Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnler Bayka, Oya
dc.contributor.authorTürker, Ayten
dc.date.accessioned2022-07-28T11:10:51Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26560
dc.description.abstractHeinrich Neuhaus, Josef Hofmann, Josef Lhevinne, Karl Leimer-Walter Gieseking and Gyorgy Sandor made important contributions to art of piano playing by their performer and instructor identifications in twentieth century. The following paper has four main chapters. First of all, information about the names mentioned is given. In the first main part, the method of the research is mentioned. In the second part, what the piano technique means for these authors is examined with their approaches to the solutions which they offered for certain problems also their working techniques, as well as their approach to pedal and fingering. In the third part, the points they attach importance to in piano education like the training of the ear, mental practice, self-control and self-hearing while playing, their teaching methods and experiences are expressed. In the fourth part, the similarities and differences on certain points in these approaches are analyzed. In the final chapter, certain common and different points that will help pianists and piano instructors work are emphasized in the approaches included in the research. It is thought that the ideas, methods and perspectives in this research are important as a being a resource in terms of more efficient piano study, better piano performance and for improving piano education.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPiyanotr_TR
dc.subjectPiyano eğitimitr_TR
dc.subjectHeinrich Neuhaustr_TR
dc.subjectJosef Hofmanntr_TR
dc.subjectJosef Lhevinnetr_TR
dc.subjectWalter Giesekingtr_TR
dc.subjectGyorgy Sandortr_TR
dc.subjectPiyano tekniğitr_TR
dc.subjectKarl Leimertr_TR
dc.subject.lcshÖğretim ve çalışmatr_TR
dc.titleHeinrich Neuhaus, Josef Hofmann, Josef Lhevinne, Karl Leimer-Walter Gieseking ve Gyorgy Sandor’un Piyano Tekniği ve Eğitimine Yaklaşımları ve Yaklaşımlarının Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetHeinrich Neuhaus, Josef Hofmann, Josef Lhevinne, Karl Leimer-Walter Gieseking ve Gyorgy Sandor yirminci yüzyılda piyano sanatına hem icracı hem de eğitmen kimlikleriyle önemli katkılarda bulunmuştur. Çalışma dört ana bölüme ayrılmıştır. Öncelikle bahsi geçen isimler hakkında bilgiler verilmiştir. İlk ana bölümde, araştırmanın yöntemine değinilmektedir. İkinci bölümde ise piyano tekniğinin bu isimler için ne ifade ettiği ile beraber belirli sorunlar için ortaya koydukları çözümler ve çalışma tekniklerinin yanı sıra pedal uygulaması ve parmak numarası sistemleri hakkında yaklaşımları incelenmiştir. Üçüncü başlıkta ise piyano eğitiminde önem verdikleri zihinsel çalışma, kulak eğitimi, çalarken kendini kontrol etme ve dinleme ile alakalı hususlar, kendi öğretim yöntemleri ve deneyimleri ifade edilmiştir. Dördüncü bölümde ise bu yaklaşımlarda, belirli noktalar üzerindeki benzerlik ve farklılıklar analiz edilmiştir. Sonuçta ise, araştırmada yer alan yaklaşımlarda, piyanist ve piyano eğitmenlerinin çalışmalarına yardımcı olacak belirli ortak ve farklı noktalar vurgulanmıştır. Bu araştırmada yer alan fikir, yöntem ve bakış açılarının piyano çalışmasının daha verimli, piyano icrasının daha iyi olması ve piyano eğitimini geliştirmek adına kaynak olması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentPiyanotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-28T11:10:51Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster