• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 120-139 of 427

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Hacettepe Üniversitesi’nde Çalışan Araştırma Görevlilerinin Psikolojik İyi Oluş Düzeylerinin Yordanması 

      Koç, Muharrem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The purpose of this study was to examine whether psychological well-being level of research assistants working at Hacettepe University was significantly predicted by their gender, type of employment (cadre), levels of ...
    • Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmen Eğitiminde Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Bir Olgu Bilim Çalışması 

      Çalışkan, Sinem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This purpose of this study was to analyze pre-service English teachers’ opinions about multicultural education, to determine perceptions of multicultural efficacy and experiences related to multicultural education. For ...
    • Hong Kong ve Türkiye Temel Dil Eğitim Programlarının Okuma - Yazma Becerileri Açısından Karşılaştırılması 

      Atik, Uğur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      This study aims at investigating formal language education curriculums developed for the basic education in Hong Kong and Turkey in terms of curriculum items within the context of groups responsible with curriculum development ...
    • Ingilizce Okuma Becerisindeki Gelişimin Madde Tepki Kuramı ve Örtük Büyüme Modellemesiyle İncelenmesi 

      Yapar, Taner (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study aims at investigating the development in English reading skill of students who started the English Preparatory Program at beginner level and continued for a year at TOBB University of Economics and Technology ...
    • Investigating the Variables Affecting Students' Perceptions of 21st Century Skills and Problem-solving Skills 

      Eren Janssen, Buket (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The aim of this study is to investigate the effects of programme (IB vs non-IB) on students’ perceptions of 21st century skills (PoTCS) and problem-solving skills (PSS) in relation with English comprehension, age, achievement, ...
    • İç Denetim Sisteminin Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Örgütü Denetim Sistemine Uyarlanması ve Bir Model Önerisi 

      Barış , Ali Erkan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this research is to provide a control model for provincial national education directorates in accordance with contemporary supervision approaches. The level of adoption and applicability of the internal audit ...
    • İç Göç Yaşamış ve Yaşamamış Ergenlerin Benlik Kurguları, Uyum Sorunları ve Başa Çıkma Tarzları 

      Bozdağ, Faruk (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      This study is a descriptive one conducted to investigate whether self- construals,adjustment levels, adjustment problems and styles of coping with stress of internalmigrant and non-migrant adolescents differentiate ...
    • İlkokul 2. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Eklektik Modele Göre Değerlendirilmesi 

      Özkan Elgün, İmgehan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of this study is to make an eclectic evaluation of the primary second grade English curriculum starting 2013-2014 academic year. Partially mixed sequential equal status design of mixed method research was used. ...
    • İlkokul Bahçelerinin Mevzuata Uygunluğu ve Eğitim Paydaşlarının Okul Bahçesinin Kullanımına İlişkin Görüşleri 

      Erözeren, Hamiyet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this study is to identify the appropriateness of primary schoolyards’ to the legislation and the stakeholders’ opinions concerning the schoolyard usage. After analyzing the schoolyard regulations, schoolyards’ ...
    • İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Uyumu: Bir Model Testi 

      Demirtaş-Zorbaz, Selen (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
      In Turkey, children often meet with "school" in elementary school within the scope of compulsory education. Pre-school education is not compulsary and the service is limited. The child who first meets the school will ...
    • İlkokul Çevre Konularında Uygulanan Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarılarına, Kalıcılığa Ve İlgilerine Etkisi 

      Bakkaloğlu, Nilgün (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      This research aims at investigating the effects of creative drama method on 3th and 4th grade students’s achievements, learning retention and attitudes towards science and environment in the environment subjects. For ...
    • İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Destek Algısı 

      Doğan, Sibel (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The general purpose of the present study is to determine the organizationalsupport perception of teachers working at primary schools in Ankara province,Polatlı district. In the study, it was also examined whether the ...
    • İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yönetsel Etkililik Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri(İzmit İlçesi Örneği) 

      Şahin, Sinem (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study is to describe, discuss and make suggestions about theeffectiveness level of the principals investigating the perceptions of both teachers ofprincipals on principals, effectiveness in terms of ...
    • İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Algısı (Ankara Yenimahalle) 

      Çırak, Sümeyra (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study was to determine public primary school teachers' perceptions of organizational justice and whether these perceptions differ across gender, age, tenure, branch, educational background, the period ...
    • İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Kimlik Algıları ve Örgütsel Özdeşleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Yaykıran, Zeliha (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      In this study, it was aimed to determine the organizational identity perceptions and organizational identification levels of teachers working in primary schools and to investigate the relationship between these two variables. ...
    • İngilizce Hazırlık Atlama Sınavı için Kesme Puanı Belirlenmesinde Standart Belirleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Yıldırım Kan , Nihan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to compare the cutoff scores of the test-centered and the examinee-centered methods. 11 judges took part in determining the cut-off score for Angoff Y/N and Nedelsky methods and evaluated the ...
    • İngilizce Konuşma Portfolyolarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Görevlisi Görüşleri 

      Çelik, Begüm (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      In this study, it is aimed to analyze students’ and instructors' opinions about speaking portfolio applied in English preparatory classes of a private university in Ankara. Participants are 263 students and 10 English ...
    • İngilizce Okutmanları İçin Hazırlanan Konuşma Becerisi Öğretimi Eğitim Programına İlişkin Eylem Araştırması 

      Karagedik, Edibe (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      The aim of this study is to determine the needs of the instructors working at Ankara University, School of Foreign Languages in terms of teaching speaking skills, and specify the objectives, content, teaching-learning ...
    • İngilizce Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler 

      Özmat, Demet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-12)
      The purpose of this study is to determine the factors and the reasons that make English language learning difficult by the students and the teachers in the English language learning process. The study aims to present the ...
    • İngilizce Öğretim Görevlilerinin Dört Temel Dil Becerisinin Öğretimine İlişkin Algıladıkları Yeterlik Düzeyleri 

      Taştan Aslaner, İrem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this study is to identify the perceived competencies of English language instructors in teaching four skills and to reveal to what degree English instructors’ gender, department, level of education and ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV