Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirkasımoğlu, Nihan
dc.contributor.authorKeser, Denizgün
dc.date.accessioned2022-07-29T07:49:30Z
dc.date.issued2022-07-04
dc.date.submitted2022-06-06
dc.identifier.citationKeser, D. (2022). Ankara İli Kamu ve Özel Lise Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri ve Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişki (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26614
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the future expectations and self-efficacy of public and private high school students studying in nine central districts of Ankara according to various variables. The research was designed with descriptive and relational survey models. Students' future expectations and self-efficacy levels, with the correlational survey model; The relationship between these two variables was patterned with the relational screening model. The population of the research consists of a total of 169792 students in total studying in public and private high schools in the central districts of Ankara in the 2021-2022 education year. The sample of the study consisted of a total of 785 students in total out of 552 from public high schools and out of 233 from private high schools. Stratified sampling technique was used in sample selection. The data of the study were collected with the Future Expectations Scale for Adolescents developed by Tuncer (2011), and the Self-Efficacy Scale for Youth, developed by Muris (2001) and adapted to Turkish by Telef and Karaca (2012) for validity and reliability. The Analyzes showed that self-efficacy and future expectation did not show a significant difference in terms of school, number of siblings, parental employment status. A significant difference was found in terms of gender variable. It has been determined that the self-efficacy and future expectations of high school students are at a moderate level. It has been observed that there is a moderate, linear positive relationship between students' future expectations and their self-efficacy.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGelecek beklentisitr_TR
dc.subjectÖz yeterlik
dc.subjectÖğrenci
dc.subjectLise
dc.subjectKamu okulu
dc.subjectÖzel okul
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleAnkara İli Kamu ve Özel Lise Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri ve Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın temel amacı, Ankara ilinin dokuz merkez ilçesinde öğrenim görmekte olan kamu ve özel genel lise öğrencilerinin gelecek beklentilerinin ve öz yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma, betimsel ve ilişkisel tarama modelleri ile desenlenmiştir. Öğrencilerin gelecek beklentileri ve öz yeterlik düzeyleri, betimsel tarama modeli ile bu iki değişken arasındaki ilişki ise ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılı Ankara ili merkez ilçelerindeki kamu ve özel genel liselerde öğrenim gören toplam 169792 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, kamu liselerinden 552, özel liselerden 233 öğrenci olmak üzere toplam 785 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem seçiminde tabakalı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Tuncer (2011) tarafından geliştirilen Ergen Gelecek Beklentisi Ölçeği (EGBÖ) ve Muris (2001) tarafından geliştirilen, Telef ve Karaca (2012) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Çocuklar İçin Öz yeterlik Ölçeği (ÇÖYÖ) ile toplanmıştır. EGBÖ ve ÇÖYÖ ile elde edilen nicel veriler SPSS22 programıyla değerlendirilmiştir. Analizlerde parametrik testler (bağımsız örneklem t-Testi, tek yönlü varyans analizi ANOVA, Pearson Korelasyon) uygulanmıştır. Analiz sonuçları, öz yeterlik ve gelecek beklentisi boyutunda okul (özel-kamu), kardeş sayısı, anne baba çalışma durumu değişkenleri açısından anlamlı bir fark göstermemiştir. Cinsiyet değişkeni açısından ise anlamlı fark bir göstermiştir. Ölçekten alınabilecek değerler göz önünde bulundurulduğunda lise öğrencilerinin öz yeterliklerinin ve gelecek beklentilerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin gelecek beklentileriyle öz yeterlikleri arasında orta düzeyde, doğrusal, pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Son olarak, öz yeterliğin gelecek beklentisini anlamlı ve olumlu olarak yordadığı saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:49:30Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster