Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSoileau, Mark Lewis
dc.contributor.authorElbudak, Gamze
dc.date.accessioned2022-02-01T07:40:55Z
dc.date.issued2022-01-28
dc.date.submitted2021-02-23
dc.identifier.citationKAYNAKÇA Adams, J. D. Jr. ( 2014), What can traditional healing do for modern medicine, by Association of genuine traditional medicine, 4(2): 9.1-9.6. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu- Atatürk Araştırma Merkezi. (2006). Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri İstanbul: Divan. Beeler, D. (2013). Reiki embodied: An anthropological approach to Reiki. DAJ ( Durham Anthropology Journal), 19(1), 63–75. Baer, H. (2002). The Growing Interest of Biomedicine in Complementary and Alternative Medicine: A Critical Perspective. Medical Anthropology Quarterly, 16(4), 403-405. Baer, H. (2003). The Work of Andrew Weil and Deepak Chopra-Two Holistic Health/New Age Gurus: A Critique of the Holistic Health/New Age Movements, Medical Anthropology Quarterly 17(2), 233-250. Bartu Candan, A., & Özbay, C. (2018). Sağlık Antropolojisi, Kültür Denen Şey içinde. 305-317 İstanbul: Metis. Bozdoğan, S., & Kasaba, R. (2010). Rethinking modernity and national identity in Turkey. University of Washington Press. Broome B., & Broome, R. 2007, Native Americans: Traditional Healing, UROLOGIC NURSING, 27(2), 161-163 Classen, C. (2012). The Deepest Sense: A Cultural History of Touch. University of Illinois Press. Crawford, R. (2006). Health as a meaningful social practice. Health: An Interdisciplinary Journal For The Social Study Of Health, Illness And Medicine, 10(4), 401-420. Csordas, J. T. (2000). The Navajo Healing Project, Medical Anthropology Quarterly, 14(4), Theme Issue: Ritual Healing in Navajo Society, 463-475 Csordas, J. T. (1993). Somatic Modes of Attention. Cultural Anthropology, 2 (May), 135–56. Csordas, J. T. (1990). Embodiment as a Paradigm for Anthropology. Ethos 18(1), 5–47. Dole, C. (2004). In The Shadows Of Medıcıne And Modernıty: Medıcal Integratıon And Secular Hıstorıes Of Relıgıous Healıng In Turkey, Culture, Medicine and Psychiatry 28: 255–280 Dole, C. (2015). Seküler Yaşam ve Şifacılık: Modern Türkiye’de Kayıp ve Adanmışlık. İstanbul: Metis. Eliade, M. (2020). İmgeler ve Simgeler. Ankara: Doğu Batı. Eliade, M. (1999). Şamanizm. Ankara: İmge Kitabevi. Emiroğlu, Kudret, & Aydın, Suavi (2003). Antropoloji Sözlüğü,. XII+963, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Eriksen T. H. (2012). Küçük Yerler Büyük Meseleler. Ankara: Birleşik Kitabevi Ersoy, R. (2014), Modernizm-Postmodernizm Bağlamında Geleneksel Tıp Uygulamalarının Güncelliği Üzerine Bir Değerlendirme, Milli Folklor, 26 (101). Foucault, M. (2002). Kliniğin Doğuşu. (Çev.: Temel Keşoğlu). İstanbul: Doruk. Fromm E, & Suzuki D.T. (1960). Zen Buddhism and psychoanalysis. Harper & Row: New York. Finnegan, J. (1992), The New Age Movement: A New Religion,?, The Furrow , 43(6), 351-359. Geertz, C. (2010). Kültürlerin Yorumlanması. Ankara: Dost Kitabevi. Giddens, A. (1994). Modernliğin Sonuçları, İstanbul: Ayrıntı. Gibson, J. (1968) The Senses Considered as Perceptual Systems. London: George Allen & Unwin. Gone J. P. (2010) Psychotherapy and Traditional Healing for American Indians: Exploring the Prospects for Therapeutic Integration. The Counseling Psychologist. 38(2), 166-235. Gürsoy, A. (1996). Beyond the orthodox: Heresy in medicine and the social sciences from a cross-cultural perspective. Social Science & Medicine, 43(5), 577-599. Haviland, W., Walrath, D., McBride, B., & Prins, H. (2011). Cultural Anthropology: The Human Challenge. Australia: Wadsworth. Hinojosa, S. (2002). "The Hands Know": Bodily Engagement and Medical Impasse in Highland Maya Bonesetting. Medical Anthropology Quarterly, 16(1), 22-40. Holland, D.; Leander K. (2004). Ethnographic Studies of Positioning and Subjectivity: An Introduction, Ethos, 32 (2), 127-139 Hsu. E. (1999). The transmission of Chinese Medicine, The Press Syndicate Of University Of Cambridge Inda, J.X.; Rosaldo, R. (2008). The anthropology of globalization: A reader, Malden: Blackwell. Jablonski, N. (2013). Skin: A Natural History. Berkeley: University of California Press. Jakobsen, M. D., (1999). Shamanism: Traditional and Contemporary Approaches to the Mastery of Spirit and Healing, New York, Oxford, Berghahn Books, Kaplan, M. (2008). Geleneksel Tıbbın Yeniden Üretim Sürecinde Kadın: Ankara Kent Örneğinde Kuşaklar Arası Çalışma (Yayımlanmış doktora tezi). Ankara Üniversitesi. Kaplan, M. (2010). “Sağlık ve Kültürün Buluştuğu Alan: Tıbbi Antropoloji”, Folklor/Edebiyat Dergisi 16 (64), 225-235. Kaplan, M. (2015). “Geleneksel Tedavi Pratikleri ve Uygulayıcıları: Kadın Şifacılar”, Milli Folklor Dergisi, sayı: 108. Katz, R. (1982). Boiling Energy. Cambridge, Mass.: Harvard University Press Kızıldağ Soileau, D. (2006). Elif Ana (Maraş-Pazarcık) Ziyareti Üzerine Antropolojik Bir Çözümleme, (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Kirmayer, L.J. (2003). Reflections on embodiment. In: J. Wilce (ed.) Social and Cultural Lives of Immune Systems New York: Routledge, 208-309. Knight, Chris, 1985. “Menstruation as Medicine”. Social Science and Medicine, 21 (6). Kuriyama, S. (2011). The expressiveness of the body and the divergence of Greek and Chinese medicine. New York: Zone Books. Lichtenstein A.H, Berger A, Cheng M.J. (2017) Definitions of healing and healing interventions across different cultures. Ann Palliat Med, 6(3):248-252. Mardin, Ş. (1991) Türk Modernleşmesi, İstanbul: İletişim. McGuire, M. (2002). Not All Alternatives Are Complementary. Medical Anthropology Quarterly, 16(4), 409-411. Merrifield, C. (2013). Modernity of This Century: Four Ethnographic Perspectives, Anthropology Of This Century, Isuue 8, London Micozzi, M. S. (2002). “Culture, anthropology and the return of complementary medicine”, Medical Anthropology Quarterly. USA: Washington, 16 (4), 398-401. Micozzi, M., (2015) Fundamentals of Complementary and Alternative Medicine, by Saunders, an imprint of Elsevier Inc. Migdal, J. S. (2015) Finding the Meeting Ground of Fact and Fiction: Some Reflections on Turkish Modernization, Rethinking Modernity and National Identity in Turkey içinde, pp. 204-209. Mollahaliloğlu S., Uğurlu G., Kalaycı M. Z., Öztaş D., (2015). Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Yeni Dönem, Ankara Med J, 15(2):102-105 Onbaşı, F. G. (2003) ‘Geleneksel’ ve ‘Modern’: Sınırlar ve Geçirgenlikler Üzerine , Doğu Batı Düşünce Dergisi, 25 (83). Ortner, S. B., (2005). Subjectivity and cultural critique. Anthropological Theory, 5(1), .31–52. Pal S.K (2002), Complementary and alternative medicine: An overview, Current Science, 82(5). Rodaway, P. (1994). Sensuous Geographies: Body, Sense and Place. London: Routledge. 198 pp. Sandoz, T. (2010), Alternatif Tıp Tairhi, Ankara: Dost Kitabevi. Seligman, R. (2014). Possessing Spirits and Healing Selves: Embodiment and Transformation in an Afro-Brazilian Religion, Palgrave Macmıllan, New York, 209 pp. Singh, M. (2018). The cultural evolution of shamanism, Behavıoral And Braın Scıences, April, 1-66. Shills, E. (2003), Gelenek (Çev.Hüsamettin Arslan), Doğu Batı Düşünce Dergisi: Modernliğin Gölgesinde Gelenek, 25(83). Stein, D. (1995), Essential Reiki : A Complete Guide to an Ancient Healing Art, United States: Crossing Press Struthers, R., Eschiti, V., & Patchell, B. (2004). Traditional indigenous healing: Part I. Complementary Therapies In Nursing And Midwifery, 10(3), 141-149. Tanaka, S. (2011) The notion of embodied knowledge. In P. Stenner, J. Cromby, J. Motzkau, J. Yen, & Y. Haosheng (Eds.), Theoretical psychology: Global transformations and challenges (pp. 149-157). Concord, Canada: Captus Press. Tavukçu, H. (2016), Geleneğin Yeniden Keşfi Bağlamında Halk Hekimliği (Ankara Kent Örneği), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Matuk, C. (2006), Seeing the Body: The Divergence of Ancient Chinese and Western Medical Illustration, JBC, 32 (1). Uğurlu, S. (2011) Tradıtıonal Folk Medıcıne In The Turkısh Folk Culture, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 6 (4), 317-327. Usui M., Petter F.A., 2000, The Original Reiki Handbook of Dr. Mikao Usui, Lotus Press, USA Yalvaç Arıcı, H. (2021). Modern şifacılık yönelimlerinden enerji şifacılığı uygulamaları. Turkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 11, 233-267. Yürür, G. K. (2019). Dersim Alevileri’nde İyileştirme Geleneği, İstanbul: Otonom Yayıncılık. Yücel, D. (2007), Reiki’nin Oluşumu, Gelişimi ve Türkiye’deki Yansımaları, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütüsü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İzmir Wing Önder, S. ( 2007). We Have No Microbes Here: Healing Practices in a Turkish Black Sea Village, Carolina Academic Press, Durham, xxv, 304 pp. Winkelman M. J. (1990), Shamans and Other "Magico-Religious" Healers: A Cross-Cultural Study of Their Origins, Nature, and Social Transformations, Ethos, 18 (3), 308-352. Winkelman, M. (2009). Culture and Health: Applying Medical Anthropology, San Francisco: Jossey-Bass a Wiley imprint. Wolputte, S.V. (2004). Hang on to yourself: of bodies, embodiment, and selves, Annu. Rev. Anthropol. 33, 251–69 Zollman, C., & Vickers, A. (1999). ABC of complementary medicine: What is complementary medicine? BMJ, 319(7211), 693-696 Zürcher, E. J. (2017). Turkey: A modern history, London: I. B. Tauris. Bağlantılar: 1. GETAT Özet Kitabı 2019 (Erişim tarihi: 15.02.2021) https://getat2019.saglik.gov.tr/static/getat-kongre-ozet-kitabi.pdf 2. WHO (2001). Legal Status of Traditional Medicine and Complementary/Alternative Medicine: A Worldwide Review (Erişimtairihi:05.05.2020) https://www.who.int/publications/i/item/9789241506096 3. WHO (2002). Traditional Medicine Strategy: 2002-2005. (Erişim tarihi: 02.18.2021) https://www.who.int/publications/i/item/9789241506096 4. WHO (2006). Constitution of the World Health Organization Basic Documents, Forty-fifth edition, Supplement, October . (Erişim tarihi: 12.12.2020) https://www.who.int/governance/eb/who_constitution_en.pdf 5. WHO (2013). WHO traditional medicine strategy: 2014-2023. https://www.who.int/publications/i/item/9789241506096 (Erişim tarihi: 02.12.2020)tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25811
dc.description.abstractTraditionality has long been perceived as the opposite of modernity and it has been overshadowed in areas where modernity has spread. However, many traditional healing practices have been carried on from ancient times to the present. Recent studies show that traditionality and modernity, on the one hand, have opposite contents, on the other hand, they can cover and influence each other due to their changing features every day. The forms of expression and invention in a cultural environment where modernity is more dominant of the healing practices, which are claimed to be based on traditional methods, are the subject of this research. The question of how practitioners' expressions reflect the relationship of these methods with modernity and tradition directs the research here. Due to the diversity of healing practices in Turkey, there was a need to limit the research areas. For this reason, three practices including the hand-touch method, which has been used as a healing tool since ancient times, have been selected. These are: a specific massage technique in which various methods are articulated, Mikusano Mitakara and Reiki. As a result of the descriptive analysis of the expressions in the research areas, it is understood that the practitioners transfer and maintain the practices by positioning the healing practices and themselves in various contexts between modernity and tradition.tr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİyileştirmetr_TR
dc.subjectGelenek
dc.subjectModernite
dc.subjectBeden
dc.subjectİfade
dc.subjectÖznellik
dc.subjectKonumlandırmaan
dc.subject.lcshAntropolojitr_TR
dc.titleGelenek ve Modernite Arasında İyileştirme Uygulamalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGeleneksellik uzun süre modernliğin zıttı olarak algılanmış ve modernitenin yayıldığı alanlarda onun gölgesinde kalmıştır. Bununla birlikte, birçok geleneksel iyileştirme uygulaması eski zamanlardan bugüne dek sürdürülmüştür. Yapılan son çalışmalar gösteriyor ki geleneksellik ve modernlik bir yandan zıt içeriklere sahipken diğer yandan her geçen gün değişen özellikleri nedeniyle birbirini kapsayabilmekte ve etkileyebilmektedir. Geleneksel yöntemlere dayandığı savunulan iyileştirme uygulamalarının, modernliğin daha baskın olduğu bir kültürel ortamda ifade buluş şekilleri bu araştırmaya konu edilmiştir. Uygulayıcıların anlatımlarının bu yöntemlerin modernite ve geleneklerle olan ilişkisini nasıl yansıttığı sorunu buradaki araştırmalara yön verir. Söz konusu iyileştirme uygulamalarının Türkiye’deki çeşitliliği dolayısıyla araştırma alanlarının sınırlandırılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Bu sebeple eski zamanlardan bugüne dek bir iyileştirme aracı olarak kullanılan elle dokunma yöntemini içeren üç uygulama seçilmiştir. Bunlar: çeşitli yöntemlerin eklemlendiği spesifik bir masaj tekniği, Mikusano Mitakara ve Reiki’dir. Araştırma alanlarındaki ifadelerin betimlenerek incelenmesi sonucunda uygulayıcıların, iyileştirme yöntemlerini ve kendilerini modernlik ile geleneksellik arasında çeşitli bağlamlarda konumlandırarak uygulamaları aktardıkları ve sürdürdükleri anlaşılır.tr_TR
dc.contributor.departmentAntropolojitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-02-01T07:40:55Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtyperecording, oraltr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster