dc.contributor.advisor | Bumin, Gonca | |
dc.contributor.author | Aydöner, Selen | |
dc.date.accessioned | 2022-07-07T08:32:57Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26499 | |
dc.description.abstract | This study was planned to investigate the
relationship between sensory processing, motor and cognitive skills with school
readiness of preschool children. 140 children attending kindergarten between 60-72
months were participated in the study. Sensory Profile (SP) was used to assess
participants' sensory processing skills, Bruininks-Oseretsky Test 2- Short Form
(BOT2-SF) was used to assess motor skills, Childhood Executive Functions Inventory
(CHEXI) and Test of Visual Perception Skills-3 (TVPS-3) were used to assess
cognitive skills, and the Scale of Readiness Primary School (SRPS) was used to
assess the school readiness of children. Preschool children's hearing, vision, vestibular,
touch, and multi-sensory (p<0.001) and oral processings (p<0.05); motor and visual
perception skills (p<0.001), and executive functions (p<0.01) affect children's school
readiness level and they were found to be statistically significant. It was determined
that the skill that most affected the school readiness level of preschool children was
motor skills (p<0.001). Sensory processing, motor, and cognitive skills have an
important role in preschool children's school readiness. It is thought that these skills
should consider while evaluating the school readiness of the child, and strategies to
develop these skills should be included in intervention programs in future studies. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Okula Hazırbulunuşluk | tr_TR |
dc.subject | Duyusal İşlemleme | tr_TR |
dc.subject | Motor Beceriler | tr_TR |
dc.subject | Bilişsel Beceriler | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Genel tıp. Sağlık mesleği | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Çocuklarda Duyusal İşlemleme, Motor ve Bilişsel Becerilerin Okula Hazırbulunuşluk ile İlişkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma okul öncesi çocukların duyusal işlemleme, motor ve
bilişsel becerilerinin okula hazırbulunuşluk ile ilişkisini araştırmak için planlandı.
Çalışmaya 60-72 ay aralığında anasınıfına giden 140 çocuk katıldı. Katılımcıların
duyusal işlemleme becerilerini değerlendirmek için Duyu Profili Anketi (DPA), motor
becerilerini değerlendirmek için Bruininks-Oseretsky Testi 2- Kısa Form (BOT2-KF),
bilişsel becerileri kapsamında yürütücü işlevlerini değerlendirmek için Çocukluk
Dönemi Yürütücü İşlevler Envanteri (ÇDYİE), görsel algı becerilerini değerlendirmek
için Görsel Algı Becerileri Testi-3 (GABT-3), okula hazırbulunuşluğunu
değerlendirmek için İlkokula Hazır Bulunuşluk Ölçeği (İHBÖ) kullanıldı. Okul öncesi
çocukların duyma, görme, vestibüler, dokunma ve çoklu duysal işlemleri (p<0,001) ve
oral işleminin (p<0,05); motor ve görsel algı becerilerinin (p<0,001) ve yürütücü
işlevlerin (p<0,01) okula hazırbulunuşluk düzeyi üzerine etkisi istatistiksel olarak
anlamlı bulundu. Okul öncesi çocukların okula hazırbulunuşluk düzeyini en fazla
etkileyen becerinin motor beceriler olduğu tespit edildi (p<0,001). Okul öncesi
çocukların okula hazırbulunuşluğunda duyusal işlemleme becerileri, motor beceriler,
yürütücü işlevler ve görsel algı becerileri önemli rol oynamaktadır. İlerideki
çalışmaların çocuğun okula hazırbulunuşluğunu değerlendirirken bu becerileri göz
önünde bulundurması ve bu becerileri geliştirecek stratejilerin müdahale
programlarına dahil edilmesi gerektiği düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Ergoterapi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-07T08:32:57Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | project | tr_TR |