Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKerem Günel, Mintaze
dc.contributor.authorBingöl, Hasan
dc.date.accessioned2021-09-20T11:48:47Z
dc.date.issued2021-09-14
dc.date.submitted2021-09-09
dc.identifier.citationBingöl, H (2021). İlk ve Ortaokula Devam Eden Hemiplejik Serebral Palsi’li Çouklarda Modifiye Zorunlu Kısıtlayıcı Hareket Terapisi ve Bimanuel Eğitimin Üst Ekstremite Fonksiyonlarına, Aktiviteye ve Katılıma Etkilerinin Karşılaştırılması: Randomize Kontrollü Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Programı Doktora Tezi, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25356
dc.description.abstractThis study aimed to compare the effects of Modified Constraint-Induced Movement Therapy (mCIMT) and Bimanual Training (BIT) based on the International Classification of Functioning, Disability, and Health’s conceptual framework in children with hemiplegic Cerebral Plasy (CP) attending primary and secondary schools. Thirty-two children (mean age 10.43 years [SD 2.9 years]; 15 females, 17 males) whose functional profiles associated with Manual Ability Classification System (MACS), Gross Motor Function Classification System (GMFCS) and Communication Function Classification System (CFCS) changed between level I-III, were randomly distributed to one of the mCIMT or BIT groups with equivalent dosing frequency and intensity (10 weeks/3 days per week/2.5 hours per day). Upper extremity body structure/functions (Modified Ashworth Scale and handheld dynamometer), activity (Quality of Upper Extremity Skills Test, Children’s Hand-use Experience Questionnaire, ABILHAND-Kids, Children’s Hand‐Skills Ability Questionnaire, and Pediatric Motor Activity Log), and participation outcomes (Child and Adolescent Scale of Participation) were assessed before and after treatment, and at 16 weeks post-intervention. Overall, mCIMT produced more significant improvements in all outcomes than BIT at the immediate post-intervention period, which were maintained better in the mCIMT group throughout the 16-week follow-up period (effect size: dmCIMT>dBIT). However, effect size for the quantity of bimanual use was found to be larger in BIT group than mCIMT group (dBIT=1.41 and dmCIMT =1.23), while the immediate effect of mCIMT for quality of bimanual use parameters was observed better than BIT (ranges of dmCIMT=0.91-0.96 and ranges of dBIT=0.63-0.77). If the goal of the upper limb rehabilitation is to achieve better outcomes in unimanual capacity and developmental non-use in children with hemiplegic CP, mCIMT might be the best choice. In contrast, BIT might be more practical for the problems with spontaneous use of the more affected side.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectzorunlu kısıtlayıcı hareket terapisitr_TR
dc.subject.lcshGenel tıp. Sağlık mesleğitr_TR
dc.titleİlk ve Ortaokula Devam Eden Hemiplejik Serebral Palsi’li Çouklarda Modifiye Zorunlu Kısıtlayıcı Hareket Terapisi ve Bimanuel Eğitimin Üst Ekstremite Fonksiyonlarına, Aktiviteye ve Katılıma Etkilerinin Karşılaştırılması: Randomize Kontrollü Çalışmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma modifiye Zorunlu Kısıtlayıcı Hareket Terapisi (mZKHT) ve Bimanuel Eğitimin (BIT) etkilerini hemiplejik Serebral Palsi (SP)’li ilk ve ortaokul çocuklarında İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırması (ICF-CY) kavramsal çerçevesine dayalı olarak karşılaştırmayı amaçlamıştır. El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (EBSS), Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi (KMFSS) ve İletişim Fonksiyonları Sınıflandırması Sistemine (İFSS) göre fonksiyonel profilleri I-III arasında değişen 32 hemiplejik Serebral Palsi (SP)’li çocuk (ortalama yaş 10,43 yıl [SD 2,9 yıl]; 15 kız, 17 erkek) benzer doz/ frekanslı ve yoğunlukta (10 hafta/haftalık 3 seans/günlük 2,5 saat) m ZKHT ve BIT gruplarından birine eşit sayıda rasgele dağıtıldı. Üst ekstremite yapı/işlevsellik (Modifiye Ashworth Skalası [MAS] ve el dinamometresi), aktivite (Üst Ekstremite Kalitesi Becerileri Testi [QUEST], Çocukların El Kullanım Deneyimi Anketi [ÇEDA], ABILHAND-Kids ve Çocuk El Beceri Anketi [ÇEBA] ve Pediatrik Motor Aktivite Günlüğü [PMAG]) ve katılım sonuçları (Çocuk ve Adölesan Katılım Anketi [CASP]) çalışmadan önce ve hemen sonra ve 16 haftalık takip döneminin sonunda değerlendirildi. Genel olarak, mZKHT hem tedaviden hemen sonraki dönemde hem de 16 haftalık takip döneminde tüm sonuçlarda BIT’e nazaran daha iyi gelişmelere yol açtı (EB: dmCIMT>dBIT). Bununla birlikte, iki taraflı kullanım miktarı parametresi için etki büyüklüğü Bimanuel Eğitim grubunda görece daha büyük bulunurken (dBIT=1,41 ve dmCIMT =1,23), iki taraflı kullanım kalitesi paramaterlerinde mZKHT’nin daha etkili olduğu gözlemlendi (dmCIMT=0,91-0,96 ve dBIT=0,63-0,77). Gelişimsel ihmal ve tek taraflı kapasite problemleri daha ön planda olan hemiplejik SP’li çocuklarda mZKHT tercih edilmelidir. Buna karşılık, etkilenen elin kendiliğinden kullanımı ile ilgili problemlerde ise Bimanuel Eğitim tercih edilmelidir.tr_TR
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-20T11:48:47Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster