Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEfe, Mehmet Önder
dc.contributor.authorAltun, Akif
dc.date.accessioned2021-10-13T06:49:03Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25449
dc.description.abstractIn a bank-to-turn flight, cross-coupling dynamics are excited even more, compared to a skid-to-turn flight and these dynamics violate some of the assumptions that are made during the linearization of the system model. In addition to that, due to its coupled nature, considering the dynamics of the system as separated from each other decreases the performance of the linear control methods. Thus, the control system design process must be developed with the consideration of solving this problem. In this study, two different design methods are compared and analysed to obtain a convenient solution. To be able to do that, two different options, which are chosen by mostly considering their disturbance rejection capabilites, are prepared. After that, both autopilot structures are tested in a nonlinear high-fidelity 6-DOF simulation to observe their flight performances in a bankto-turn flight and examine their strengths and weaknesses relative to each other.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBank-to-turn controltr_TR
dc.subjectDisturbance rejectiontr_TR
dc.titleComparison of Control System Design Methods for a Bank-to-Turn Missiletr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYatarak dönen bir füzede uçuş sırasında ortaya çıkan çapraz etkileşim dinamikleri, kayarak dönen bir füzeye kıyasla daha baskındır ve bu dinamikler sistemin doğrusallaştırılması sırasında yapılan bazı varsayımların geçerliliğini bozucu bir etkiye sahiptir. Buna ek olarak, yatarak dönmenin çapraz etkileşimli doğası gereği, sistem dinamiklerini birbirinden ayrık kabul etmek de doğrusal kontrol yöntemlerinin performansını düşürür. Dolayısıyla, kontrol sisteminin tasarımı süreci de bu problem göz önünde bulundurularak şekillendirilmelidir. Bu çalışmada iki farklı tasarım yöntemi ele alınmış ve birbirlerine göre üstünlükleri kıyaslanmıştır. Bunu yapabilmek için, iki yöntem de kullanarak birer kontrolcü tasarlanmış ve bozucu reddetme kabiliyetleri büyük oranda tasarım ölçütü olarak kabul edilmiştir. Daha sonra, tasarlanan kontrolcülerin yatarak dönme uçuşu performansları 6 serbestlik dereceli simülasyon ortamında test edilmiş ve birbirlerine göre güçlü ve zayıf oldukları yönler incelenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-10-13T06:49:03Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster