• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 203-222 of 427

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Nedelsky, Sınır Grup ve Karşıt Gruplar Standart Belirleme Yöntemlerinin Norma Dayalı Değerlendirmelerle Karşılaştırılması 

      Şahin, Turan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-09)
      In this research, the relationship between cut-off scores obtained from Nedelsky, borderline group, contrasting group and norm referenced assessment; T score was examined. Also, it was examined the percentage of students ...
    • Norm ve Ölçüt Dayanaklı Değerlendirmelerin Karşılaştırılmasına İlişkin Bir Çalışma 

      Çukadar, Ismail (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      This correlational research model investigates that whether the decisions based on norm and criterion referenced assessment change by the type of assessment.In the first phase of data collection, the multiple choice ...
    • Oecd Ülkeleri İle Türkiye'nin Eğitim Harcamalarının Karşılaştırılması 

      Ceğer, Buse (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The purpose of this study is to analyze the relationship between Turkey and the selected OECD countries related to educational expenditures and academic success. The content of this study consists of the selected 5 countries ...
    • Oecd Ülkeleri İle Türkiye'nin Yükseköğretim Finansman Sistemlerinin Karşılaştırılması ve Türkiye İçin Bir Finansman Modeli Önerisi 

      Ateş, Haydar (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study; it is aimed to analyze the higher education financial systems in OECD countries and compare them with the current system in Turkey, then to improve an applicable financial model for Turkish higher education ...
    • Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünlerine Etkisi 

      Epçaçan, Cevdet (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
      The purpose of this study is to determine effects of Coop-Dis-Q And POSSE readingcomprehension strategies on 5. grade students reading comprehension levels, attitudesto Turkish lesson, self-efficacy beliefs of reading ...
    • Okul Farkındalığının Öğretmen ve Okul Düzeyinde İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması 

      Büyükgöze, Hilal (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01)
      This study, inspired by the conceptual framework adapted into school settings by Hoy, investigated teacher and school level factors predicting school mindfulness, and employed an explanatory sequential mixed-methods design. ...
    • Okul Kültürü Üzerine Yönetici ve Öğretmen Görüşlerinin Nitel Bir Analizi: Bakü Örneği 

      Aliyev, Bakhtiyar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      In this research, opinions of teachers and administrators regarding school culture were examined. The research was designed with the phenomenology design of qualitative research method. The data were collected from 20 ...
    • Okul Motivasyonu Ölçeğinin Cinsiyete ve Sınıf Düzeyine Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi 

      Durmaz, Melis (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this research is to examine the measurement invariance of the school motivation scale (Kan, Özhan and Kaynak, 2017) in terms of gender and grade level variables and to obtain evidence for the construct validity ...
    • Okul Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Özelliklerinin Öğretmenlerin Öznel İyi Oluşları ile İlişkisi 

      Kahraman, Gülşah (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The purpose of this study was to determine the relationship between transformational leadership behaviors of school principals and teachers' subjective well-being. Quantitative correlational study was used for the study ...
    • Okul Müdürlerinin Liderliği İle Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Ankara Örneği 

      Özcan , Dilek (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)
      The aim of this study is to examine the leadership of secondary school principals in Ankara and the burnout of secondary education teachers in terms of some variables.The study was carried out with 354 teachers working in ...
    • Okul Müdürlerinin Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Psikolojik Sermayeleri ile İlişkisi 

      Bilgiç, Belda (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The purpose of study is to determine principals’ leadership behaviours impact on teachers’ psychological capital in public primary and secondary schools. Research population carried out in accordance with quantitative ...
    • Okul Müdürünün İnovasyon Yeterlikleri ile Öğretmenlerin Küresel Yetkinlikleri Arasındaki İlişki 

      Karaca Akarsu, Cansu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Aim of research is to examine relationship between innovation competencies of school principal and global competencies of teachers based on their opinions Study also examines innovation competence of school principal ...
    • Okul ve Öğretmen Performanslarının Katma Değer Modellemesi ile Değerlendirilmesi 

      Temurtaş, Ali (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02)
      The aim of this study is to carry out an exemplary application through the generalized persistence model that can provide objective evidence for the evaluation of school and teacher performances in Turkey. For this purpose, ...
    • Okul Yöneticilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleriyle Çatışma Yönetimi Stili Tercihleri Arasındaki İlişki 

      Yıldızoğlu, Hüseyin (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      This study aimed at investigating the relationship between school administrators conflict management style preferences and their personality traits. The results of the study are as follows: (1) While handling conflicts, ...
    • Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışlarının Örgütsel Zekâ Düzeyine Etkisi (Zonguldak İli Örneği) 

      Turan, Selçuk (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The current research is a descriptive study which aims to determine the impact of quantum leadership behaviours of school principals on the organizational intellegence level according to the perceptions of teachers. The ...
    • Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışlarının Yönetim Tarzlarına Ve Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyine Etkisi 

      Çelik, Methi (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07)
      This study investigated the relationships among school administrators’ quantum leadership, management styles and teachers’ organizational commitment. The study also examined whether participants’ perceptions differed ...
    • Okul Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri 

      Şimşek Kuloğlu,Melda (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02-16)
      The aim of this study is to reveal out the views of teachers working in public primary schools in the central districts of Erzurum province regarding the authentic leadership behaviors of school principals. For this purpose, ...
    • Okul Yöneticilerinin Öğretmenlere İlişkin İnsan Doğası Varsayımları ve Sergiledikleri Yönetim Tarzları 

      Asar, Ramazan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      This study aims to investigate school principals’ human nature assumptions for teachers and their management styles as pursuit by teachers. This is a descriptive study utilizing the survey model. The population of the study ...
    • Okul Yöneticilerinin Plazma Liderlik Davranışlarının ve Öğrencilerin Vatandaşlık Algılarının Mekânsal Analiz Yöntemiyle İncelenmesi 

      Çevik, Mehmet Sabir (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)
      This research aims to analyse the levels related to the plasma leadership behaviours of the school administrators in secondary education institutions (in high schools) and the citizenship perceptions of the students ...
    • Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesine ve Atanmasına İlişkin Benimsenen Modellerin Karşılaştırılması (Türkiye, Fransa, Danimarka Ve İngiltere Örneği) 

      Pelit, Alican (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study, training and appointment practices of school administrators wereanalyzed comparativ Turkey, France, Denmark and England After analyzing the training and appoinment practises of school administrators in France, ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV