Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaysar Boerescu,Zuhal
dc.contributor.authorErsal, Güneş Zeynep
dc.date.accessioned2022-07-04T14:03:40Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26472
dc.description.abstractIn this thesis study, the concept of “ugliness” was taken on, not only by its first format, but also by its theoretical meaning. By taking as principal questions like what are the factors that affected esthetic perception of its period, how these affects effected the artist and his or her work, in the context of “plastic arts” how “ugliness” had a place of its own, it is researched iwth the examples of visual analysis and thought structures and it is liked to be supported by its study context. Culture, art and pyhlosophy dwelled parallel subjects along the history. They’re –all three- affected from each other negatively or positively. Therefore, during thew whole thesis study these three are researched simultaneously. There had been been different opinons and definitions on “beauty” and “ugliness” in every period. If these definitions are summarized; the concept of beauty carries a positive meaning and takes all the attention always. On the other hand the concept of ugliness cariies every negative meaning inside and leaves a negative effect. Alough esthetic perception is relativei the thing that is not liked is always “ugly”. This concept, is used to define unliked subject, person, or even ideas in daily life. This concept which we use even use sometimes to determine abstract situations, is exceptionally accepted in concrete or formal art. The reason about that is generally “art needs to beatiful” thougt. Art must be peaceful. Colors must be harmonious, the perspective must be correct. During the thesis study, art waves, artists and their works that are overlapping or differing with this thougt are researched. How and how much “ugliness” is contained in “plastic arts” and what does it mean for our daily life questions are asked and commented.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectEstetik
dc.subjectGüzel
dc.subjectÇirkin
dc.subjectAbject
dc.subject.lcshFelsefe (Genel)tr_TR
dc.subject.lcshEstetiktr_TR
dc.subject.lcshDinler. Mitoloji. Akılcılıktr_TR
dc.subject.lcshSosyolojitr_TR
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.subject.lcshHeykeltr_TR
dc.subject.lcshÇizim. Tasarım. İllüstrasyon.tr_TR
dc.subject.lcshResim sanatıtr_TR
dc.subject.lcshGenel olarak sanattr_TR
dc.titlePlastik Sanatlar Bağlamında Çirkinliktr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışmasında ‘’çirkinlik’’ kavramı sadece akla ilk gelen biçimsel anlamıyla değil, kuramsal anlamıyla da ele alınmıştır. Dönemlerin estetik algısını etkileyen faktörlerin neler olduğu ve bu faktörlerin sanatçıyı ve eserlerini nasıl etkilediği, ‘’Plastik Sanatlar’’ bağlamında ‘’çirkinlik’’ kavramının sanat tarihi boyunca kendine nasıl bir yer edindiği gibi sorular temel alınarak, görsel çözümlemeler ve düşünce yapılarından verilen örneklerle incelenmiş ve konu bağlamında yapılan çalışmalarla desteklenmeye çalışılmıştır. Kültür, sanat ve felsefe tarih boyunca birbirine paralel konular üzerinde durmuşlardır. Üçü de birbirinden olumlu ya da olumsuz yönde etkilenmişlerdir. Bu nedenle, tez araştırması boyunca bu üç kategori eş zamanlı ele alınmış ve incelenmiştir. Her dönemde “güzellik” ve “çirkinlik” üzerine farklı görüşler olmuş, farklı tanımlar yapılmıştır. Bu tanımlar özetlenirse; güzellik kavramı her zaman pozitif bir anlam taşır ve ilgiyi üzerinde tutar. Diğer yandan çirkinlik kavramı, olumsuz her tanımı içinde barındırır ve negatif bir etki bırakır. Estetik algı ne kadar göreceli de olsa beğenilmeyen şey, her zaman ‘’çirkin’’dir. Bu kavram, günlük hayatta beğenilmeyen bir nesneyi, bir insanı, hatta fikirleri tanımlamak için kullanılabilir. Bazen soyut durumları tanımlamak için dahi kullandığımız bu kavramın, somut ya da biçimsel olarak sanatın içinde kendini kabul ettirebilmesi çok istisnai durumlarda görülmüştür. Bunun sebebi ise genel bir görüş olarak “sanatın güzel olması gerektiği”dir. Sanat huzur vermelidir. Renkler uyumlu, perspektif doğru olmalıdır. Tez çalışması boyunca bu anlayışla örtüşen ve farklılık gösteren sanat akımları, sanatçılar ve eserleri incelenmiştir. ‘’Plastik Sanatlar”ın ‘’ çirkinlik’’ kavramını, içinde nasıl ve ne kadar barındırdığı ve günümüzde neyi ifade ettiği sorgulanmış ve yorumlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-04T14:03:40Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeimagetr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster