analysis methods to classify student success. The performance of each method is investigated in different sample sizes ...