Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGÜLER YILDIZ, TÜLİN
dc.contributor.authorYILDIZ TAŞDEMİR, CANSU
dc.date.accessioned2022-01-05T07:45:56Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-10-25
dc.identifier.citationYıldız Taşdemir, C. (2021). Sanat ve Bilimle Keşif Programı'nın çocukların yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerine yansımaları [Doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25731
dc.description.abstractThe study aimed to reveal the reflections of the Exploration with Art and Science Program (EASP), an integrated visual arts and science education program for 60-72-month-old children, on children's creative thinking and scientific process skills. It was also aimed to examine the reflections of EASP on children's knowledge and perceptions regarding art, artist, science and scientist. First, a need analysis was carried out in this qualitative study. The second phase was designed in the program effect case study. The study group consists of 14 children attending the class of a kindergarten, the teacher and 5 parents. The teacher implemented EASP three days a week for five weeks. Teacher Information Form, Child-Parent Information Form, Torrance Tests of Creative Thinking Figural Form A, The Instrument to Determine Turkish Kindergarten Students' Scientific Concepts and Scientific Inquiry Processes, photographs, observation notes, research diary and 5N Form were used as data collection tools. Interviews were also held with teachers and parents. As a result, it was found that EASP has positive reflections on children's creative thinking and scientific process skills. EASP has especially supported originality, elaboration, observation and scientific communication skills. It was determined that children learned new information about art, artists, artworks, science and scientists, and experienced positive feelings. It has been determined that EASP aroused children's curiosity about scientists, science, artists and artworks, motivated children to do artistic and/or scientific acts and aroused desire to be artists and/or scientists. In addition, it was identified that EASP also contributed to the teacher.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectErken çocukluk eğitimitr_TR
dc.subjectBütünleştirilmiş programtr_TR
dc.subjectBilim eğitimitr_TR
dc.subjectGörsel sanatlar eğitimitr_TR
dc.subjectYaratıcı düşünme becerileritr_TR
dc.subjectBilimsel süreç becerileritr_TR
dc.subjectDisiplinler arası öğrenmetr_TR
dc.subjectSanat ve Bilimle Keşif Programıtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleSanat ve Bilimle Keşif Programı'nın çocukların yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerine yansımalarıtr_TR
dc.title.alternativeThe reflections of "Exploration with Art and Science Program" on children's creative thinking and scientific process skillstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmanın amacı, 60-72 aylık çocuklara yönelik geliştirilen bütünleştirilmiş bir görsel sanatlar ve bilim eğitimi programı olan Sanat ve Bilimle Keşif Programı’nın (SBKP) çocukların yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerine yansımalarını ortaya koymaktır. Ayrıca, SBKP’nin çocukların sanat, sanatçı, bilim ve bilim insanına ilişkin bilgi birikimleri ve algıları üzerindeki yansımalarının incelenmesi de amaçlanmıştır. Nitel yöntemde gerçekleştirilen araştırmanın ilk aşamasında ihtiyaç analizi gerçekleştirilmiştir. Programın uygulama ve değerlendirmesinin gerçekleştirildiği ikinci aşama ise program etkisi durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Çalışma grubu bir anaokulunun beş yaş sınıfına devam eden 14 çocuk, sınıfın öğretmeni ve 5 ebeveynden oluşmaktadır. Araştırmada öğretmen beş hafta boyunca haftada üç gün SBKP’yi uygulamıştır. Veri toplama aracı olarak Öğretmen Bilgi Formu, Çocuk ve Ebeveyn Bilgi Formu, Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Şekilsel Test A Formu, Okul Öncesi Çocukları için Bilimsel Kavramlar ve Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği, uygulamada çekilen fotoğraflar, gözlem notları, araştırmacı günlüğü ve 5N Formu kullanılmıştır. Öğretmen ve ebeveynlerle de görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, SBKP’nin çocukların yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerine olumlu yansımaları olduğu bulunmuştur. SBKP’nin özellikle yaratıcı düşünmenin orijinallik ve detaylandırma boyutunu; bilimsel süreç becerilerinden ise gözlem ve bilimsel iletişim becerilerini desteklediği ortaya çıkmıştır. Çocukların sanat, sanatçılar ve sanat eserleri, bilim ve bilim insanlarına ilişkin yeni bilgiler edindikleri ve etkinlikler esnasında çoğunlukla olumlu duygular hissettikleri belirlenmiştir. SBKP’nin çocukların bilim insanına, bilime, sanatçıya ve sanat eserine karşı merak duymalarını sağladığı, çocukları sanatsal ve/veya bilimsel eylemde bulunmaya karşı motive ettiği ve çocuklarda sanatçı ve/veya bilim insanı olmaya karşı istek uyandırdığı bulunmuştur. Ayrıca SBKP’nin, uygulayıcısı olan öğretmene de katkıları olduğu belirlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-01-05T07:45:56Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster