Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇakmakcı, Gültekin
dc.contributor.authorUzun, Resmiye Elif
dc.date.accessioned2022-08-10T11:02:27Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2022-06-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26697
dc.description.abstractThis study aims to promote the quality of argumentation among pre-service science teachers (PSTs) through the media coverage of the COVID-19 pandemic. In this context, an intervention plan lasting 13 weeks was designed. News articles related to the COVID-19 global pandemic and PSTs’ written arguments were used as an instructional context and assessment tools. 27 pre-service science teachers participated in this study which has been designed as mixed method research. To examine the progress of PSTs’ quality of argumentation a pre and post-test was used. Pre- and post-tests include 10 open-ended questions and 1 table. Toulmin’s argumentation model constitutes the theoretical framework of this study (Erduran et al., 2004) and it was used to analyze PSTs’ argumentation patterns. In order to check reliability, the data were coded by two independent coders. At the end of the research, it was observed that creating an effective and educative intervention model which provides PSTs with enough understanding in argumentation and enables them to increase their argumentation skills. The results revealed that there was a significant difference of PSTs’ identification of argument components. Also, pairwise comparisons results indicated that PSTs’ written argumentation skills could be enhanced with this designed intervention model. It is considered that findings from this investigation provide science educators develop a science curriculum and be a guide on how news reports of contemporary science issues can be integrated so as to improve science literacy and written argumentation skills.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectArgumentationtr_TR
dc.subjectToulmin’s argumentation modeltr_TR
dc.subjectCovid-19 pandemictr_TR
dc.subjectScience newstr_TR
dc.subjectPreservice science teacherstr_TR
dc.titlePromotıng The Qualıty Of Argumentatıon Among Future Scıence Teachers Through The Medıa Coverage Of The Covıd-19 Pandemıctr_en
dc.title.alternativeCovid-19 Pandemisiyle İlgili Medyada Yer Alan Haberleri Kullanarak Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Becerilerinin Arttırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma medyada yer alan Covid-19 ile ilgili haberleri kullanarak fen bilimleri öğretmen adaylarının yazılı argüman kalitesini arttırmayı amaçlamaktadır. COVID-19 küresel salgını ile ilgili haber makaleleri, ve yazılı argümanları, öğretim bağlamı ve değerlendirme araçları olarak kullanılacaktır. Bu bağlamda 13 hafta süren bir müdehale planı tasarlanmıştır. Karma method araştırması olarak tasarlanan bu çalışmaya 27 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının argümantasyon kalitesinin ilerlemesini incelemek için bir ön ve son test uygulanmıştır. 10 açık uçlu soru ve 1 tablo içeren ön ve son test kullanılmıştır. Toulmin'in argümantasyon modeli bu çalışmanın teorik çerçevesini oluşturmakta (Erduran ve diğerleri, 2004) ve öğretmen adaylarının argümantasyon modellerini analiz etmek için kullanılmıştır. Güvenilirliği kontrol etmek için veriler iki bağımsız kodlayıcı tarafından kodlanmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının argümantasyon konusunda yeterli anlayışa sahip olmalarını sağlayan ve onların argümantasyon becerilerini arttırmalarını sağlayan etkili ve eğitici bir müdahale modelinin oluşturulması hedeflenmektedir. İlişkili örneklem testi sonuçları katılımcıların ön-test ve son-test argüman becerilerini tespit etme ve kullanma becerilerinde anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Bu araştırmadan elde edilen bulguların fen eğitimcilerine bir fen müfredatı geliştirmeleri için olanak sağlayacağı, fen okuryazarlığı ve yazılı argümantasyon becerilerini geliştirmek için çağdaş fen konularına ilişkin haber raporlarının nasıl bütünleştirileceği konusunda bir rehber olacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2023-02-12T11:02:27Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster