• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 323-342 of 427

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Sato Test Kuramı'nın Klasik Test Kuramı Ve Madde Tepki Kuramı İle Psikometrik Açıdan Karşılaştırılması 

      Çüm, Sait (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-21)
      In this study, based on the answers given by the students who participated in the Student Achievement Determination Exam, it is aimed to determine the item characteristics of the mathematics and Turkish sub-tests and student ...
    • Seçme Sınavlarının Engel Durumlarına Göre Madde Yanlılığının İncelenmesi 

      Yılmaz, Gözde (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      In Turkey, there are exams known as Central Joint Exams for the eighth grade students in primary education. These exams are held twice a year for the eighth grade for six main courses. In this study, the selection test is ...
    • Serbest Etkinlikler Dersinin İncelenmesi: Nallıhan Örneği 

      Birgül, Semih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      With the 2010-2011 academic year and an extracurricular time activities lesson added to the curriculum of primary education, by alleviating the obligatory lessons, it is aimed that the students should attend the social, ...
    • Sosyal Adalet Liderliği ve Etik İklim Arasındaki İlişkiye Yönelik Öğretmen Görüşleri 

      Arslan, Aynur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)
      The purpose of this study is to examine the relationship between social justice leadership (SJL) and ethical climate according to the views of teachers working in lower secondary schools. The study was conducted with ...
    • Sosyal Adalet Liderliği, Okul Yaşam Kalitesi ve Okula Aidiyet Duygusu İlişkisi 

      Gören , Safiye Çiğdem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06)
      In this study, it is aimed to examine the relationship between social justice leadership, quality of school life and sense of school belonging based on students’ responses. The research is a relational descriptive study. ...
    • SOSYAL ADALET LİDERLİĞİ, OKUL YAŞAM KALİTESİ VE OKULA AİDİYET DUYGUSU İLİŞKİSİ 

      Gören, Safiye Çiğdem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06)
      In this study, it is aimed to examine the relationship between social justice leadership, quality of school life and sense of school belonging based on students’ responses. The research is a relational descriptive study. ...
    • Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının (1924-2018) Çoğulculuk Perspektifinden İncelenmesi 

      Ceylan, Mustafa (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01)
      Ensuring different cultures to develop tolerance and empathy towards each other should be one of the aims of the curricula. The curricula not carrying this aim are not compatible with the world getting more and more ...
    • Sosyal Medya Ortam ve Araçlarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri 

      Menteşe, Mehmet (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Technology advances with an unbelievable speed in the global world. Technological advancements offer new instruments and provides occurrence of new methods in order for all disciplines to reach their goal. Today s people ...
    • Sosyal Medya Ortam ve Araçlarının Öğrenci Davranışlarına Etkisi 

      Ili, Kenan (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      It was determined that the main purpose of the study should be to present the students , counsellors and school disciplinary committee members views related to the impact of being in social media environments and using ...
    • Sözel Olmayan Kapsamlı Zeka Testinin İkinci Versiyonunun Türk ve Arap Kültürüne Uyarlanması 

      Seef, Nesrin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04)
      The aim of this research is to perform validity and reliability studies for the adaptation of the second version of Comprehensive Test of Nonverbal Intelligence - CTONI-2 developed by Pearson, Donald, and Wierdeholt (2009) ...
    • Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde STEM Yaklaşımı: Türk Eğitim Sistemi İçin Politika Önerisi 

      Arslan, Selçuk Yusuf (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Once STEM education is considered from an international angle, it is observed that countries differ in terms of several titles and headings found in their STEM policy documents although there exists an apparent consensus ...
    • Sürdürülebilir Liderlik ile Öğrenen Örgüt Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Dağdeviren Ertaş, Behiye (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-30)
      In this study, the relationship between sustainable leadership behaviors of state school principals of Yozgat province and the behavior of schools as a learning organization is tried to be determined. Another aim of the ...
    • Sınıf Düzeyine, Bölgelere, Okul Türü ve Ders Türüne Göre Not Enflasyonunun İncelenmesi 

      Karali, Tuğçe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      In this study, 7th and 8th grade students who were educated in 2015-2016, 2016-2017 and 2017-2018 academic years examined to determine whether there is grade inflation or not and the level of inflation according to grade ...
    • Sınıf Öğretmenlerinin Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Yeterlik Ve Uygulama Düzeylerine İlişkin Algıları 

      Demirkaya, Abdul Samet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      Differentiated instruction is a teaching approach which advocates planning, implementing, and evaluating instruction, diagnosing and addressing the individual characteristics of the students. The purpose of this research ...
    • Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Programındaki Sürdürülebilir Gelişmeye Yönelik Görüşleri, Yeterlik Algıları ve Uygulamaları 

      Aydoğan, Zeynep (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The aim of this research is to examine primary school teachers' views, competence perceptions and practices towards sustainable development-oriented education. The study group of the research consisted of classroom teachers ...
    • Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma-Yazma Öğretimine İlişkin Görüşleri 

      Calın Ekici, Tuğçe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of the present study is to determine the views of elementary school teachers about reading-writing teaching. Mixed method was used in the study. Sample of the study consisted of 151 first grade teachers who ...
    • Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenmeyi Öğrenme Becerisine İlişkin Görüş ve Yeterlikleri 

      Çatal, Nihal (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-08)
      This research was conducted to determine the opinions and competences of primary school teachers about learning to learn. The fact that teachers have a high level of competence related to learning to learn, have the necessary ...
    • Tek Boyutlu ve Çok Boyutlu Aşamalı Tepki Modeline Göre Çok Boyutlu Yapıların İncelenmesi 

      Demir, Elif Kübra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to compare estimated item and ability parameters and the model-data fit indexes of multidimensional and polytomous item data based on unidimensional and multidimensional Graded Response Model (GRM). ...
    • Teknik Bilimler Meslek Yüksekokullarında İngilizce Dersine Yönelik SWOT Analizi 

      Bozok, Özlem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The study aimed to determine strengths, weaknesses, opportunities and threats of English courses (English 1 and English 2) in Selcuk University Technical Vocational College according to opinions of students and academicians ...
    • Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sisteminde Uygulanan Sınavların Puanları ile Diğer Puanların Karşılaştırılması 

      Sınacı, Bülent (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this research is to determine in primary school (basic education) to secondary education transition (TEOG) system whether there is a relationship between grades from the central exams and grades from other ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV