Erişim Hakları "Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States" Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-17
-
Çevrimiçi Öz-Düzenlemeli Öğrenme Süreci ve Üstbilişsel Yargı Eğitiminin Performans ve Üstbilişsel Yargılara Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)Metacognition is being aware of and controlling one's own learning processes and knowledge. Metacognitive judgment is a tool that enables individuals to make evaluations by monitoring and reflecting their cognitive activities ... -
Çevrimiçi Trol Davranış Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Trol Davranışlarına Yönelik Farkındalığın İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-01)The aim of this study was to develop an online trolling behavior scale and to examine awareness of trolling behavior. Data were collected through online measurement tools developed by the researcher. A total of 1524 people ... -
Dikkat Ağlarının ve Göz Hareketlerinin Hata Ayıklama Performansı Üzerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of this research is to determine the effects of ... -
Eşli Programlamada Çeşitli Bireysel Farklılıkların Grup Uyumu, Akış ve Kodlama Performansına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, the effect of homogeneous and heterogeneous pairing, in terms of individual differences, in pair programming on group compatibility, flow and coding performance were investigated. In line with this purpose, ... -
Harmanlanmış E-Öğrenme Ortamı Bilgi Sistem Kalitesinin Öğrencilerin Psikososyal Algılarına Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)The aim of this study is to investigate the effect of “Quality of Information”, “System Quality” and “Quality of Service” on students' psychosocial perceptions in the blended e-learning environment. For this purpose, the ... -
Lise Öğrencilerinin Bilgi Güvenliği Farkındalığı ile Dijital Okuryazarlığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to examine the relationship between high school students' information security awareness and digital literacy and to develop forward-looking recommendations based on the results obtained. The ... -
Nesneye Yönelik ve Robot Programlamanın Öğrenci Başarısına, Soyutlamaya, Problem Çözmeye ve Motivasyona Etkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study comparatively examined the effects of object-oriented (comparison) and robotic (experimental) programming on student achievement, abstraction, problem solving, and motivation. The study included 81 tenth-grade ... -
Oyunlaştırılmış İngilizce Dersinde Başarı, Tutum ve Motivasyon Değişkenlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Gamification can be defined as using game design elements in non-game contexts. Although most of the studies indicate that gamification has a positive impact on achievement, some of them claim that the effect is not ... -
Öğretmenler İçin Bilgi İşlemsel Düşünmeye Özelleşmiş Bir Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Tasarımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-28)The aim of this study is to design an online learning environment which has been specialized for computational thinking of teachers. An opportunity has been provided related to experiencing a process with the development ... -
Programlama Öğretiminde Bilgisayımsal Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Oyun Tabanlı Bir Tasarım Modeli Önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-18)The aim of this research is to design, implement and evaluate a learning environment based on game programming activities for the development of computational thinking skills of middle school students and to produce design ... -
Tasarım Odaklı Düşünmenin Gelişimi İçin Çevrimiçi Proje Tabanlı Bir Öğretimin Tasarımı ve Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this research is to design an online, collaborative, project-based environment and process on the basis of constructivist learning to develop teachers' design thinking skills and to test the effectiveness ... -
Teknolojinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonuna İlişkin Tasarlanan Çevrimiçi Bir Derse Yönelik Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to examine participants' views about the open online course entitled “How to integrate ICT into classroom practices” developed and taught. The online course is based on current teacher competencies ... -
Uyarlanabilir Dönüt Sistemi Tasarımı İçin Kullanıcı Profillerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-20)This research aims to create feedback adaptation models and rules for e-assessment systems according to the characteristics of the learner and the learning task. Accordingly, e-assessment tasks that require different types ... -
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Programı Dışı Etkinliklere Yönelik Deneyimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study, the students’ views towards the use of extracurricular activities in programming were examined. In this research, the sequential transformational design method, in which qualitative and quantitative techniques ... -
Video Dönüt Uygulamasının Algılanan Dönüt Kalitesi, Dönüt Kullanım Düzeyi ve Motivasyona Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)This study investigates the effect of video feedback implementation on students' perceived feedback quality, feedback use level and motivation. The study was carried out in the spring semester of the 2019/2020 academic ... -
Video-İçi Biçimlendirici Değerlendirme Ortamında Öğrenen-Değerlendirme Etkileşimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Instructional video is started to be used at the beginning of 20th century and many researches on the effects on the learning progress have been carried out through its findings up until now. Particularly with the help of ... -
Yabancı Dil Eğitimi İçin Geliştirilmiş Bir Mobil E-Kitabın Kullanılabilirlik Durumunun Hedef Kitle Deneyimi Üzerinden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-11)This study aims to comprehensively examine the usability of an e-book used in foreign language education and user satisfaction. 16 volunteer students studying English from a foundation university in Ankara and an e-book ...