Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKulak Kayıkcı, Maviş Emel
dc.contributor.authorAsal, Deniz
dc.date.accessioned2021-11-29T11:38:04Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-10-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25658
dc.description.abstractAsal, D., Research of Pragmatic Language Skills of Turkish Speaking Children who Stutter Aged Between 5-8 Years, Hacettepe University Graduate School of Health Sciences Speech and Language Therapy Programme Master Thesis, Ankara, 2021. Pragmatic language skills are defined as the ability to use language within the context appropriately. The development of pragmatic language skills continues with peer interaction during school age period. Studies report that children who stutter are socially disadvantaged at school. There are many studies showing that children who stutter have limited peer interaction. Limited peer interaction poses a risk to the development of pragmatic skills. Based on this information, our study aimed to examine the pragmatic language skills of children who stutter and the relationship between stuttering frequency and pragmatic language skills. This study included 64 children aged between 5-8 years who stutter applied to Hacettepe University, Department of Language and Speech Therapy. The frequency of stuttering was calculated by taking spontaneous speech recordings of children. The language development of all participants was evaluated with Turkish School Age Language Development Assessment Test (TODİL). The teachers of the children whose language development was found to be compatible with their peers were contacted. The pragmatic language skills of the children were evaluated through Pragmatic Language Skills Inventory (PLSI), which was graded by the teachers. Findings of PLSI showed that 51,6% of the children participating in the study, scored below the average. It was observed that there was a negative correlation between the frequency of stuttering and PDBI (p<0,05). As the frequency of stuttering increased, pragmatic language skills scores decreased. According to the results of our study, the necessity of considering pragmatic language skills should be taken into consideration when planning the therapy for children who stutter.tr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectkekemelik, pragmatik dil becerileri, okul çağıtr_TR
dc.titleTürkçe Konuşan 5-8 Yaş Arası Kekemeliği Olan Çocukların Pragmatik Dil Becerilerinin Araştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAsal, D. Türkçe Konuşan 5-8 Yaş Arası Kekemeliği Olan Çocukların Pragmatik Dil Becerilerinin Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dil ve Konuşma Terapisi Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2021. Pragmatik dil becerileri, bağlama uygun dil kullanma becerisi olarak tanımlanmaktadır. Pragmatik dil becerilerinin gelişimi okul çağında, akran etkileşimi ile devam etmektedir. Araştırmalar, kekemeliği olan çocukların okul döneminde sosyal açıdan dezavantajlı olduğunu bildirmektedir. Kekemeliği olan çocukların sınırlı akran etkileşimi olduğunu gösteren pek çok çalışma bulunmaktadır. Sınırlı akran etkileşimi, pragmatik dil becerilerinin gelişimi için risk oluşturmaktadır. Bu bilgilerden yola çıkarak, çalışmamızda kekemeliği olan çocukların pragmatik dil becerileri ve kekemelik sıklığı ile pragmatik dil becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek hedeflenmiştir. Bu çalışmaya, Hacettepe Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü'ne başvuran, 5-8 yaş arasında kekemeliği olan 64 çocuk dahil edilmiştir. Çocukların spontan konuşma kayıtları alınarak, kekemelik sıklığı hesaplanmıştır. Bütün katılımcıların dil gelişimleri Türkçe Okul Çağı Dil Gelişimi Değerlendirme Testi (TODİL) ile değerlendirilmiştir. TODİL sonucunda dil gelişimi yaşıtları ile uyumlu bulunan çocukların öğretmenleri ile iletişime geçilmiştir. Çocukların pragmatik dil becerileri, öğretmenlerin puan verdiği, Pragmatik Dil Becerileri Envanteri (PDBE) aracılığı ile değerlendirilmiştir. Değerlendirme bulguları, çalışmaya katılan çocukların %51,6'sının ortalamanın altında puanlar aldığını göstermiştir. Kekemelik sıklığı ile PDBE arasında negatif bir korelasyon olduğu görülmüştür (p<0,05). Çocukların kekemelik sıklığı arttıkça, pragmatik dil becerileri puanlarında düşüş gözlenmiştir. Çalışmamızın sonuçlarına göre, kekemeliği olan çocukların terapisi planlanırken, pragmatik dil becerilerinin de dikkate alınması gerekliliği göz önünde bulundurulmalıdır.tr_TR
dc.contributor.departmentDil ve Konuşma Terapisitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-11-29T11:38:04Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster