• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 146-165 of 427

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • KADIN VE ERKEK OKUL MÜDÜRLERİNİN FRAKTAL LİDERLİK UYGULAMALARININ KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ (MBALE, UGANDA) 

      SSALI, Muhammadi Bisaso (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The study was conducted to investigate, establish and compare the fractal leadership related practices of female and male school principals. A survey model was adopted for the study in question. The population of the study ...
    • Karakter Güçleri Açısından Pozitif Gençlik Gelişiminin İncelenmesi 

      Kabakçı, Ömer Faruk (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      This research has been conducted in order to adapt “Youth Inventory of Character Strengths and Virtues” to Turkish and to determine whether the character strengths of high school students predict their levels of positive ...
    • Karanlık Üçlü Kişilik Özelliklerine Göre Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumları 

      Tozar, Mustafa Zahid (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      Purpose of this research is to examine life satisfaction of university students based on dark triad. Study group was determined with convenience sampling method and consisted of 516 university students from Istanbul, Ankara, ...
    • Kariyer Kararı Verme Öz-Yetkinliği: Bir Model Testi 

      Ulaş, Özlem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
      The purpose of this study was to determine the variables that affect senior students’ career decision-making self-efficacy. In addition to this, Career Decision-Making Self-Efficacy Scale (CDMS) was developed and senior ...
    • Karizmatik Liderlik ve Örgütsel Sadakat İlişkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri 

      Gündüz, Funda Pırıl (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      In the study, it was aimed to investigate the relationship between the charismatic leadership behaviors of secondary school principals and the organizational loyalty behaviors of teachers. Two scales were used in the study ...
    • Karizmatik Liderlik, Lidere Güven ve Duygusal Emeğe Yönelik Öğretmen Görüşleri: Trabzon İli Örneği 

      Tuti, Gamze (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      In this study, the relationships between charismatic leadership, emotional labor and trust in the leader were examined according to the teacher views. The sample of this research, patterned with a correlation survey model ...
    • Karma Testlerde Doğrulayıcı Faktör Analizi Kestirim Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Kılıç, Abdullah Faruk (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this study is to compare maximum likelihood (ML), robust maximum likelihood (MLR), unweighted least squares mean-and-variance adjusted (ULSMV), weighted least squares (WLS), weighted least squares mean-and-variance ...
    • Karma Testlerde Kayıp Verilerin Değişen Madde Fonksiyonuna Etkisinin İncelenmesi 

      Dinçsoy, Leyla Burcu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      This research is aimed at examining the effects of Markov chain Monte Carlo (MCMC), multiple imputation (MI) and expectation maximization (EM), which are methods of coping with missing data, on the differential item ...
    • Karma Testlerin Psikometrik Özelliklerini Belirlemede Klasik Test Kuramı ve Rasch Modelinin Karşılaştırılması 

      Doğru, Şafak Cansu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to indicate which one of the Classical Test Theory and Rasch model is providing more detailed statistical information in determining psychometric properties of mixed tests through comparing their ...
    • Kavram Yanılgılarını Belirlemede Yapılandırılmış Grid ve Üç Aşamalı Test Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Gökdoğan, Sevil (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The purpose of this study is to determine the effectiveness of configured grid method in determining misconceptions of 7. grade students about electricity subject by comparing configured grid method and three tier test ...
    • Kayıp Veri ile Baş Etme Yöntemlerinin Güvenirlik Kestirimleri Üzerine Etkisi 

      Bayram, İzel (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The purpose of this study was to compare the missing data handling methods in terms of the influence on reliability coefficients under different simulation conditions. For this purpose, datasets with 200, 500, and 1000 ...
    • Kayıp Veri ile Baş Etme Yöntemlerinin Ölçme Değişmezliğine Etkisi Açısından Karşılaştırılması 

      Işıkoğlu, Mehmet Ali (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The purpose of this study is to compare the missing data handling methods in terms of the influence on measurement invariance. For this purpose, data of 5496 students participated in PISA 2015 tests from Turkey and responded ...
    • Kayıp Veri İle Başa Çıkma Yöntemlerinin Yapısal Eşitlik Modellerine Etkisi 

      Karaman, Haydar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The purpose of this research is to investigate three missing data handling methods; listwise deletion, likelihood methods (FIML and EM), and multiple imputation (PMM, CART, NORM) techniques in structural equation models ...
    • Kayıp verinin test eşitlemeye etkisinin incelenmesi 

      Ertoprak, Duygu Gizem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-04-18)
      The purpose of this study is to compare equating error (RMSE) and equating bias (BIAS) values with regard to estimated item and ability parameters obtained as a result of equating scores of tests in different conditions ...
    • Kayıp Veriyle Başa Çıkma Yöntemlerinin Değişen Madde Fonksiyonu Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 

      Tamcı, Pelin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The purpose of this study is to investigate the impacts of zero imputation (ZI), multiple imputation (MI), expectation maximization (EM) on differential item functioning under different conditions. The impacts of these ...
    • Kernel Eşitleme Ve Madde Tepki Kuramına Dayalı Eşitleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Akın Arıkan, Çiğdem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      This study aimed to evaluate the performances of Item Response Theory (IRT) true-score equating (Haebara) and the Kernel post-stratification equipercentile, Kernel post-stratification linear, Kernel chained equipercentile ...
    • Kişi Uyum İndekslerinin Testin Psikometrik Özelliklerine Etkisi 

      Aydoğan, Sibel (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)
      If a person who takes the test answers the difficult item (s) correctly and incorrectly answers the easy item (s), this is unexpected. The degree of this unexpected situation can be determined by person-fit indexes. These ...
    • Kişilik Tipleri Envanterinin Geliştirilmesi ve Üniversite Bölümlerinin Kişilik Kodlarının Belirlenmesi 

      Ağaçcı, Orhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to develop inventory (IPT-Inventory of Personality Types) based on Jung's Theory of Psychological Types and Briggs and Myers' contributions to this theory to be used in conducting career counseling ...
    • Kişilik, Süreç ve Çevre Boyutları Açısından Yaratıcı Öğretim Uygulamalarının Sınıfa Yansıması: Öğretmen - Öğrenci Görüşleri 

      Ünlü, Deniz (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      In this study, it is aimed to determine teachers’ and students’ opinions on applying creative thinking skill-based education in Math classes of 6th graders. Participants consist of 370 6th graders from secondary schools ...
    • Klasik Test Kuramı ve Genellenebilirlik Kuramından Puanlayıcılar Arası Tutarlılığın Farklı Yöntemlere Göre Karşılaştırılması 

      Yıldıztekin, Bulut (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this research, analytical and holistic rubrics, which evaluate the problem solving ability of seventh grade students,were used to be scored by five different mathematics teachers. The reliability analysis of obtained ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV