• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 56-75 of 427

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Davranış Stilleri Envanterinin Geliştirilmesi 

      Ertaş, Yavuz Bozkurt (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The purpose of this study was to Behavioral Styles Inventory (DSE) based on the DISC model by Marston. Through time, the model has evolved significantly. It is intended to contribute to university students' awareness about ...
    • Değişen Madde Fonksiyonu Gösteren Madde Oranının Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı ve Çok Aşamalı Testler Üzerindeki Etkisi 

      Erdem Kara , Başak (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11)
      The aim of this study was to investigate the effect of the presence of items indicating differential item functioning (DIF) on computer adaptive test approaches (CAT and MST) performance under several conditions. Both ...
    • Değişen Madde Fonksiyonu Gösteren Ortak Maddelerin Test Eşitlemeye Etkisinin İncelenmesi 

      Güneş, Feyzi (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      In this study, it is aimed to examine the effect of anchor items with differential item functioning (DIF) on test equating. The effect of excluding anchor test items which showing DIF on equated scores and equating error ...
    • Değişen Madde Fonksiyonunun Test Eşitlemeye Etkisi 

      Kabasakal, Kübra Atalay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study is to investigate the equating performance based on item response models and multilevel item response models in case of including and excluding DIF items from the test which contains DIF. The ...
    • Denk Olmayan Gruplarda Ortak Madde Deseni Kullanılarak Madde Tepki Kuramına Dayalı Eşitleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Gök, Bilge (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
      The purpose of this research was to equate the test forms which were constructed in different conditions (sample size, ability distribution, length of test and model type) through scaling methods based on item response ...
    • Differential Item Functioning Analysis Of Chile, Costa Rica, And Mexico’s Pisa 2015 Science Items 

      Dzul Garcia, Cozby Janelle (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)
      The purpose of this research study is to identify items with culture-related and/or gender-related differential item functioning (DIF), and examine the level of DIF manifested among a set of binary-scored science items ...
    • Differential Item Functioning Analysis Of Pısa 2015 Reading Items: Singapore, Australia And USA 

      Espinoza, Judith Cristina (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)
      The purpose of this study is to determine whether there is DIF in the PISA 2015 reading section items from Singapore, Australia and the United States by employing the Mantel-Haenszel and the Logistic Regression methods. ...
    • Dikey Ölçeklemede Madde Tepki Kuramına Dayalı Farklı Kalibrasyon ve Yetenek Kestirim Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Altun, Ayşegül (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study the comparison of the vertical scales, which are obtained through the combination of separate and concurrent calibration based on item response theory and EAP, MAP and MO proficiency estimation methods, take ...
    • Disiplinli Zihin Özellikleri Açısından Fen ve Teknoloji Eğitimi ve Öğrenci Düzeylerinin İncelenmesi 

      Aran, Özge Can (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study aims to investigate to what extent does the curricular features of science and technology lesson focus on the key characteristics of disciplined mind, to what extent the learning activities to cultivate disciplined ...
    • Dokuzuncu Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri 

      Türkben , Aytaç (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09)
      Aim of this study is to analyze 9th class English Foreign Language teaching curriculum according to views of teachers and student. This is a qualitative case study. The study was conducted in two schools, one of which was ...
    • Duygu Düzenlemenin Yordayıcıları: Üst Duygu, Duygudurum ve Ebeveyn Duygusal Erişilebilirliği 

      Kelek, Şehide (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      One of the lifelong development tasks of each individual who comes to the world is to learn how to regulate emotions effectively. The aim of this study is to examine the level of difficulty in emotion regulation experienced ...
    • Duygusal İstismarı Önleme ve Müdahale Programı Geliştirme ve Etkisinin Test Edilmesi 

      Gürsel , Ayşenur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-26)
      The goal of this research is to examine whether the training called “Family guidance program aimed to prevent and to intervene the emotional abuse, prepared by being inspired on Rational Emotional Behavioral Approach” ...
    • Dürtüsellik ve Ruminasyonun Akademik Öz Düzenleme ile İlişkisinde Duygu Düzenlemenin ve Amaç Yönelimlerinin Aracı Rolü 

      Bilgili, Habibe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The purpose of this study was to investigate the variables associated with university students' academic self-regulation levels. In this study, a structural model was used to examine the relationships between impulsivity, ...
    • Ebeveyn Medya Aracılığı Stilleri ile Oyun Oynama Bozukluğu Arasındaki İlişkide Kaçış Motivasyonun Aracılık Rolü 

      Görgülü, Zeynep (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The present study aimed to examine the indirect relationship between restrictive mediation styles and gaming disorder via escape motivation and to adapt two scales measuring online gaming motivations and parental mediation ...
    • Ebeveynleri Boşanmış Ergenlerin Boşanma Sonrası Yaşama Uyumu 

      Şahin, Rıdvan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of the present study is to explore whether resilience in adolescents predict their post-divorce adjustment and to analyze whether there is a significant difference in terms of various demographic variables in ...
    • Eğilim Puanları Kullanılarak Abide Çalışmasındaki Maddelerin Değişen Madde Fonksiyonu Açısından İncelenmesi 

      Yılmaz, Mehmet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The purpose of this study is to examine whether the items in the Turkish, mathematics and science subtests of the ABIDE 2016 research show differential item functioning (DIF) according to the school type variable before ...
    • Eğitim Reformunun Başarısında Etkili Olan Etmenler: BİLSEM Modelinin Politika Nitelikleri Kuramı Bağlamında Analizi 

      Yakut Özek, Bahar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      In this study, the reforms related to BILSEM were analyzed in the context of Policy Attribution Theory in order to determine the factors that were successful in educational reforms. The reforms and innovative practices ...
    • Eğitim Ve Okul Yönetiminde Örgütsel Belirsizlikle İlgili Temel Konuları Ele Alan Bilimsel Yayınların Analizi 1990-2016 

      Dinçman, Müzeyyen Petek (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The economical, political, social and technological changes which have taken place in the recent years have had an impact on organizations, as much as on individuals, with regard trying to keep up and stay up to date ...
    • Eğitim Yönetimi Alanındaki Kuram-Uygulama Boşluğunun Nedenleri ve Çözüm Önerileri 

      Nuray, Kısa (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      Theory-practice gap is described as “not to relate or apply the concepts, ideas or theories with professional conditions.” Aim of this study was to explore the reasons and solution suggestions for theory-practice gap in ...
    • Eğitim Yönetimi Modelinin Ekolojik Sistemler Kuramı Bağlamında Geliştirilmesi 

      Eranıl, Anıl Kadir (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The aim of this study is to develop educational management models for the current and ideal state of the Turkish education system within the context of Bronfenbrenner’s (1979) ecological systems theory. For this purpose, ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV