Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzsoy, Adnan
dc.contributor.authorDaver, Sanberk
dc.date.accessioned2021-10-13T06:20:16Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25416
dc.description.abstractIn the near future, when air traffic will gain a new dimension, many light weight platforms like unmanned aerial vehicles and more advanced technologies for existing aircraft will appear in the sky in addition to the current aircraft traffic. Efforts to keep air traffic safe and support growth under control will accelerate and meet more demand than ever before. Collision Avoidance System will definitely take place in the works to be carried out within this scope. In this context, this study tries to improve the operational efficiency and searching for a logical balance between operational efficiency and safety of flight criteria. This work analyzes encounter models of air platforms, generation of model data, utility functions, the effect of pilot response delays and proposes alternative maneuver selection costs. Some safety critical avionic systems that are being developed today need to work on real-time platforms. Therefore,they are developed with real time C code to meet the limited hardware and high performance needs. In that regard, study for a simulation that can solve a partially observable markov decision process in order to verify the collision avoidance system is needed. Motivation of this simulation work is to understand failure conditions given in a probabilistic model of the environment. In this study, encounter models of air platforms, generation of model data, utility functions, maneuver selection costs and the effect of pilot response delays are analyzed. In addition, the generated look up table for the collision avoidance system is analyzed using simulated sensor data.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectUçak çarpışma önleme sistemitr_TR
dc.subjectPOMDPtr_TR
dc.subjectSimülasyontr_TR
dc.subjectSıralı karar vermetr_TR
dc.subjectPilot davranışıtr_TR
dc.subjectOlasılıksal doğrulamatr_TR
dc.subjectOlasılıksal veri sentezitr_TR
dc.subject.lcshBilgisayar mühendisliğitr_TR
dc.titleYeni Nesil Acas X Simülasyonutr_TR
dc.title.alternativeNext Generatıon Acas X Sımulatıontr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYakın gelecekte çok sayıda insansız hava aracı ve daha ileri teknoloji hava taşıtları gökyüzünde kendilerini gösterecektir. Mevcut uçakların oluşturduğu yoğunluk ile birlikte hava trafiği yeni bir boyut kazanacaktır. Hava trafiğinin güvenliğini sağlamak ve büyümesini kontrol altında tutmak için harcanan çabalara her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulacaktır. Bu kapsamda yapılacak çalışmalarda çarpışma önleme sistemleri şüphesiz çok önemli bir yer alacaktır. Bu bağlamda, bu çalışma operasyonel verimliliği artırmaya ve operasyonel verimlilik ile uçuş emniyeti arasında mantıksal bir denge aramaktadır. Bu çalışma, hava platformlarının karşılaşma modellerini, model verilerinin üretilmesini, fayda fonksiyonlarını, pilot müdahale gecikmelerinin etkisini analiz etmekte ve alternatif manevra seçim maliyetleri önermektedir. Bugün geliştirilmekte olan bazı güvenlik açısından kritik aviyonik sistemlerin gerçek zamanlı platformlarda çalışması gerekmektedir. Bu nedenle, sınırlı donanım ve yüksek performans ihtiyaçlarını karşılamak için gerçek zamanlı C kodu ile geliştirilirler. Bu bağlamda, çok fazla simülasyon çalışması gerektiren çarpışma önleme sistemlerini doğrulamak için kısmi gözlemlenebilir markov karar süreci çözebilen bir simülasyon çalışması gerekliliği doğmuştur. Bu simülasyon çalışmasının amacı, ortamı ifade eden olasılıksal model üzerindeki çarpışma olaylarını tespit etmek ve anlamlandırmaktır. Bu çalışmada, hava platformlarının karşılaşma modelleri, model verilerinin oluşturulması, fayda fonksiyonları, manevra seçim maliyetleri ve pilot müdahale gecikmelerinin çarpışma önleme sistemi üzerine etkisi analiz edilmiştir. Ek olarak, çarpışma önleme sistemi için oluşturulan model tablosu, simüle edilmiş sensör verileri kullanılarak analiz edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-10-13T06:20:16Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypesoftwaretr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster