Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBumin, Gonca
dc.contributor.authorBelhan Çelik, Sümeyye
dc.date.accessioned2022-06-07T13:22:53Z
dc.date.issued2022-05-27
dc.date.submitted2022-05-09
dc.identifier.citationBelhan Çelik, S., Mülteci Çocuklarda Okul Temelli Bilişsel Aktivite Eğitiminin Bilişsel Beceriler, Akademik Performans ve Yaşam Kalitesine Etkisinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ergoterapi Programı, Doktora Tezi, Ankara, 2022.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26258
dc.description.abstractABSTRACT Belhan Çelik, S., Investigation of the Effects of School-Based Cognitive Activity Training on Cognitive Skills, Academic Performance and Quality of Life in Refugee Children, Hacettepe University Graduate School of Health Sciences, Occupational Therapy Program, Doctor of Philosophy Thesis, Ankara, 2022. In this study, this was aimed to examine the effects of school-based cognitive activity training on cognitive skills, academic performance and quality of life in refugee children. Thirty-four children aged between 13-16 years who were exposed to war and trauma were included in the study. Children were randomly divided into the intervention group (n=17) and the control group (n=17). Loewenstein Occupational Therapy Cognitive Assessment to determine the cognitive skill levels of children; Reading Speed Test and Minnesota Handwriting Test to assess their academic performance; the Pediatric Quality of Life Inventory was used to assess their quality of life. As a result of the initial evaluation of both groups, cognitive activity training was given to the intervention group for 1 hour a day, 2 days a week, for a total of 10 weeks. Secondary evaluations were repeated at the end of the training sessions for the intervention group and at the end of the 10th week for the control group. As a result, it was found that the cognitive activity training given to refugee children had a statistically significant positive effect on all cognitive skill parameters, reading speed and handwriting skills reflecting academic performance, and quality of life (p<0.05). In the light of these findings, it was determined that school-based cognitive activity training for cognitive skills in refugee children is an effective rehabilitation approach that improves cognitive skills, academic performance and quality of life. For this reason, it is very important to evaluate cognitive skills and include in the intervention program when planning an occupational therapy program as an effective rehabilitation approach for refugee children.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilişsel Terapitr_TR
dc.subject.lcshGenel tıp. Sağlık mesleğitr_TR
dc.titleMültecı̇ Çocuklarda Okul Temellı̇ Bı̇lı̇şsel Aktı̇vı̇te Eğı̇tı̇mı̇nı̇n Bı̇lı̇şsel Becerı̇ler, Akademı̇k Performans ve Yaşam Kalı̇tesı̇ne Etkı̇sı̇nı̇n İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÖZET Belhan Çelik, S., Mülteci Çocuklarda Okul Temelli Bilişsel Aktivite Eğitiminin Bilişsel Beceriler, Akademik Performans ve Yaşam Kalitesine Etkisinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ergoterapi Programı, Doktora Tezi, Ankara, 2022. Bu çalışmada mülteci çocuklarda okul temelli bilişsel aktivite eğitiminin bilişsel beceriler, akademik performans ve yaşam kalitesine etkisinin incelenmesi amaçlandı. Çalışmaya savaşa ve travmaya maruz kalmış 13-16 yaş aralığındaki 34 mülteci çocuk dahil edildi. Çocuklar rastgele yöntemle müdahale grubu (n=17) ve kontrol grubu (n=17) olarak ikiye ayrıldı. Çocukların bilişsel beceri düzeylerini belirlemek için Loewenstein Ergoterapi Bilişsel Değerlendirme Testi; akademik performanslarını değerlendirmek için Okuma Hızı Testi ve Minnesota Yazı Yazma Testi; yaşam kalitelerini değerlendirmek için Çocuklar için Yaşam Kalitesi Ölçeği kullanıldı. Her iki gruba yapılan ilk değerlendirme sonucunda müdahale grubuna günde 1 saat olmak üzere, haftada 2 gün toplam 10 hafta bilişsel aktivite eğitimi verildi. İkinci değerlendirmeler müdahale grubu için eğitim seanslarının bitiminde, kontrol grubu için 10. haftanın sonunda tekrarlandı. Çalışmanın sonunda mülteci çocuklara verilen bilişsel aktivite eğitiminin tüm bilişsel beceri parametreleri, akademik performansı yansıtan okuma hızı, yazı yazma becerisi ve yaşam kalitesini pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı şekilde etkilediği bulundu (p<0,05). Bu bulgular ışığında, mülteci çocuklarda bilişsel becerilere yönelik verilen okul temelli bilişsel aktivite eğitiminin bilişsel beceriler, akademik performans ve yaşam kalitesini geliştiren etkili bir ergoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımı olduğu tespit edildi. Bu nedenle mülteci çocuklar için etkili bir rehabilitasyon yaklaşımı olarak ergoterapi programı planlanırken bilişsel becerilerin değerlendirilmesi ve müdahale programına dahil edilmesi oldukça önemlidir.tr_TR
dc.contributor.departmentErgoterapitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-06-07T13:22:54Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster