Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErten, Sinan
dc.contributor.authorArdoğan, Ezgi
dc.date.accessioned2021-09-01T11:21:37Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-28
dc.identifier.citationArdoğan, E. (2021). Mülteci Öğrencilerin (Suriyeli) Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarının Tespiti. (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25261
dc.description.abstractThroughout history, the Middle East has not been free due to war and internal turmoil. One of these countries is Syria. As a result of the internal turmoil in Syria, Turkey has received an intense migration. The fact that the majority of Syrian refugees coming to our country are under the age of 18 and educational problems are important for refugee children. The aim of this research is to determine 6th 7th and 8th grade refugee (Syrian) students studying in secondary school and their attitudes towards science course and whether there is a difference in terms of socio-demographic characteristics. "Attitude Scale Towards Elementary Science and Technology Lesson" was used within the scope of the research. The research population consists of Syrian students in 11 public schools in Ankara/Mamak district, and the sample consists of 389 Syrian students studying in these schools. In the research, quantitative data analysis was made and SPSS 23 program was used. Questionnaire technique was used to obtain the data. Frequency, reliability, normality tests, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H analyzes were applied to the data. According to the results of the research, the attitudes of refugee (Syrian) students towards science lesson are positive, but they differ according to various socio-demographic characteristics. Since there are few studies in the literature on the subject of the research, it is expected that this research will contribute to both the literature and the sociological structure of our country.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSuriyetr_TR
dc.subjectÖğrenci tutumlarıtr_TR
dc.subjectMülteci öğrencilertr_TR
dc.subjectFen bilimleritr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleMülteci Öğrencilerin (Suriyeli) Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarının Tespititr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTarih boyunca Ortadoğu, savaş ve iç karışıklıklar gibi sebeplerle özgür olamamıştır. Bu ülkelerden bir tanesi de Suriye’dir. Suriye’deki yaşanan iç karışıklıklar sonucunda Türkiye yoğun bir göç almıştır. Ülkemize gelen Suriyeli mültecilerin çoğunluğunun 18 yaş altı olması ve eğitim sorunları gibi durumlar mülteci çocuklar açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı ortaokulda öğrenim gören 6. 7. ve 8. sınıf mülteci(Suriyeli) öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarını ve sosyo-demografik özellikler açısından farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma kapsamında "İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma evrenini, Ankara/Mamak ilçesinde bulunan 11 devlet okulundaki Suriyeli öğrenciler, örneklemini ise bu okullarda öğrenim gören 389 Suriyeli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, nicel veri analizi yapılmış ve SPSS 23 programı kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Verilere frekans, güvenirlik, normallik testleri, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre mülteci(Suriyeli) öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumları olumlu olmakla birlikte çeşitli sosyo-demografik özelliklere göre farklılık göstermektedir. Araştırmanın konusu ile ilgili literatürde az sayıda çalışmaya rastlanıldığından bu araştırmanın hem literatüre hem de ülkemizin sosyolojik yapısına katkı sağlanması beklenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypedatasettr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster