Show simple item record

dc.contributor.advisorÖtgün, Cebrail
dc.contributor.authorErkol, Nejbir
dc.date.accessioned2022-03-04T12:17:50Z
dc.date.issued2022-02-02
dc.date.submitted2022-01-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25974
dc.description.abstractThis master's thesis examines the concept of precariat coined by Guy Standing . The concept of precariat emerges in insecure, precarious work models creating vulnerability and flexibility, giving hints about the future of precarious life. Here, the concept is re-conceptualized through its application in different disciplines and artistic practices. The thesis consists of two chapters that can be read individually or across. In the first chapter Standing's account on historicity of the concept of precariat is investigated in relation to Karl Marx's concept of proletariat offering a discussion on their common points and their differences. In the second chapter the relation between precariat and art is investigated. As a subject matter that surfaces in recent years, precariat is tackled through artists who produce in relation to the subject matter and through the artistic production that accompanied the research process. Conceptualisation experiments are supported by examining precarity in the relation of art and labour as well as the language of medium that artists tackling precariat have adopted.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPrekaryatr_TR
dc.subjectGüvencesizlik
dc.subjectKırılganlık
dc.subjectYaralanabilirlik
dc.subjectÇağdaş sanat
dc.titlePrekarya Kavramı Üzerine Sanat Uygulamalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez, Guy Standing tarafından ortaya atılan “prekarya” kavramını çağdaş sanat uygulamaları bağlamında incelemektedir. Prekarya kavramı, güvencesiz, kırılgan, yaralanabilirlik ve esnekleştirilmiş iş modelleri üzerinden hayatımıza girerken aynı zamanda kırılganlaşan hayatın geleceği hakkında ipuçları sergilemektedir. Bu bağlamda kavram, farklı disiplinlerde ve sanatsal pratiklerde gözlemlenerek yeni bir kavramsallaştırma denemesine gidilmiştir. Tez, birbiriyle ile ilişkili halde okunabildiği gibi, ayrı bir şekilde de değerlendirilebilen iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Standing’in “prekarya” kavramının tarihselliğini araştırırken aynı zamanda Karl Marx’ın Proletarya kavramı ile ilişkilendirilerek iki kavram arasındaki hem ortak pay hem de ayrıştığı nokta açıklanmıştır. İkinci bölümde ise, sanat-prekarya ilişkisi sorgulanmıştır. Son yıllarda sanatın konusu olmaya başlayan prekarya kavramı, konu kapsamında referans alınan sanatçılar ile tez araştırma sürecinde ürettiğim sanat çalışmalarıyla beraber ele alınmıştır. Gerek sanat-emek ilişkisinin prekar oluşunu gerek malzeme dili aracılığıyla sanatçıların prekaryaya karşı tutumları incelenerek kavramsallaştırma denemesi desteklenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-03-04T12:17:51Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record