• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 166-185 of 418

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Likert Tipi Ölçeklerin Çocuklarla Kullanımında Yanıt Kategori Sayısının Psikometrik Özelliklere Etkisi 

      Alan, Ümran (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this study is to investigate the effects of number of response options on psychometric properties of Likert-type scale for used with children. Accordingly, 1092 2nd and 3rd grade children from 11 different ...
    • Likert Tipi Ölçeklerin Yapı Geçerliğinin Veri Madenciliği, Yapay Sinir Ağları, Faktör Analizi ve Rasch Modelleri ile İncelenmesi 

      Bekmezci, Sinan Muhammet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Data collection instruments which are important building blocks of measurement and evaluation activities are expected to comply with the standards. Therefore, one of the issues that need close attention in developing ...
    • Lisans Düzeyinde Zorunlu İngilizce II Dersinden Öğrencilerin Beklentileri ve Erişi Düzeylerinin İncelenmesi 

      Maden, Zeynep (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to examine the students’ achievement in compulsory English II Course in the bachelor’s degree and determine students’ expectations and the extent the program meets these expectations. Within this ...
    • Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Öznel İyi Oluş 

      Derin, Sümeyye (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      This is a descriptive study conducted with the aim of examining the relationships between variables of internet addiction among high school students and some of the individual variables and subjective well-being. The study ...
    • Lise Öğrencilerinde Okul Terki Riskinin İncelenmesi 

      Yorğun, Abdulvahap (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study investigates variables causing drop-out among high school students. In this respect, whether variables like family, friends, self-esteem, daily hassles and certain demographic characteristics meaningfully affect ...
    • Lise Öğrencilerindeki Akran Zorbalığının Yordayıcıları Olarak Anne Baba Tutumu ve Temel Psikolojik İhtiyaçlar 

      Tuğran, Ayşe Zeliha (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this study is to investigate the role of parental attitudes and basic psychological needs in predicting the bullying status (bully, victim, bully/victim, and not involved). In addition, it was examined whether ...
    • Lise Öğrencilerinin Karar Stratejilerinin Farklı Karar Durumlarında İncelenmesi 

      Tekbaş, Gözde (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-06)
      In this study, it is aimed to examine the relationship between high school students' use of rational, intuitive, undecided and dependent decision strategies and their decisions which expresses their decision situations in ...
    • Lise Öğrencilerinin Karar Stratejilerinin Farklı Karar Durumlarında İncelenmesi 

      Tekbaş, Gözde (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-06)
      In this study, it is aimed to examine the relationship between high school students' use of rational, intuitive, undecided and dependent decision strategies and their decisions which expresses their decision situations in ...
    • Lise Öğrencilerinin Nomofobi Düzeylerini Etkileyen Faktörler 

      Ergin, Zeynep Öznur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this study is to investigate the nomophobia levels of high school students based on the variables such as gender, grade level, the duration of time spent with the cell phone, the frequency of checking the cell ...
    • Lise Öğrencilerinin Okul Terk Risklerini Etkileyen Öğrenci ve Okul Düzeyindeki Faktörler 

      Zorbaz, Osman (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of this research is to determine student and school level factors that cause dropout risk based on bioecological approach and to examine interactions among these factors. This study is a correlational predictive ...
    • Lise Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımının Sosyal Kaygı ve Akran İlişkileri Açısından İncelenmesi 

      Zorbaz, Osman (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      This research is descriptive study that aims to analyze social anxiety, peer relations and some demographic variances of problematic internet use of high school students. Working group consisted of high school students in ...
    • Lise Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Algılanan Örgütsel Destek ve Psikolojik Sermaye İlişkisi 

      Büyükgöze, Hilal (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In the current study, the relationship of public high school teachers perceived organizational support and psychological capital levels was investigated in relation to their gender, education, type of high school, tenure, ...
    • Liselere Geçiş Sisteminde İlçelerin Gelişmişlik Düzeyinin ve Cinsiyetin Değişen Çeldirici Fonksiyonuna Etkisi 

      Coşkun, Sinem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Evidence for test fairness is collected with the analysis of changing differential distractor functioning (DDF) and differential item functioning (DIF). Transition system to Turkish high school is an achievement test aimed ...
    • Madde Düzeyinde Boyutluluk Modellerinin Bilgisayar Ortamında Bireyselleştirilmiş Test Yöntemleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 

      Özdemir, Burhanettin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      The purpose of this study is to measure students’ language abilities with Compensatory Multidimensional Computerized Adaptive Testing (MCAT) designs using different ability estimation, item selection methods and stopping ...
    • Madde Takımlarının Güvenirlik ve Değişen Madde Fonksiyonu Üzerine Etkisi 

      Teker, Gülşen Taşdelen (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this study, reliability and differential item functioning (DIF) analysis were carried out on testlets which shows local item dependency. Since the items numbers per testlets are different from one testlet to another, ...
    • Madde Tepki Kuramı'nda Test Uzunluğu ve Örneklem Büyüklüğünün Model Veri Uyumu, Madde Parametreleri ve Standart Hata Değerlerine Etkisinin İncelenmesi 

      Şahin, Alper (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
      The purpose of this study was to investigate the effect of test length and sample size in Item Response Theory (IRT) on model-data fit, item parameters and standard error values. For this purpose, small (150, 250, 350, ...
    • Madde Tepki Kuramının Farklı Uygulamalarından Elde Edilen Parametrelerin ve Model Uyumlarının Örneklem Büyüklüğü ve Test Uzunluğu Açısından Karşılaştırılması 

      Koğar, Hakan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study is to identify NIRT, PIRT and MIRT across different sample sizes, test length and correlation between dimensions in a two dimensional simple structures. The aim is also to identify and compare and ...
    • Madde Tepki Modellemesinde Genellenebilirlik İle İki Yüzeyli Desenlerin İncelenmesi 

      Uyanık, Gülden Kaya (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      An approach called generalizability in item response modeling (GIRM) is investigated with two facets bx(m:t) design and results are compared with results of generalizability theory in this study.In this study simulated ...
    • Madde Yazarı Özelliklerinin Madde Psikometrik Özelliklerine Etkisi 

      Yüksel, Kenan Burak (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-03-25)
      Abstract The main purpose of this study is to examine the relationship between the item writer characteristics and the psychometric properties of multiple-choice items developed by these writers. The research was conducted ...
    • Matematik Başarısını Etkileyen Duyuşsal Özelliklerin Yem ve Mars Yöntemleri ile İncelenmesi 

      Kuddar, Çağla (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The aim of the study is to examine the affective characteristics that affect mathematics achievement with Structural Equation Modeling and MARS data mining methods. Structural Equation Modeling is a model that requires ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV