• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 179-198 of 418

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Madde Düzeyinde Boyutluluk Modellerinin Bilgisayar Ortamında Bireyselleştirilmiş Test Yöntemleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 

      Özdemir, Burhanettin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      The purpose of this study is to measure students’ language abilities with Compensatory Multidimensional Computerized Adaptive Testing (MCAT) designs using different ability estimation, item selection methods and stopping ...
    • Madde Takımlarının Güvenirlik ve Değişen Madde Fonksiyonu Üzerine Etkisi 

      Teker, Gülşen Taşdelen (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this study, reliability and differential item functioning (DIF) analysis were carried out on testlets which shows local item dependency. Since the items numbers per testlets are different from one testlet to another, ...
    • Madde Tepki Kuramı'nda Test Uzunluğu ve Örneklem Büyüklüğünün Model Veri Uyumu, Madde Parametreleri ve Standart Hata Değerlerine Etkisinin İncelenmesi 

      Şahin, Alper (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
      The purpose of this study was to investigate the effect of test length and sample size in Item Response Theory (IRT) on model-data fit, item parameters and standard error values. For this purpose, small (150, 250, 350, ...
    • Madde Tepki Kuramının Farklı Uygulamalarından Elde Edilen Parametrelerin ve Model Uyumlarının Örneklem Büyüklüğü ve Test Uzunluğu Açısından Karşılaştırılması 

      Koğar, Hakan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study is to identify NIRT, PIRT and MIRT across different sample sizes, test length and correlation between dimensions in a two dimensional simple structures. The aim is also to identify and compare and ...
    • Madde Tepki Modellemesinde Genellenebilirlik İle İki Yüzeyli Desenlerin İncelenmesi 

      Uyanık, Gülden Kaya (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      An approach called generalizability in item response modeling (GIRM) is investigated with two facets bx(m:t) design and results are compared with results of generalizability theory in this study.In this study simulated ...
    • Madde Yazarı Özelliklerinin Madde Psikometrik Özelliklerine Etkisi 

      Yüksel, Kenan Burak (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-03-25)
      Abstract The main purpose of this study is to examine the relationship between the item writer characteristics and the psychometric properties of multiple-choice items developed by these writers. The research was conducted ...
    • Matematik Başarısını Etkileyen Duyuşsal Özelliklerin Yem ve Mars Yöntemleri ile İncelenmesi 

      Kuddar, Çağla (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The aim of the study is to examine the affective characteristics that affect mathematics achievement with Structural Equation Modeling and MARS data mining methods. Structural Equation Modeling is a model that requires ...
    • Matematik Eğitiminde Matematik Tarihinin Kullanılmasının Farklı Bakış Açılarından İncelenmesi 

      Gençkaya, Şeyda (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The purpose of the study is to investigate the reflections of the history of mathematics from the perspectives of the middle school students (6th-8th grade), mathematics teachers, mathematics/mathematics education faculty ...
    • Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme ve Eğitim Programına İlişkin Öğretmenler Görüşleri 

      Kerkez, Bilgen (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of the present study was to investigate the teachers’ opinions about the theoretical and practical aspects of curriculum and curriculum development process in vocational and technical education. Employing ...
    • Mevsimlik Tarım İşçisi Çocukların Eğitim Hakkına Erişim Durumları ve Sosyal Beceri Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Belirlenmesi 

      Karaman, Zeynep (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study, seasonal agricultural workers (children) status of access to educational right and social skill competencies were investigated via teachers views. The aim of this study is to stress the difficulties the ...
    • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Biyoloji Dersi Elektronik İçeriklerinin Değerlendirilmesi 

      Kılıç Koçak, Pelin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      Besides the hardware and software components of the FATİH Project, one of the most important components is the EBA platform where e-content is published. In this platform, there are e-contents for the educational programs. ...
    • Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı Yurt Dışı Okulların Swot Analizi 

      Aköz, Özlem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      One of the most important factors of strategic planning is the situation analysis through which an institution is guided for evaluating its inner and external environment. In all the ways of situation analyzing, SWOT ...
    • Milli Eğitim Şuralarında Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşler, Kararlar ve Önerilerin İncelenmesi 

      Ürün , Ebru (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-03)
      This study aims to investigate the opinions, decisions and the suggestions related to the teacher education in National Supreme Education Committee Meetings in a meaningful whole within a historical process. This study was ...
    • Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planlarının Hedefleri Açısından İncelenmesi ve Uygulamaya Dönük Yansımalarının Değerlendirilmesi 

      Özdemir, Seyit (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      In this research, it has been aimed to examine the Turkish education system in terms of the Strategic plans of the Ministry of National Education (MONE) and to evaluate and discuss related to the performance values. In the ...
    • Moğolistan ve Türkiye Ortaöğretim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi 

      Mendee, Amarjargal (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      A comparative study is crucial when comparing similarities and differences between education systems and finding solutions for certain educational issues. As secondary education plays a vital role in a country’s education ...
    • Müfettiş ve Müdürlerin Ders Denetimi Uygulamalarının Çağdaş Denetim Özellikleri ve İlkeleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi 

      Tunç , Zeynep (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-06)
      In this research, it was aimed to evaluate the suitability of course supervision performed by supervisors between 1999 and 2014, and he suitability of course supervision performed by administrators after 2014 to contemporary ...
    • Mülteci Çocukların Psikolojik Sağlamlıkları ve Kültürlenme Stratejileri 

      Bozdağ, Faruk (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of the study was to examine the psychological resilience of the Syrian refugee children (11-18 ages) and their acculturation strategies.The quantitative data were collected from 957 Syrian refugee children and the ...
    • Mültecilerin Sosyal İçerilmeleri Bağlamında Eğitime Erişmelerinde Yaşanılan Problemler ve Çözüm Önerileri 

      Topaloğlu, Hakan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-28)
      The purpose of this research is to reveal the problems faced by and solution proposals of teachers, counselors/psychological counselors and managers working in educational institutions with students of different nationalities ...
    • Mınnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri İçin Makine Öğrenmesi Temelli Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Uygulamasının Geliştirilmesi 

      Erbay Mermer, Şeyma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      This study highlights adaptive tests in a computer environment that offered individual differences. MMPI, which has 13 factors and 566 items and an important place in personality tests, has been studied in this context. ...
    • Nedelsky, Sınır Grup ve Karşıt Gruplar Standart Belirleme Yöntemlerinin Norma Dayalı Değerlendirmelerle Karşılaştırılması 

      Şahin, Turan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-09)
      In this research, the relationship between cut-off scores obtained from Nedelsky, borderline group, contrasting group and norm referenced assessment; T score was examined. Also, it was examined the percentage of students ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV