Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSoysal, Mehmet
dc.contributor.authorYavrucu, Erencan
dc.date.accessioned2022-06-28T07:44:15Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-30
dc.identifier.citationYAVRUCU, Erencan. Kapalı Döngü Tedarik Zincirlerinde Yatay Lojistik İş Birliği Altında İadesi Mümkün Nakliye Malzemelerinin Yönetimi İçin Bir Matematiksel Model Önerisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2022.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26418
dc.description.abstractGlobalization and growing competition in the business world have caused business processes to become increasingly complex. As a result, companies began to collaborate and form business relationships, resulting in the formation of supply chains. Sustainability studies have become more important in supply chains as environmental awareness has grown, resulting in closed-loop supply chains. Returnable transport items (RTIs) management in closed-loop supply chains is a significant aspect of logistics operations today since they bring various environmental and economic benefits due to their ability to be reused several times. In this study, a mixed integer linear programming model is proposed for a multiple suppliers, multiple customers, closed-loop inventory routing problem where decisions about product distribution and collection of empty RTIs, vehicle routing, and the amount of inventory to be kept in warehouses are made. Within the scope of the study, the benefits of various types of horizontal logistics cooperation that can be established between supply chain elements are examined. In the study, the product demand structure is discussed both statically and dynamically. In addition, the effects of changes in the amount of demand within the planning horizon on the total cost in different horizontal logistics cooperation scenarios are also included in the study. As far as is known, there is no study in the literature that includes the factors mentioned together. The applicability of the proposed mathematical model is demonstrated in a base case scenario. Afterwards, numerical analyses were carried out to examine the above-mentioned effects. Following the analysis, it was discovered that, regardless of the demand structure, horizontal logistics cooperation between both customers and suppliers is the least expensive cooperation option in all cases examined. Furthermore, the analyses have revealed that the type of horizontal cooperation established has a different impact on different parts of the total cost throughout the supply chain.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKapalı Döngü Tedarik Zinciritr_TR
dc.subjectİadesi Mümkün Nakliye Malzemeleritr_TR
dc.subjectEnvanter Rotalama Problemitr_TR
dc.subjectYatay Lojistik İş Birliğitr_TR
dc.subjectDinamik Talep Yapısıtr_TR
dc.subject.lcshH- Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleKapalı Döngü Tedarik Zincirlerinde Yatay Lojistik İş Birliği Altında İadesi Mümkün Nakliye Malzemelerinin Yönetimi için Bir Matematiksel Model Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDünyanın küreselleşmesi ve iş dünyasında artan rekabet, iş süreçlerinin giderek karmaşıklaşmasına neden olmuştur. Bunun sonucunda firmalar birbirleri ile iş birlikleri ve iş ilişkileri kurmaya başlamışlar, tedarik zincirleri bu iş ilişkileri neticesinde ortaya çıkmıştır. Artan çevresel duyarlılık tedarik zincirlerinde sürdürülebilirlik çalışmalarını da artırmış, bu durum kapalı döngü tedarik zincirlerini meydana getirmiştir. Birden çok kez kullanılabildikleri için hem çevresel hem de ekonomik açıdan pek çok fayda sağlayan iadesi mümkün nakliye malzemelerinin (İMNM) kapalı döngü tedarik zincirlerinde yönetimi, günümüzde lojistik operasyonlarının önemli bir parçasıdır. Bu çalışmada birden çok tedarikçinin ve müşterinin yer aldığı kapalı döngü tedarik zincirlerinde ürün dağıtımı ve boş İMNM’lerinin toplanması, araç rotalaması ve depolarda tutulacak olan envanter miktarı kararlarının verildiği bir kapalı döngü envanter rotalama problemi türevi için bir karma tam sayılı doğrusal programlama modeli önerilmektedir. Tedarik zinciri elemanları arasında kurulabilecek olan farklı yatay lojistik iş birliği türlerinin faydaları çalışma kapsamında incelenmiştir. Problemde ürün talep yapısı hem statik hem de dinamik olarak ele alınmış, planlama ufku içerisinde talep miktarlarında yaşanan değişikliklerin farklı yatay lojistik iş birliği senaryolarında toplam maliyete etkilerine de çalışmada yer verilmiştir. Bilindiği kadarıyla bahsedilen faktörleri bir arada içeren bir çalışma literatürde mevcut değildir. Çalışma kapsamında önerilen matematiksel modelin uygulanabilirliği örnek bir veri seti üzerinde gösterilmiş, ardından bahsedilen incelemeler nümerik analizler ile yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda talep yapısından bağımsız olarak hem müşteriler hem de tedarikçiler arasında kurulan yatay lojistik iş birliklerinin incelenen bütün durumlarda en az maliyet doğuran iş birliği seçeneği olduğu görülmüştür. Ayrıca kurulan yatay iş birliği türünün tedarik zinciri boyunca oluşan toplam maliyetin farklı kalemlerini farklı şekillerde etkilediği de yapılan analizler ile ortaya çıkarılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-06-28T07:44:15Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster