Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDokak, Hüsnü
dc.contributor.authorÇınar, Semih
dc.date.accessioned2022-03-04T12:16:21Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-01-25
dc.identifier.citationAkay, Ali. (2002). “Postmodern Görüntü”. Ankara: İthaki Yayınları. Anders, Günther. (2018). “İnsanın Eskimişliği: İkinci Endüstri Devrimi Çağında İnsanın Ruhu Üzerine” (Herdem Belen- Hüseyin Ertürk, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları. Aşkaroğlu, Vedi. (2017). Toplum ve Birey: Yabancılaşma üzerine Kuramsal Bir Tartışma. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, s.78-83. Erişim: 08.12.2021 https://dergipark.org.tr/tr/pub/kdeniz/issue/31306/341181 Baudrillard, Jean (2010a). Sanat Komplosu (Elçin Gen, Işık Ergüden, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınevi. Baudrillard, Jean. (2011). Simülakrlar ve Simülasyon (Oğuz Adanır, Çev.). Ankara: DoğubatıYayınları. Bauman Zygmunt. (2001). Bireyselleşmiş Toplum (Yavuz Alagon, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bauman, Zygmunt. (2021). Iskarta Hayatlar: Modernite ve Safraları (Osman Yener, Çev.). 2. Baskı Ocak 2021,İstanbul: Can Yayınları. Bauman, Zygmunt. (2021). Yaşam Sanatı (Akın Sarı, Çev.). 6. Baskı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bayraktar, E., Kaleli, F. (2007). Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim, s.1-6. Berman, Marshall. (2004). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor: Modernite Deneyimi (Ü. Altuğ, B. Peker, Çev.). İletişim Yayınları: İstanbul. Brian, Thill. (2021). Atık (Gökçe Çiçek, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınevi. Brian, Thill. (2021). Atık (Gökçe Çiçek, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınevi. Burnett, Ron. (2012). İmgeler Nasıl Düşünür? (Güçsal Pusar, Çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık. Burrell, G., Morgan, G. (1979). Sociological Paradigms and Organizational Analysis, Heinemann Educational Books Ltd., London. Carson, Rachel. (1999). Sessiz Bahar (Çağatay Güler, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık. Danto, Arthur. (2012). Sıradan Olanın Başkalaşımı (Esin Berktaş, Özge Ejder, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Dönmez, İrfan. (2021). Fotoğraf, Bellek ve Gerçekliğin Temsili Üçgeninde Gerhard Richter’in ‘Foto Resim’leri, Cilt, Sayı 27, 171 – 195. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/63071/958269 Eco U. (2019). Güzelliğin Tarihi (Ali Cevat Akkoyunlu, Çev.). İstanbul: Doğan Kitap. Elias, Norbert. (2017). Uygarlık Süreci (Ender Ateşman, Çev.). İstanbul: İletişim yayınları. Fineberg, Jonathan. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat- Varlık Stratejileri (Çev. Simber Atay-Eskier, Göral Erdinç Yılmaz, Çev.). İzmir:Karakalem Kitapevi Yayınları. Freud, Sigmund. (1971). Totem ve Tabu (Niyazi Berkes, Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi. (Özgün eser 1913 tarihlidir) Funk, Rainer. (2013). Ben ve Biz (Çağlar Tanyeri, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Garrard, Greg. (2016). Ekoeleştiri: Ekoloji Ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar (Ertuğrul Genç, Çev.). İstanbul: Kolektif Kitap. Grimshaw, Mark. (2014). The Oxford handbook of virtuality. New York. ISBN 978-0-19-998498-5. OCLC 893932883. Guattari, Felix. (2000). Üç Ekoloji (Ali Akay, Çev.). Ankara: Bağlam Yayıncılık. Harari, Yuval Noah. (2016). Homo Deus: Yarının Kısa Bir Tarihi (Poyzan Nur Taneli Çev.). İstanbul: Kolektif Kitap Harvey, David. (1997). Postmodernliğin Durumu: Küresel Değişimin Kökenleri (Sungur Savran Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. Jasmin Stephens. (2018). Erişim: 03.10.2021. http://haydenfowler.net/texts/call-of-the-wild.html Josef Koudelka: Exiles. Erişim: 08.12.2021. https://www.magnumphotos.com/newsroom/society/josef-koudelka-exiles/ Judy Pfaff. Erişim: 02.02.2022. https://www.bellasartesgallery.com/pfaff_bio.html Kışlalıoğlu, M., Berkes, F. (1993) Çevre ve Ekoloji. İstanbul: Remzi Kitabevi. Kovel, Joel. (2005). Doğanın Düşmanı-Kapitalizmin Sonu mu, Dünyanın sonu mu? (Gürol Koca Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. KWON, Miwon. (2002). One Place After Another-Site-Spesific Art and Loational Identitiy, London: The Mit Press. Mikics, David. (2007). A New Handbook of LiteraryTerms. New Haven:Yale University Press. O’Doherty, Brian. (2010). Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi (Ahu Antmen, Çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık. Odell, C., Le Blanc, M. (2011). Hayao Miyazaki ve Isao Takahata Filmleri Studio Ghibli (Barış Baysal, Çev.). İstanbul: Kalkedon yayıncılık. Özerkmen, Necmettin. (2002). İnsan Merkezli Çevre Anlayışında Doğa Merkezli Çevre Anlayışına, Anakara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 42, 1-2 syf: 167-185. http://dtcfdergisi.ankara.edu.tr/index.php/dtcf/article/view/1549/1285 Platon. (2010). Devlet. (Sabahattin Eyüboğlu, M. Ali Cimcoz, Çev.). ISBN: 9754587173. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. TDK. Erişim: 20.08.2021. https://sozluk.gov.tr Todorov, T., Foccroulle B., Legros, R., (2012). “Sanatta Bireyin Doğuşu (Esra Özdoğan, Çev.), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Unicef, 2021, shorturl.at/iAH26 Yıldırım, Cemal. (1998). Bilim Felsefesi (6. bs.). İstanbul: Remzi Kitabevi. Zeren, Vecihe Özge. (2019). Çağdaş Sanatta Gerçeklik Temsili Sorunsalı Ve Metadram, Journal of Arts, Cilt /2, Sayı /2, 2019, syf.77-94. https://doi.org/10.31566/arts.2.006 Zillman Art Museum University Of Maine. Erişim:01.02.2022. https://zam.umaine.edu/second-nature-shelley-reed/tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25973
dc.description.abstractTechnological developments have revealed the second nature with the changing perception of nature. Society undergoes transformation with the changing environment. This transformation is also a source of individual transformation. This transformation brings with it ecological, social and individual risks. The wastes produced by the second nature and found in substantial amounts in the world directly affect the life of the individual. The concept of ecology, which has increased its effectiveness in the 21st century, has been transformed with an understanding that centers the individual-society relationship and the individual-space relationship, the way the individual is interpreted through his relationship with the environment. As a result of our memories and experiences, the individual-environment relationship and the individual's thoughts on the environment change. The reality perceived by the individual changes in the same direction. This situation creates the main lines of artistic reality, the reality created by the blending of artistic creativity and thought. Structural differences that make up the environment and life of each individual, namely religion, culture, place of residence, are the projection of creativity or representation, that is, subjective reality. Subjective reality is the main element on which creativity in art is based. These ideas, which change periodically, have also shown their effect in art. The approach of today's art understanding to individual ecology is focused on individual experiences that deal with the changing perception of space and subjective perspectives. In this study, the relationship between individual ecology and reality in the 21st century has been tried to be explained through visual examples and ways of thinking. Based on the findings, it has been focused on the effect of the changing perception of reality on art and on the individual and what innovations it causes.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectGerçekliktr_TR
dc.subjectBireytr_TR
dc.subjectEkolojitr_TR
dc.subjectİkinci doğatr_TR
dc.subjectMekantr_TR
dc.subject.lcshResim sanatıtr_TR
dc.titleBireyin Ekolojisi ve Sanatsal Gerçekliktr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetTeknolojik gelişmeler değişen doğa algısı ile birlikte ikinci doğayı ortaya çıkarmıştır. Toplum değişen çevre ile birlikte dönüşüme uğrar. Bu dönüşüm bireysel dönüşüme de kaynaklık eder. Bu dönüşüm beraberinde ekolojik, toplumsal ve bireysel riskleri de getirir. İkinci doğanın ortaya çıkardığı ve dünyada azımsanmayacak miktarda bulunan atıklar, bireyin de yaşamını doğrudan etkiler. 21. yüzyılda etkinliğini giderek arttıran ekoloji kavramı, bireyin çevre ile ilişkisi üzerinden yorumlanma biçimleri birey-toplum ilişkisini ve birey-mekan ilişkisini merkeze alan bir anlayış ile dönüşüme uğramıştır. Anılarımız ve deneyimlerimiz sonucunda birey-çevre ilişkisi ve bireyin çevre üzerine yapılandırdığı düşüncelerde değişmektedir. Bireyin algıladığı gerçeklikte aynı doğrultuda değişime uğrar. Bu durum sanatsal yaratıcılık düşünce biçimi ve üzerine kurgulanan düşüncenin harmanlanması ile oluşturulan gerçeklik, sanatsal gerçekliğin ana hatlarını oluşturur. Her bireyin çevresi ve yaşamını oluşturan yapısal farklılıklar yani din, kültür, yaşanılan yer, yaratıcılığın ya da temsilin yani öznel gerçekliğin izdüşümünü oluşturur. Öznel gerçeklik sanatta yaratıcılık olgusunun temellendirildiği ana unsurdur. Dönemsel olarak değişen bu fikirler sanatta da etkisini göstermiştir. Günümüz sanat anlayışının birey ekolojisine yaklaşımı değişen mekan algısı ile öznel bakış açılarını ele alan bireysel deneyimlere odaklanmıştır. Bu çalışmada 21.yüzyılda birey ekolojisi ve gerçeklik ilişkisi, görsel örnekler ve düşünce biçimleri üzerinden açıklanmaya çalışılmıştır. Ortaya çıkan bulgular üzerinden, değişen gerçeklik algısının sanatta ve birey üzerinde etkisine ve ne gibi yeniliklere yol açtığına odaklanılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-03-04T12:16:21Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster