Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖtgün, Cebrail
dc.contributor.authorTuran, Mehmet Sıddık
dc.date.accessioned2021-12-16T07:32:33Z
dc.date.issued2021-12-04
dc.date.submitted2021-11-26
dc.identifier.citationAdorno, W. Theodor. (2011). Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi (N. Ülner, M. Tüzel, E. Gen, Çev). İstanbul: İletişim Yayınları. Akay, Ali. (2018). Félix Guattari: Öznellik alanları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Akay, Ali. (2021). Delilik Gemisi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Akkoyunlu, Begüm, Bahar, Tania. (2012) Goya Zamanın Tanığı, İstanbul: Pera Müzesi. Aktulum, Kubilay. (2020). Sanatsal Bir Biçim Olarak Grotesk Nedir? Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Uluslararası Filoloji ve Çevrebilim Dergisi, Clt: 2, Sayı: 1. Erişim: 25.09.2021. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1174790. And, Metin. ( 1999 ). Soytarı: Tiyatronun Yaşam Suyu, Sanat Dünyamız, 74, s. 127-135. Antmen, Ahu. (2009). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık. Aykut, Sait. (2004). Siyah Kalem’in Cinlerini Dönemin En Yaygın Cin Bilim Kitaplarında Aramak, Sanat Dünyamız, Sayı: 93, İstanbul: YKY yayınları, s. 20-24. Bahtin, Mihail. (2005). Rabelais ve Dünyası (Ç. Öztek, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bahtin, Mihail. (2005). Sanat ve Sorumluluk (C. Soydemir, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bahtin, Mihail. (2017). Karnavaldan Romana (C. Soydemir, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bataille, Georges. (2014). Edebiyat ve Kötülük (A. Sönmezay, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Batur, Enis. ( 1987). Kanlı Bir Kristal: Kara Mizah, Kara Mizah Antolojisi, s. 7-12. İatanbul: Hil Yayınları. Batur, Enis. ( 1999 ). Hokka’baz, Sanat Dünyamız, 74, s. 137-143. Baudelaire, Clarles. (1997). Modern Hayatın Ressamı (A. Berktay, Çev). İstanbul: İletişim Yayınları. Baudrillard, Jean. (2010). Tüketim Toplumu (H. Deliçay ve F. Keskin, Çev). İstanbul: İletişim Yayınları. Baudrillard, Jean. (2016). Kötülüğün Şeffaflığı (I. Ergüden, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Beccaria, Cesare. (2013). Suçlar ve Cezalar Hakkında (S. Selçuk). Ankara: İmge Kitabevi. Berger, John. (2019). Portreler (B. Eyüpoğlu, Çev). İstanbul: Metis Yayınları. Bergson, Henri. (2015). Gülme, Komiğin Anlamı Üzerine Deneme (Y. Avunç, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Berman, Marsall. (2016). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor (Ü. Altuğ, B. Peker, Çev). İstanbul: İletişim Yayınları. Bird, Micheal. (2016). Sanatı Değiştiren 100 Fikir (D. Öztok, Çev). İstanbul: literatür Yayınları. Boyne, Roy. (2009). Foucault ve Derida Aklın Öteki Yüzü (İ. Yılmaz, Çev). Ankara: BilgeSu Yayınları. Bozkurt, Ahmet. (2001). Bedenin Kahkahası Grotesk Gülünç. Hayalet Gemi (60). s. 33-34. İstanbul:Teknofil Teknoloji Tasarım. Buck-Morss, Susan. (2010). Görmenin Diyelaktiği (F. B. Aydar, Çev). İstanbul: Metis Yayınları. Blanchot, Maurice. (1988). Lautréamont ya da Bir Kafanın Umudu, Gergedan, 15, s. 106110. Canetti, Elias. (2010). Kitle ve İktidar (G. Aygen, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Cantek, Levent. (2003). Gülmenin Muhalif Duruşu, Folklor/Edebiyet 57, Sayı. 33. Cilt. 9. s. 57-71. Crıtchley, Simon. (2020). Mizah Üzerine (S. Sam, Çev). İstanbul: Monokl Kitap. Deleuze, Gilles. (2004). Proust ve Göstergeler (A. Meral, Çev). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Deleuze, Gilles. (2009). İki Delilik Rejimi (M. E. Keskin, Çev) Çev). İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Dols, W. Micheal. (2013). Mecnun, Ortaçağ İslam Toplumunda Deli (D. G. Dinç, Çev). İstanbul: Pinhan Yayınları. Douglas, Mary. (2007). Saflık ve Tehlike (E. Ayhan, Çev). İstanbul: Metis Yayınları. Dutton, Denis. (2017). Sanat İçgüdüsü (M. Turan, Çev). İstanbul: Ayrıntı. Eco, Umberto. (1997). Ortaçağı Düşlemek (Ş. Karadeniz, Çev). İstanbul: Can Yayınları. Eco, Umberto. (2009). Çirkinliğin Tarihi (A.U. Ergün, Ö. Çelik, A. Uysal, Çev). İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık. Eagleton Terry. (2020). Mizah (M. Pakdemir, Çev). İstanbul: Ayrıntı yayınları. Eagleton Terry. (2021). Trajedi (C. Alpan, Çev). İstanbul: Tellekt Yayınları. Eagleton Terry. (2021). Trajik Kavram (K. Tunca, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Ergüven, Mehmet. ( 1999 ). Uçmak, Biraz da Aklı Kurcalamaktır, Sanat Dünyamız, 74, s. 147-151. Ergüven, Mehmet. (2007). Görmece. İstanbul: Metis Yayınları. Erzen, Jale, Nejdet. (2011). Çoğul Estetik. İstanbul: Metis Yayınları. Federici, Silvia. (2019). Calıban ve Cadı (B. Tanrısever, E. Durmuş, M. İnan, M. Çelik, S. Özer). İstanbul: Otonom Yayıncılık. Foster, Hal. (2017). Gerçeğin Geri Dönüşü (E. Hoşsucu, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (1994). Kelimeler ve Şeyler (M. A. Kılıçbay, Çev). Ankara: İmge Kitapevi Foucault, Michel. (2006). Deliliğin Tarihi (M. A. Kılıçbay, Çev). Ankara: İmge Kitapevi. Foucault, Michel. (2011). Büyük Kapatma (I. Ergüden, F. Keskin, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (2014). Sonsuza Giden Dil (I. Ergüden, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (2016). Büyük Yabancı, Dil, Delilik ve Edebiyat Üstüne Konuşmalar (S. Kılıç, Çev). İstanbul: Metis Yayınları. Foucault, Michel. (2016). Cinselliğin Traihi (H.U. Tanrıöver, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (2017). Akıl Hastalığı ve Psikoloji (E. Bayoğlu, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (2017). Hermenötiğin Kökeni (Ş.Ç. Solmaz, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (2018). Manet, Velâzquez ve Estetik Modernizm (S. Kılıç, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (2019). Bilginin Arkeolojis (V. Urhan, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. ( 2019 ). Hapishanenin Doğuşu (M. A. Kılıçbay, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi. Foucault, Michel. (2019). Özne ve İktidar, Seçme Yazılar 2 (I. Ergüden, O. Akınhay, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (2019). İktidarın Gözü, Seçme Yazılar 4 (I. Ergüden, O. Akınhay, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Fretet, Jean. (1946). Delilik. İstanbul: Üniversite Kitabevi Freud, Sigmund. (2010). Totem ve Tabu (A. Kanat, Çev). İzmir: İlya Yayınevi. Freud, Sigmund. (2010). Espriler ve Bilinçdışı ile İlişkileri (E. Kapkın, Çev). İstanbul: Payel Yayınevi. Fromm, Erich. (1995). İnsandaki Yıkıcılığın Kökenleri (Ş. Alpagut, Çev). İstanbul: Payel Yayınevi. Gasset, José, Ortega Y. (2010). Kitlelerin Ayaklanması (N. G. Işık, Çev). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Gombıch, Ernst Hans. (2007). Sanatın Öyküsü (E. Erduran, Ö. Erduran, Çev). İstanbul: Remzi Kitabevi. Gompertz, Will. (2020). Sanatçı Gibi Düşün (S. Evren, Çev). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Güral, Ziya. (2007). Çağdaş Olmanın Anlamı, RH + Sanat, 39, s. 45-45. Gruen, Arno. (2008). Empatinin Yitimi (İ. İgan, Çev). İstanbul: Çitlembik Yayınları. Gruen, Arno. (2010). Normalliğin Deliliği (İ. İgan, Çev). İstanbul: Çitlembik Yayınları. Han, Byung-Chul. (2019). Psikopolitika (H. Barışcan, Çev). İstanbul: Metis yayınları. Henderson, Gretchen. E. (2018). Çirkinliğin Kültürel Tarihi (A. M. Çavdar, Çev). İstanbul: Sel Yayınları. Hippokrates. (2008). Gülmeye ve Deliliğe Dair (M. A. Kılıçbay, Çev). Ankara: Ayraç Kitapevi. Huizinga, Johan. (2018). Homo Ludens. (M. A. Kılıçbay, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Kierkegaard, Sqren. (2009). İroni Kavramı (S. Okur, Çev). Ankara: İmge Kitabevi. Kierkegaard, Sqren. (2013). Kahkaha Benden Yana (N. Çatlı, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Kökden, Uğur. (2003). Zaman Devriyeleri. İstanbul: YK Yayınları. Kuspit, Donald. (2006). Sanatın Sonu (Çev. Y. Tezgiden). İstanbul: Metis. Kristeva, Julia. (2012). Kadın Dehası 1. Cilt (Z. M. Oğur, Çev). İstanbul: Pinhan Yayıncılık. Kristeva, Julia. (2014). Korkunun Güçleri, İğrençlik Üzerine Deneme (N. Tutal, Çev). İstanbul: Ayrıntı. Lentricchia, Frank - McAuliffe, Jody. (2004). Katiller, Sanatçılar ve Teröristler (B. Yıldırım, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Lynton, Norbert. (2009). Modern Sanatın Öyküsü (C. Kaplan, S. Öziş, Çev). İstanbul: Remzi Kitabevi. Max-Engels. (2016). Sanat ve Edebiyat (A. Çalışlar, Çev). İstanbul: Evrensel Basım Yayın. Megill, Allan. (1998). Aşırılığın Peygamberleri (T. Birkan). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Morreall, John. (1997). Gülmeyi Ciddiye Almak (K. Aysevener, Ş. Soyer, Çev). İstanbul: İris Yayınları. Murdoch, Iris. (2015). Varoluşçular ve Mistikler (S. Sertabiboğlu, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Murdoch, Iris. (2015). Ateş ve Güneş (S. R. Kırkoğlu, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Ötgün, Cebrail. (2008). Sanat ve Şiddet, Gazi Üniversitesi,GSF,Sanat ve Tasarım Dergisi. (1): 93- 94. Ötgün, Cebrail. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Gülmenin Sessiz İmgeleri, s. 67-69. 10-13 Ekim 2018 – Giresun. Özmakas, Utku. (2018). Biyopolitika: İktidar ve Direniş, Foucault, Agamben, Hardt-Negri. İsyanbul: İletişim Yayınları. Parvulescu, Anca. (2017) Gülme, Bir Tutkuya Dair Notlar (M. Doğan, Çev). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Phillips, Adam. (2007). Hep Vaat Hep Vaat (F.B. Aydar, Çev). İstanbul: Metis Yayınları. Ranciére, Jacques. (2010). Özgürleşen Seyirci. (E. B. Şaman, Çev). İstanbul: Metis Yayınları. Ranciére, Jacques. (2018). AISTHESIS Sanatın Estetik Rejiminden Sahneler (A. D. Temiz, Çev). İstanbul: MonoKL Yayınları. Rosenkranz, Karl. (2018). Çirkinin Estetiği (M. Özdemir, Çev.). İstanbul: Muhayyel Yayınları. Rorty, Richard. (1995). Olumsallık İroni ve Dayanışma. (M. A. Klılıçbay, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Roudinesco, Êlisabeth. (2013). İçimizdeki Karanlık Yan (N. Beşer, Çev). İstanbul: Say Yayınları. Ruskın, John. (2016). Belleğin Lambası. Seçme Yazılar, 1. (A. N. Tezel, Çev). İstanbul: Corpus yayınları. Sanders, Barry. (2001). Kahkahanın Zaferi: Yıkıcı Tarih Olarak Gülme (M. Doğan, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Sartre, Jean-Paul. (2011). Aydınlar Üzerine (A. Bora Çev). İstanbul: Can Yayınları. Sass, Louis, Arnorsson. (2013). Delilik ve Modernizm (E. Ürol, Çev). İstanbul: Alfa Yayıncılık. Seghers, Anna. (1984). Gerçekliğin Evrensel Mirası (A. Cemal, Çev). İstanbul: De Yayınevi. Sutton, Damian-Martin-jones, David. (2014). Deleuze (M. Özbank, Y. Başkavak, Çev). İstanbul: Kollektif Kitap Bilişim ve Tasarım. Scull, Andrew. (2016). Uygarlık ve Delilik, Akıl Hastalığının Kültürel Tarihi (N. Elhüseyni, Çev). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Shiner, Larry. (2010). Sanatın İcadı (İ. Türkmen, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Smadja, Erıc. (2013). Gülmek (S. N. Arım, Çev). İstanbul: Bağlam Yayınları. Starobinski, Jean. (2012). Özgürlüğün İcadı ve Aklın Amblemleri (H. Bayrı, Çev). İstanbul: Metis Yayınları. Szasz, S. Thomas. (2007). Deliliğin İmalatı (G. Genç, Çev). İstanbul: Yerdeniz Yayınları. Şentürk, Levent. (2007). Varolmak, Cüret Etmek ve Yaratmak, RH Sanat, 39, s. 11-16. Timuçin, Afşar. (2005). Estetik Bakış. İstanbul: Bulut Yayınları. Timuçin, Afşar. (2008). Estetik. İstanbul: Bulut Yayınları. Thompson, Nato. (2018). İktidarı Görmek (E. Kosova, Çev). İstanbul: KÜY Yayınları. Ünlüaycıl, Nil. (2003). Grotesk Anlatım ve Türk Oyun Yazarlığında Kullanımı, Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Cilt 16, Sayı 16. Erişim:24.09.2021. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/118289. Yanıkkaya, Zerrin. (2003). Tiyatroda Grotesk ve Bir Örnek Olarak Fernando Arrabal Tiyatrosu. Erişim:25.09.2021. https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12575/28354/2396.pdf?sequenc e=1&isAllowed=y. Yılmaz, Mehmet. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi. Ziss, Avner. (2009). Estetik, Gerçekliği Sanatsal Özümsemenin Bilimi (Y. Şahan, Çev). İstanbul: Hoyalbaz Yayıncılık. Zweig, Stefan. (2011). Kendileriyle Savaşanlar (N. Ermiş, Çev). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Zweig, Stefan. (2012). Kendi Hayatının Şiirini Yazanlar, Casanova, Stendhal, Tolstoy (G. Sert, Çev). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Wıllams, Raymond. (2018). Modern Trajedi (B. Özkul, Çev). İstanbul: İletişim Yayınları. https://tr.wikipedia.org/wiki/Panoptikon http://www.tdk. gov.tr/index.php?option=com https://www.tdk.gov.tr/?option=com https://www.luggat.com/index.php#ceviri https://www.kulturservisi.com/p/banksynin-rekor-satis-beklenen-eseri-brexit-kaosusirasinda-satilacak/ https://sozluk.gov.tr/tr_TR
dc.identifier.uri10320304
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25692
dc.description.abstractThis study analyzes masculine language and the interrelationship of madness, laughter, and disgust built on it. The image forms in grotesque art are represented as excessively exaggerated, humorous, masculine, discrediting and ridiculing, destructive and harsh. This paper examines the political aspect of grotesque narration in art in the context of correlation with folk culture and social transformation. In this study, it is also discussed how both humor and violence approach the concepts of insanity, laughter, and disgust. This form of expression has a conflicting language in itself. Moreover, this narrative has been seen as an anarchist attitude throughout history, since it contains incongruous and disturbing negligent elements. In the grotesque narration, it can be understood that madness, laughter, and disgust have aberrant relationships with each other. The basis of these relationships is beyond social moral-ethical boundaries. These concepts are represented as an origin of all kinds of extreme discourses in terms of grotesque narrative. Since it shows the inadmissibility, tension between conflict and relativity. This conflict discredits the sacred, the sublime, and the absolute. These narrative forms are highly related to the moral and intellectual conflicts of society. Therefore, it affects more severely. In this thesis, the concepts of madness, laughter, and disgust are examined in an intellectual context. In the light of the criticism of works of art from the past to the present, a personal opinion has been formed about the paintings, sculptures, and installations related to the subject. In my personal narratives, while describing grotesque forms; metaphoric, allegorical, ironic humor, and satire elements come into prominence.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGrotesktr_TR
dc.subjectDelilik
dc.subjectGülme
dc.subjectİğrençlik
dc.subjectİhlal
dc.subjectMurdar
dc.subjectSanatta Yergi
dc.subjectPolemik dil
dc.subject.lcshResim sanatıtr_TR
dc.titleGrotesk Anlatımda Delilik, Gülme ve İğrençliktr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozet“Grotesk anlatımda delilik, gülme ve iğrençlik” adlı bu çalışmada, eril dilin bu üç öğe üzerine inşa edilmiş ilişkileri araştırılmıştır. Grotesk sanat bağlamında ortaya çıkan biçimler aşırı abartılı, güldüren, maskaracı, itibarsızlaştıran, alaya alan yıkıcı sert imgeler olarak görülmektedir. Grotesk dilin politik yönü, halk kültürü ile ilişkili yapısı ve dönemlerin toplumsal yapısıyla beraber uğradığı başkalaşımın sanat bağlamında ilişkileri örneklerle açıklanmıştır. Araştırmada, söz konusu öğelerin mizah ve şiddet diline karşı yaklaşımlarıyla çok daha sertleşen özelliği de irdelenmiştir. Nitekim çatışmalı dil olarak görülmesinin sınırlara ilgisinden kaynaklı bu anlatım, her dönemde anarşist tavır olarak kabul edilmesine, biçimi uyumsuzluk ve rahatsızlık veren ihmalkâr konumlandırılmasına sebep olmuştur. Grotesk anlatımda deli-lik, gülme ve iğrençliğin ihlal anlatılanlar kapsamında bakıldığında, sapkın olarak görüldüğü anlaşılabilir. İhmalkâr bu anlatılar, her tür aşırı söylemin ve verili veya çizilmiş toplumsal ahlaki-etik sınırların dışında olan söylemler bütününden kaynaklıdır. Bu söylemler grotesk anlatımda alçaltıcı bir sunum ile eleştirilir. Çünkü grotesk anlatım, kabul edilemez olanı, zıt kutupların arasında gerilimi ve göreceliğini gösterir. Öyle ki karşılık verdiği ifadeler kutsal, yüce ve mutlak olanın itibarsızlaştıran söylemleri kendinden barından öğelerle şirazeden çıkaran yorumlamalarla algıları alt üst eder. Söz konusu ifadelerin toplumun gerek ahlaki, gerekse fikri çatışmaların belirlediği bir sınır ve sınırları aşan öğeleriyle ilişkili olması etkiyi çok daha artırdığı görülmektedir. Bu tez kapsamında delilik, gülme ve iğrençlik anlatımlarının düşünsel arka planları irdelenmiş, geçmişten günümüze konunun özüne uygun sanat örnekleri incelenmiş ve bir dizi resim, heykel ve enstalasyonlarla konu hakkında kişisel görüş oluşturulmuştur. Kişisel anlatımlarımda grotesk biçimlerin; metaforik, alegorik, ironi ve sert mizah ile yergi öğeleri ön plana çıkarılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-12-16T07:32:33Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster