• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Grafik Bölümü
  • Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Grafik Bölümü
  • Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Video Oyun Tasarımında Değişen Paradigmalar ve Bir Sanal Gerçeklik Uygulaması

Göster/Aç
Video Oyun Tasarımında Değişen Paradigmalar ve Bir Sanal Gerçeklik Uygulaması _ Tez Metin (17.73Mb)
Tarih
2022-08-28
Yazar
Çevik, Mustafa Uygur
Ambargo Süresi
Acik erisim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This thesis study, which aims to contribute to the design process by researching and experiencing problems from the perspective of video games, consists of three parts. In this study, literature review and qualitative research method were used. In the first part, the meaning of video game and video game design paradigms and the reasons for the change of these paradigms are explained. The games that contributed to the paradigm change with their design and technologies were specially selected and examined under three headings. Thus, the contributions of the developments in video game design to the virtual reality design paradigm that is being shaped today are revealed. In the second part, the definition of virtual reality is given, theoretical information about related concepts such as virtual world, interaction, immersion, presence and sensory feedback is given, and the usage areas of virtual reality, the technological structure of the devices and their historical adventure until today are explained. Also in this section, mainstream hardware is examined in detail. Inferences were made about the problems and future of virtual reality, and today's virtual reality applications and games were classified and examined by dividing them into groups. The concept of metaverse is also included in this section. In the third part, an interactive desktop virtual reality prototype based on Göbekli Tepe was created. Göbekli Tepe, which still preserves its mystery and surprises humanity with new discoveries every day, has been diversified and processed with fictional designs in this application, free from the concern of historical consistency. In this application, HTC VIVE virtual reality hardware and Unreal game engine are used. In the development process, today's video game design paradigms were experienced and no external software support was received.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/26744
Koleksiyonlar
  • Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu [134]
Künye
Çevik, M. U. (2022). Video Oyun Tasarımında Değişen Paradigmalar ve Bir Sanal Gerçeklik Uygulaması (Sanatta Yeterlik Tezi). Hacettepe Üniversitesi.
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV