• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 340-359 of 427

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Tek Boyutlu ve Çok Boyutlu Aşamalı Tepki Modeline Göre Çok Boyutlu Yapıların İncelenmesi 

      Demir, Elif Kübra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to compare estimated item and ability parameters and the model-data fit indexes of multidimensional and polytomous item data based on unidimensional and multidimensional Graded Response Model (GRM). ...
    • Teknik Bilimler Meslek Yüksekokullarında İngilizce Dersine Yönelik SWOT Analizi 

      Bozok, Özlem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The study aimed to determine strengths, weaknesses, opportunities and threats of English courses (English 1 and English 2) in Selcuk University Technical Vocational College according to opinions of students and academicians ...
    • Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sisteminde Uygulanan Sınavların Puanları ile Diğer Puanların Karşılaştırılması 

      Sınacı, Bülent (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this research is to determine in primary school (basic education) to secondary education transition (TEOG) system whether there is a relationship between grades from the central exams and grades from other ...
    • Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Puanlarının Yükseköğretim Kurumları Sınavını Yordama Gücü 

      Köprülü, Gözde (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      In this study, the predictive power subtests of high school admission exam (TEOG) to subtests of higher education admission exam (YKS) has been investigated. The population of the research consists of a total of 1149 ...
    • Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sisteminde (TEOG) Uygulanan Sınavların Puanları ile Diğer Puanların Karşılaştırılması 

      Sınacı, Bülent (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this research is to determine in primary school (basic education) to secondary education transition (TEOG) system whether there is a relationship between grades from the central exams and grades from other ...
    • Teog Fen Bilgisi Başarısını Etkileyen Değişkenlerin Çok Düzeyli Regresyon Modeli İle İncelenmesi 

      Ulutan, Ezgi (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      This study investigated the variables affecting the achievement of eighth grade students who participated in TEOG science exam by multi-level regression analysis. The variables included in research are the students' ...
    • Teog Matematik Alt Testinde Değişen Madde Fonksiyonunun Coğrafi Bölgelere Göre İncelenmesi 

      Özyıldırım Gümüş, Feride (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      TEOG, known as the Secondary Education Transition System from Elementary Education is the central exam implemented from 2013-2014 to 2017-2018 academic years. The validity and reliability of a large-scale test, carried out ...
    • Teog Sınavının Yabancı Dil Alt Testine Ait Maddelerin Yanlılığının İncelenmesi 

      Arslan, Münevver (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02)
      In this study, differential functioning items according to gender and school type (private vs public) in English subtest of TEOG in 2015 – 2016 Academic Year Spring Semester were investigated. Expert opinions were sought ...
    • Test Boyutluluğunun Değişen Madde Fonksiyonuna Etkisinin Farklı Koşullar Altında İncelenmesi 

      Yıldıztekin, Bulut (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-16)
      The aim of this study is to determine how DIF is affected by different conditions in two dimensional and three dimensional simulation and two dimensional real data sets. Whether the tests are simple or complex, medium or ...
    • Test Eşitlemede Grup Değişmezliğinin Farklı Simülasyon Koşulları Altında İncelenmesi 

      İnal, Hatice (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The purpose of this study was to examine the impact of differential item functioning in anchor items on the group invariance in equating for different sample sizes. Within this scope, the factors that chosen to investigate ...
    • Test ve Alt Testlerde Eşitlemenin Farklı Koşullar Açısından İncelenmesi 

      Kumlu, Gökhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The main purpose of this study is to compare the results obtained from the equating of a multidimensional test with the various application steps at test level and at sub-test level in terms of evaluation criteria. The ...
    • Testlerin Boyutluluğunun, Ortak Madde Formatının, Yetenek Dağılımının Vve Ölçek Dönüştürme Yöntemlerinin Karma Testlerin Eşitlenmesine Etkisi 

      Gübeş, Neşe Öztürk (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study was to examine the impact of test dimensionality (unidimensional versus multidimensional), characteristics of common-item set (format representative versus non-representative), differences in group ...
    • The Analysis of Learner Autonomy and Autonomous Learning Practices in Massive Open Online Language Courses (MOOLCD) 

      Mısır, Hülya (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      Edgar Faure’s (1972) ‘Learning Society’ continues to be a blanket for the everevolving forms of lifelong learning. Today, the very idea of learning in digital and interactive (social) ecologies is tempting for millions ...
    • The Effect of Item Selection and Parameter Estimation Methods to the Accuracy of Pretest Item Parameters on Online Calibration in CAT 

      Ertuna, Levent (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      Computerized adaptive test (CAT) has a possible risk that the quality of the item bank decreases over time due to the exposed items. The best possible and advantageous solution to this is to implement the online calibration. ...
    • The Role of Graphic Novels in Teaching English as a Foreign Language 

      Ekinci Efecioğlu, Emine (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      The overall aim of this study was to investigate the effects of using GraphicNovels in Teaching English as a Foreign Language. The study was conductedwith 56 10th grade IB (International Baccaloriate) students at TED ...
    • TIMSS 2015 Fen Duyuşsal Özelliklerinin Cinsiyet ve Bölgelere Göre İncelenmesi 

      Demir, Mehmet Can (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      Various international and national tests are applied to assess curricula across the world. About 250.000 students’ knowledge and skills are tested via Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS). Many ...
    • TIMSS 2015 Türkiye Örnekleminde Erken Matematik Aktiviteleri Modelinin Bölgelere ve Cinsiyete Göre İncelenmesi 

      Karasu, Semih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The purpose of the study is to investigate the measurement invariance of the early mathematical activities model, which was used in the TIMSS 2015 study and which was created using the home questionnaire applied to the ...
    • Toplam Test Puanı ve Alt Test Puanlarının Kestiriminin Hiyerarşik Madde Tepki Kuramı Modelleri ile Karşılaştırılması 

      Soysal, Sümeyra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      In this study, the relationship between subtest and total test was investigated by using hierarchical item response theory models in order to contribute to reliable subtest and total test score estimates. The RMSE and ...
    • Travma Yaşamış Üniversite Öğrencilerinde Travma Sonrası Büyümeyi Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi 

      Doğançay, Hamide Merve (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The purpose of this study is to examine whether there is a significant difference between post-traumatic growth levels according to various demographic characteristics of university students who have experienced trauma, ...
    • Türk Halkbilimi Bölümü Lisans Programı Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri 

      Özer, Aygül (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-13)
      In this research, it is aimed to explore the qualifications of Turkish Folklore Department undergraduate programs in terms of students perceptions. Survey was used in the research. The undergraduate program of the Turkish ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV