dc.contributor.advisor | Demirkasımoğlu, Nihan | |
dc.contributor.author | Eranıl, Anıl Kadir | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:22:26Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.citation | Eranıl, A. K. (2021). Eğitim yönetimi modelinin ekolojik sistemler kuramı bağlamında geliştirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25262 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to develop educational management models for the current and ideal state of the Turkish education system within the context of Bronfenbrenner’s (1979) ecological systems theory. For this purpose, the current condition of the educational management model according to the regulations and the views of the stakeholders organizing the education system and how an ideal educational management model should be designed according to the views of the same stakeholders was investigated. In the study, a case study design, one of the qualitative research methods, and criterion sampling were used. The data collection tools were interview forms and documents. When the main findings that emerged in the models were examined, according to Model 1, it was determined that an attempt is being made to generate comprehensive policies for improving the quality of the Turkish education system, that families are not included in the education system at the desired level, and that there is a need to strengthen policies for supporting teachers’ professional development. According to Model 2, students experience compliance problems in practices at school and the teacher is an authoritarian figure. According to Model 3, family support, a positive family atmosphere, and family income level are necessary to access quality education. According to the model proposal, happy, responsible, ambitious, highly motivated, self-managed, benevolent, participative students who are aware and prepared, and who do not consider themselves worthless, must be educated. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Ekolojik sistemler kuramı | tr_TR |
dc.subject | Eğitim yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Eğitim yönetimi modeli | tr_TR |
dc.title | Eğitim Yönetimi Modelinin Ekolojik Sistemler Kuramı Bağlamında Geliştirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, Bronfenbrenner’ın (1979) ekolojik sistemler kuramı bağlamında Türk eğitim sisteminin mevcut ve ideal durumuna ilişkin eğitim yönetimi modellerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için eğitim sistemini düzenleyen mevzuatın ve paydaşların görüşlerine göre eğitim yönetimi modelinin nasıl bir görünüme sahip olduğu ve aynı paydaşların görüşlerine göre ideal bir eğitim yönetimi modelinin nasıl olması gerektiği araştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve ölçüt (amaçlı) örnekleme kullanılmıştır. Veri toplama araçları, görüşme formları ve dokümanlardır. Modellerde öne çıkan bulgular incelendiğinde, Model 1’e göre Türk eğitim sisteminin niteliğinin geliştirilmesi için kapsamlı politikaların üretilmeye çalışıldığı, ailelerin istenen düzeyde eğitim sistemine dahil edilemediği ve öğretmenlerin mesleki gelişimini destekleyen politikaların güçlendirilmesi gerektiği belirlenmiştir. Model 2’ye göre okul içi uygulamalarda öğrenciler uyum sorunları yaşamaktadırlar ve öğretmen otoriter bir figürdür. Model 3’e göre aile desteği, olumlu aile iklimi ve ailenin gelir düzeyi nitelikli eğitime erişmek için gereklidir. Model önerisine göre, kendisini değerli hisseden, mutlu, farkındalığı ve hazırbulunuşluğu olan, sorumluluk sahibi, hedefleri olan, motivasyonu yüksek, kendisini yönetebilen, yardımsever ve paylaşımcı öğrenciler yetiştirilmelidir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.funding | Yok | tr_TR |