Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBurgaz, Berrin
dc.contributor.authorUtkulu, Ergem
dc.date.accessioned2021-09-01T11:44:22Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25293
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the current situation of Lifelong Learning in Turkey and to discuss the differences and similarities between Turkey and Finland, Portugal, Italy in terms of Lifelong Learning structure, process and understanding. The research was conducted using the document analysis method, one of the qualitative research methods. Thesis, articles written on the subject of lifelong learning and the relevant data of the Organization for Economic Development and Cooperation and the European Statistical Office were examined In the selection of the countries to be compared, Fatma Lorcu's study named "Evaluating the Proximity of Turkey and Member Countries in Terms of European Union Education Goals" was used. Twenty-eight European Union countries in the mentioned study constituted the universe of the research. For the sample of the study, three countries, which are the closest, farthest and middle distance to Turkey in terms of education and training, were selected from the universe. Document analysis method was used. According to the findings of the research, Finland is one of the rare countries among the other three countries, to achieve the goals and principles of UNESCO. Although Portugal seems to be the country closest to Turkey in the field of education, it has surpassed our country in terms of quality and quantity. Finland has determined its educational targets for 2035 and has started working on this issue. In Turkey, it’s been seen that the studies in the field of lifelong learning are not sufficient in terms of quality and quantity.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectYetişkin eğitimitr_TR
dc.subjectHayat boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectTürkiye’de yaşam boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectKarşılaştırmalı yaşam boyu öğrenmetr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleUnesco Hedef ve İlkeleri Işığında Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenmenin Bugünkü Durumu ve Finlandiya, Portekiz, İtalya Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeThe Current Sıtuatıon of Lıfelong Learnıng in Turkey in the Lıght of the Objectıves and Prıncıples Of Unesco and a Comparısıon Wıth Fınland, Portugal, Italytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı Türkiye, Finlandiya, Portekiz ve İtalya’da yaşam boyu öğrenmenin bugünkü durumunun yapı, süreç ve anlayış bakımından ortaya konması ve Türkiye’de yaşam boyu öğrenmenin Finlandiya, Portekiz ve İtalya ile farklılıklarının ve benzerliklerinin ele alınmasıdır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Yaşam boyu öğrenme konusu ile ilgili olarak yazılmış olan yurt içi ve yurt dışındaki tez, makaleler ile Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü ve Avrupa İstatistik Ofisi’nin erişime açık ilgili verileri incelenmiştir. Karşılaştırılacak ülkelerin seçiminde Fatma Lorcu’nun “Avrupa Birliği Eğitim Hedefleri Açısından Türkiye ve Üye Ülkelerin Yakınlıklarının Değerlendirilmesi” isimli çalışmasından yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini sözü geçen çalışmadaki yirmi sekiz Avrupa Birliği ülkesi oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi için bu evren içerisinden 2020 yılında AB ülkelerinin eğitim alanında ulaşması beklenen hedefler doğrultusunda Türkiye’ye en yakın, en uzak ve orta uzaklıkta olan üç ülke seçilmiştir. Araştırmanın analizinde doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Finlandiya, Türkiye ve diğer iki ülke arasında Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün hedef ve ilkelerine en fazla yaklaşan ülkedir. Portekiz eğitim alanında Türkiye’ye en yakın ülke gibi görünmesine rağmen, yaptıkları iç ve dış denetimler ve öz eleştirilerle, farkındalığın artması ve ürettikleri çözümler ile bu alanda hem nitelik hem nicelik bakımından Türkiye’nin önüne geçmiştir. Finlandiya 2035 yılı eğitim hedeflerini belirlemiş ve bu konuda çalışmalara başlamıştır. Türkiye’de ise yaşam boyu öğrenme alanında yapılan çalışmaların nitelik ve de nicelik bakımından yeterli olmadığı görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:44:22Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess