Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGönen, Mübeccel Sara
dc.contributor.authorBilir Seyhan, Gamze
dc.date.accessioned2022-05-17T10:31:01Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26198
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to investigate the impact of picture story book reading activities on the language development and social skills of 36-48 month-old children. The effects of activities on children's language development and social skills were investigated using a quasi-experimental approach including pre-test, post-test, and follow-up tests in this study. The study's participants were chosen using a homogenous sampling method. The experimental group included 27 children, and the control group included 28 children. In this study, activities based on picture books about social skills were planned and applied by the researcher. Children Picture Book Assessment Form, which was developed by the researcher, was used to choose the books used in the activities. The study included 50 activities which were applied with the experimental group by the researcher during 50 consecutive days. To assess children’s language development, the researcher applied Turkish Expressive and Receptive Language Test. Furthermore, Preschool Social Skills Evaluation Scale was applied by classroom teachers to asses children’s social skills. The data were analyzed by Mann Whitney U and Wilcoxon Signed Rank Test. According to the results of the study, activities applied by the researcher had a statistically significant effect and permanence on children’s language development and social skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectResimli öykü kitabıtr_TR
dc.subjectDil gelişimitr_TR
dc.subjectÇocuk edebiyatıtr_TR
dc.subjectSosyal beceritr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleResimli Öykü Kitabı Okuma Etkinliklerinin 3 Yaş Çocuklarının Dil Gelişimleri ve Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAnalyzıng Effects Of Pıcture Story Book Readıng Actıvıtıes On 3-Years-Old Chıldren’s Language Development And Socıal Skıllstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezin amacı resimli öykü kitapları aracılığıyla uygulanan etkinliklerin 36-48 aylık çocukların dil gelişimlerine ve sosyal becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında, etkinliklerin çocukların dil gelişimlerine ve sosyal becerilerine etkisini belirleyebilmek için ön test - son test - kalıcılık testi kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu benzeşik örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın deney grubunda 27 çocuk ve kontrol grubunda 28 çocuk bulunmaktadır. Bu araştırmada, araştırmacı tarafından sosyal beceri konulu resimli öykü kitapları temel alınarak tasarlanan etkinlikler kullanılmıştır. Etkinlikler kapsamında kullanılacak kitapların belirlenmesinde araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Resimli Öykü Kitaplarını Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında geliştirilen 50 etkinlik 50 gün boyunca araştırmacı tarafından deney grubundaki çocuklara uygulanmıştır. Çocukların dil gelişimlerini değerlendirmek için Türkçe İfade Edici ve Alıcı Dil Testi ve sosyal becerilerini değerlendirmek için ise Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçekler aracılığıyla toplanan veriler Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, uygulanan etkinliklerin deney grubu çocuklarının dil gelişimleri ve sosyal becerileri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye ve aynı zamanda kalıcılığa sahip olduğu belirlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-05-17T10:31:01Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster