Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSenemoğlu, Nuray
dc.contributor.authorTarım, Beyza
dc.date.accessioned2021-09-01T11:27:54Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25271
dc.description.abstractThis research is made to determine the common features aimed to be gained to students in the information technologies and software curriculums of developed countries England, Australia and the United States, which draw attention to the importance of information technologies and software education from early age and to determine the students' achievement levels with the curriculum in Turkey. The research was carried out with 468 eighth grade, 450 12th grade students and 58 teachers in Kayseri. In the scope of the qualitative data collection, teacher interview form was used. As for the quantitative part, "Summative Test" and "Academic Self-Concept Scale" developed for the 8th and 12th grades were used. The results of the study are as follows: (1) developed countries' curriculums have been designed in gradual and spiral structure. In Turkey's curriculum, it has been determined that there is not attention to the graduality and spiraling, the features aimed to be acquired by students are overlapping and more numerous than in developed countries, (2) students could not reach any of the common critical behavioral objectives at the level of 75%, (3) the students' level of reaching common behavioral objectives differed significantly according to the number of years in which information technologies and software courses were taken at school and students’ participation in out-of-school learning processes, (4) the academic self-concept of students were at moderate level, (5) according to teachers' opinions, Turkey's curriculum should be revised according to the requirements of the our age.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGelişmiş ülketr_TR
dc.subjectBilişim teknolojileri eğitimitr_TR
dc.subjectBilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programıtr_TR
dc.titleGelişmiş Ülkelerin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri Hedeflerine Türkiye’de 8. ve 12. Sınıf Öğrencilerinin Ulaşma Düzeyleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, erken yaşlardan itibaren bilişim teknolojileri ve yazılım eğitiminin önemine dikkat çeken gelişmiş ülkelerden İngiltere, Avustralya ve Birleşik Devletler’in bilişim teknolojileri ve yazılım dersleri öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması hedeflenen ortak özelliklerin belirlenmesi ve Türkiye’de bu özelliklere 8. ve 12. sınıf sonuna kadar öğrencilerin ne düzeyde ulaştıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Kayseri iline bağlı merkez ilçelerdeki okullarda öğrenim gören 468 sekizinci sınıf, 450 on ikinci sınıf öğrencisi ve bu okullarda görev yapan 58 bilişim teknolojileri ve yazılım öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmanın nitel veri toplama yöntemlerinden yararlanılan kısmında öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde ise 8. ve 12. sınıf düzeyleri için geliştirilen “Düzey Belirleme Testi” ve “Akademik Özgüven Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada; (1) gelişmiş ülkelerin programlarının aşamalı ve sarmal bir yapıda tasarlandığı ve öğrencilerin ön öğrenmeleri üzerine yeni bilgi ve becerilerin kazandırılmasının hedeflendiği, Türkiye’deki programda ise aşamalılık ve sarmallık ilkelerine dikkat edilmediği, öğrencilere kazandırılması hedeflenen özelliklerin gelişmiş ülkelere göre binişik ve sayıca fazla olduğu, (2) öğrencilerin gelişmiş ülkelerin programlarında yer alan ortak hedef davranışların hiçbirine %75 düzeyinde ulaşamadığı, (3) öğrencilerin ortak hedef davranışlara ulaşma düzeylerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersinin okulda alındığı toplam yıl sayısına ve bilişim teknolojileri ve yazılım ile ilişkili okul dışı öğrenme süreçlerine katılma durumlarına göre anlamlı fark gösterdiği, (4) öğrencilerin bilişim teknolojileri ve yazılım dersine ilişkin akademik özgüvenlerinin orta düzeyde olduğu, (5) öğretmen görüşleri doğrultusunda Türkiye’de uygulanan programın çağın gerekliliklerine göre yeniden gözden geçirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:27:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess