Başlık için Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 122, listelenen: 93-112
-
Robotik Kodlama Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Kodlamaya İlişkin Özyeterlik Algılarına Etkisi Ve Etkinliklere İlişkin Öğrenci Yaşantıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this study, it was aimed to determine whether there is a meaningful relationship between robotic coding activities at secondary school level and self-efficacy perceptions related to block-based programming. In addition, ... -
Sayısal Ayak İzi Ders Tasarımının Öğrencilerin Sayısal Vatandaşlık Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-19)In this research, a lesson was designed about digital footprint. The importance of digital footprint which covers all kinds of activities carried out in the internet environment is increasing day by day, and the lack of ... -
Sorgulama Topluluğu Modeliyle Tasarlanan Dönüştürülmüş Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Eleştirel Düşünme ve Buradalık Gelişimleri Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Considering the lack of interaction and feedback process of the pre-class component of the flipped learning approach, in this research this component was designed with the Community of Inquiry Model and an e-learning ... -
Tasarım Odaklı Düşünmenin Gelişimi İçin Çevrimiçi Proje Tabanlı Bir Öğretimin Tasarımı ve Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this research is to design an online, collaborative, project-based environment and process on the basis of constructivist learning to develop teachers' design thinking skills and to test the effectiveness ... -
Teknolojinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonuna İlişkin Tasarlanan Çevrimiçi Bir Derse Yönelik Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to examine participants' views about the open online course entitled “How to integrate ICT into classroom practices” developed and taught. The online course is based on current teacher competencies ... -
Tersine Mentorluk Sürecinde Teknoloji Mentorlarına Yönelik Hazırlanan Çevrimiçi Eğitimin Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Abstract Nowadays, educational environments are also affected by the rapid changes in information and technology and the use of technology in learning-teaching processes is becoming increasingly widespread. In this respect, ... -
The Relatıonshıp Between Prospectıve Englısh Teachers Multıple Intellıgences, Emotıonal Intellıgence, Learnıng Styles, and Theır Academıc Achıevement
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The present research study investigated the relationship between the Multiple Intelligence profiles, Emotional Intelligence, Learning Styles and Academic Achievement among prospective English teachers in a Turkish context. ... -
Uyarlanabilir Dönüt Sistemi Tasarımı İçin Kullanıcı Profillerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-20)This research aims to create feedback adaptation models and rules for e-assessment systems according to the characteristics of the learner and the learning task. Accordingly, e-assessment tasks that require different types ... -
Uzaktan Eğitim Ortamlarında Deneyimlenen Duyguların Öğrenme Sürecindeki Rolünün İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-10)The aim of this study to develop and test a model the effect of student emotions on student engagement, the mediator effect of online learning readiness and the moderator effect of metacognition in distance education ... -
Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Etkileşim ve Gezinme Örüntülerinin İlişkisel Çözümlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this research, in the online learning environment, it is aimed; (a) to cluster interactions of learners according to frequency of usage and navigational behaviors of learners according to participation mode, (b) to ... -
Uzaktan Eğitim Programlarında Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Bilgi, Inanç ve Uygulamaları Arasındaki İlişkiler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In this study was investigated the relationships among knowledge, belief and practices about distance education of faculty members in distance education programs. 16 faculty members who work at three different universities ... -
Uzaktan Eğitim Programlarında Üniversite Öğrencilerinin Eş Zamanlı Sanal Sınıf Ortamlarını Kullanım Niyetlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to identify the variables affecting the tendency of the students studying at the faculties of education in Turkey universities to use the synchronous virtual classroom and to analyze the causal ... -
Üç Boyutlu Çoklu Ortamlarda Öğrencilerin Öğrenme Stilleri, Bilişsel Yükleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Learning environments that address more than one sense organ and take learning characteristics into consideration affect students achievement positively. With the rapid development in technology, interactive technologies ... -
Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Harita Kullanımının Görev Tamamlama Süresine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)The current study aims to investigate the effect of maps used as a tool of navigation on the navigation efficiency in three-dimensional multi-user virtual environments. To this end, the study benefited from the ecological ... -
Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına Göre Öğretim Tasarımı Süreci
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, instructional design processes in three-dimensional multi-user virtual environments based on problem based learning approach was examined and authentic design experiences were shared. Besides, a design model ... -
Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamların İşbirlikli Takım Çalışmaları için Kullanılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study is to examine the usability of 3D Multi-User Virtual Environments (3D MUVEs) for cooperative team work. Satisfaction, cooperative learning, and social presence perception levels of students, who ... -
Üniversite Öğrencilerinin Çoklu Görev Davranışları ve Çoklu Görev Algıları İle Özdüzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this thesis, it is aimed to examine the relationship between multitasking and self-regulation skills of university students. Participants are 544 university students, who were selected by means of a suitable sample and ... -
Üniversite Öğrencilerinin Denetim Odağı ve Bilgisayar Laboratuvarına Yönelik Tutumlarının Siberaylaklık Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aims of this research are to examine the reasons for students‟ tendency to the cyberloafing activities instead of their learning tasks engaging in, and to evaluate the relationships their between cyberloafing activities, ... -
Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Nesneleri Kullanımlarının Öğrenme Nesnesi Kabul Modeline Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Since the 2000s, with the developments in online learning environments, higher education institutions are becoming increasingly popular in e-learning environments and the importance of learning objects increasing day by ... -
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Programı Dışı Etkinliklere Yönelik Deneyimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study, the students’ views towards the use of extracurricular activities in programming were examined. In this research, the sequential transformational design method, in which qualitative and quantitative techniques ...