Başlık için Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 122, listelenen: 69-88
-
Oyunlaştırılmış E-Değerlendirme Ortamlarında Öğrencilerin Yardım Arama Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The development of technology has affected learning processes. Assessment systems used for improving or increasing learning have been reshaped with the development of technology and needs. Along with the developing evaluation ... -
Oyunlaştırılmış Bir Öğrenme Ortamının Tasarlanması, Uygulanması ve Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Aim of this study was to design an online learning environment including different gamification components, to describe flow, emotional engagement, motivation, and achievement of the participants in this environment, and ... -
Oyunlaştırılmış İngilizce Dersinde Başarı, Tutum ve Motivasyon Değişkenlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Gamification can be defined as using game design elements in non-game contexts. Although most of the studies indicate that gamification has a positive impact on achievement, some of them claim that the effect is not ... -
Oyunlaştırılmış İşe Özgü Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi ve Etkisinin Değerlendirilmesi: İş Sağlığı ve Güvenliği Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The research’s aim is developing a gamified online occupational health and safety learning environment. Design-based research method was followed. First, the online learning readiness and expectations of the train shunters ... -
Öğrenci, Öğretmen ve Velilerin Gözünden Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The purpose of this thesis is to investigate middle school students' cyber bullying awareness levels based on students’, teachers’ and parents’ views. In this context, the opinions were taken to determine the demographic ... -
Öğrencilerin Akademik Erteleme Davranışlarının Öğrenme Analitikleri Bağlamında Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)In this study, it is aimed to model academic procrastination behaviors by using the traces in the online learning environment. In this context, by examining the students' homework submission behaviors; Students were grouped ... -
Öğrenme Analitiklerine Dayalı Gösterge Paneli Müdahalesinin Öğrenci Etkileşimi ve Akademik Başarısına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Along with the developing technology, an increase is observed in the use of distance education environments. In distance education, unlike traditional education environments, learner-instructor interaction, learner-learner ... -
Öğrenme Nesnesinin Yeniden Kullanılabilirliğine Yönelik Yazarlık Aracının Tasarımı ve Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study is designed as a design and development research to design and evaluate an authoring tool that is aimed at enabling reuse and re-packaging of learning objects (LOs) according to instructional needs by re-purposing ... -
Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenen-Değerlendirme Etkileşiminin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study has primarily investigated the learner-assessment interaction based on learners navigational behaviors in the learning management system (LMS). Within this context, a learning management system was established, ... -
Öğrenme – Öğretme Süreçlerine Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Entegrasyonunu Sağlamaya Yönelik Yapının Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study aims to model structure of ICT integration into learning and teaching process. Therefore, a three phase mixed method was utilized in this study. In the first phase, a structural equation model which aims to ... -
Öğretim Ortamlarının ve Bilişsel Yetilerin Soyutlama Performansına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-10)Abstraction is one of the building blocks in computer science (CS). Thus, it requires a special emphasis in teaching computer science. Abstraction is described as individuals’ ignorance of details and focusing on the ... -
Öğretmen Adaylarının Yürütücü İşlev Becerilerinin Ayrık Duygular İle Etkileşiminin Bilgisayar Simülasyonu Ortamında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it is aimed to investigate the interaction between executive functions and affect transitions in a computer simulation-based teaching set of tasks. Executive function is one of the essential competencies for ... -
Öğretmen, Öğretmen Adayı ve Öğrencilerin Sosyal Ağları Benimseme Süreçleri ve Kullanım Amaçlarının Incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Aim of this study is to investigate teachers , prospective teachers and students purposes of Facebook usage and adoption process comparatively. It was also aimed to determine predictability of items in adoption process ... -
Öğretmenler İçin Bilgi İşlemsel Düşünmeye Özelleşmiş Bir Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Tasarımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-28)The aim of this study is to design an online learning environment which has been specialized for computational thinking of teachers. An opportunity has been provided related to experiencing a process with the development ... -
Öğretmenlere Yönelik Üstbilişsel Stratejilere Dayalı Çevrimiçi Mesleki Gelişim Uygulamasının Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this study, it is aimed to construct the implementation of a professional development system to support teachers' ICT usage. Research was conducted as an action research. Firstly the problems teachers face in relation ... -
Öğretmenlerin Dijital Hikâye Anlatımı Üzerinden Mesleki Kendini Anlayışları ve Öğretmen Adaylarınca Alımlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to examine the professional self-understanding processes of teachers and prospective teachers. For this purpose, firstly, six digital storytelling workshops were performed with 28 Information ... -
Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)There are several technological investments by Turkish Ministry of Education within the scope of FATİH Project. An online learning platform called Education Information Network (EIN) was developed. Various inservice courses ... -
Öz-güdümlü Öğrenmelere Yönelik Değerlendirmeler için Bilgisayarlı Sınıflama Test Sistemine Katılım Profillerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this research, a computerized classification test system was designed and developed for 5th grade students to manage their own learning. In this context, the relationship between learners participation in the e-assessment ... -
Özel Eğitim İçin Oyun Temelli Öğrenme Platformunun Tasarlanması ve Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07)The current dissertation aims to design and develop a game-based learning platform (GBLP) for special education. Based on the design research model, a needs analysis was conducted for the literature review and to determine ... -
Özel Sektör Çalışanlarına Yönelik Düzenlenen Kurum İçi Eğitim Programlarında Öğretim Tasarımının Yeri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-06-29)Instructional design is not only used in K-12 education or at the academic level; it is also frequently used in preparing corporate training. This research aimed to determine to what extent instructional design models are ...