Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖz, Şerife Gül
dc.contributor.authorÇalık Başaran, Nursel
dc.contributor.authorAlp, Şehnaz
dc.contributor.authorSelçuk, Z. Toros
dc.contributor.authorSain Güven, Gülay
dc.contributor.authorKabakçı, Giray
dc.contributor.authorParlak, Erkan
dc.contributor.authorBalaban, Yasemin H.
dc.contributor.authorKav, Taylan
dc.contributor.authorPürnak, Tuğrul
dc.contributor.authorSivri, Bülent
dc.contributor.authorArıcı, Mustafa
dc.contributor.authorErdem, Yunus
dc.contributor.authorÖzışık, Lale
dc.contributor.authorTanrıöver, Mine Durusu
dc.contributor.authorKılıç, Levent
dc.contributor.authorKiraz, Sedat
dc.contributor.authorÜnlütürk, Uğur
dc.contributor.authorErtenli, İhsan
dc.contributor.authorZarakolu, I. Pınar
dc.contributor.authorKılıçkap, Saadettin
dc.contributor.authorÖvünç, Kenan
dc.contributor.authorDurhan, Gamze
dc.contributor.authorArıyürek, O. Macit
dc.contributor.authorErgün, Barış Kaya
dc.contributor.authorYılmaz, Rahmi
dc.contributor.authorŞimşek, Halis
dc.contributor.authorÖcal, Serpil
dc.contributor.authorOrtaç Ersoy, Ebru
dc.contributor.authorBayraktar, Miyase
dc.contributor.authorErbaş, Tomris
dc.contributor.authorDağdelen, Selçuk
dc.contributor.authorYıldız, Okan Bülent
dc.contributor.authorTelli Dizman, Gülçin
dc.contributor.authorAkova, Murat
dc.contributor.authorSönmezer, Meliha Çağla
dc.contributor.authorÜnal, Serhat
dc.contributor.authorMetan, Gökhan
dc.contributor.authorUzun, Ömrüm
dc.contributor.authorİnkaya, Ahmet Çağlar
dc.contributor.authorHalil, Meletm Gülhan
dc.contributor.authorBalcı, Cafer
dc.contributor.authorCankurtaran, Mustafa
dc.contributor.authorDoğu, Burcu Balam
dc.contributor.authorKalyoncu, Fuat
dc.contributor.authorDemiroğlu, Haluk
dc.contributor.editorDağdelen, Selçuk
dc.contributor.editorÇalık Başaran, Nursel
dc.contributor.editorBalam Doğu, Burcu
dc.date.accessioned2021-08-23T12:11:08Z
dc.date.available2021-08-23T12:11:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25212
dc.identifier.urihttps://library.hacettepe.edu.tr/hubooks/index.php?fn=read&key=fcd0b9
dc.description.abstractOndokuzuncu yüzyılın tıp literatürü, korku filmi gibidir. Hekimlerin, ellerine geçirdikleri her şeyi, akıllarına gelen her yöntemi tedavi için kullandıkları görülür. Bilgiye değil, kulaktan dolma duyumlara dayanan, “içten doğma” uydurma fikirlerle hastaların yelken kürek tedavi edilmeye çalışıldığı bir dönemdir. Litrelerce kan alınır, barsaklar yüksek basınçlı lavmanlarla delik deşik edilir, hastalar buzlu sulara yatırılıp uzuvlar gangren olana dek dondurulur, dondurmak işe yaramazsa kaynar kazanlara sokulur, deriyi kabartan bitkisel merhemlerle epidermis eritilir, terkibi ikinci kez asla tutturulamayan envai çeşit bitkisel karışımlarla organlar iflas ettirilirdi. Yirminci yüzyılın başında, modern tıbbın kurucusu sayılan Dr. William Osler öncelikle bu “palavra tıbba” rest çekmiş, yeni bir çağı aralamıştır. Çağdaşı olan bazı hünerli hekimlerle birlikte, önümüze gelen her hastayı, elimize geçirdiğimiz her şeyle, bu şekilde rastgele tedavi edemeyiz, öncelikle hastalıkları tanımamız gerekir diyerek, tıbbın önceliğini tanıya yöneltmişler, kendilerine kadar olan eski devirlerden miras iki ilaç (digoksin ve morfin) dışındaki tüm o ilkel tedavi yöntemlerini reddetmişlerdir. Akıldışı eski tedavileri reddederek, yerine henüz yeni bir tedavi seçenekleri de olmadığından; yalnızca (doğru) tanı koymaya çalışan ve hastanın prognozunu tayin etmeye odaklanmış, tepkisel ve aslında bir bakıma muhafazakar yeni bir tıbbı başlatmışlardır. Tıp eğitimini de bu doğrultuda değiştirip, çalakalem ilaç ve tedavi veren hekimler yerine; hastanın hastalığını kavramaya çalışan, doğru tanı koyan hekimler yetiştirmeye yönelmişlerdir. Tıp eğitimindeki “hasta başı vizitler” bizzat Dr. William Osler tarafından başlatılmıştır. Bu ekol, 1900’ların başında cesur bir kararla, neyi tedavi ettiğini bilmeyen eski hekimlik pratiğini kapatıp, öncelikle hastalıkları kavramaya, hastalarına titizlikle isabetli bir tanı koymaya odaklanmıştır. Bu devir, tıbbın rönesansı sayılır. Kuruluşundan itibaren çağdaşı modern tıp dünyasının bir takipçisi ve aktörü olan Hacettepe Tıp Fakültesi; hünerli hekimler, iyi klinisyenler yetiştirmeyi amaçlamıştır. Prof. Dr. Şeref Zileli’nin kurucusu olduğu İç Hastalıkları Anabilim Dalımız, mezuniyet öncesi tıp eğitiminde yatay ve dikey entegrasyon modeliyle klinik eğitim aşamasında, öğrencilerimize “dahiliye nosyonu” kazandırmayı hedeflemiştir. Dahiliye nosyonu, hastaya saçından tırnağına bir bütün olarak bakabilmeyi; hastanın sorunlarını rasyonel bir klinik denklem haline getirebilmeyi; semptomlarından başlayıp, fizik muayene ve isabetli tetkik seçimiyle en doğru tanıyı koyabilmeyi ve hastaya en az zarar verecek en uygun tedaviyi planlayabilmeyi gerektirir. Mezuniyet öncesi İç Hastalıkları Klinik Eğitim programımızın öğrenim hedefleriyle, içeriği ve ulusal çekirdek müfredatımız gözetilerek hazırlanan bu kitap; İç Hastalıkları, Kardiyoloji, Göğüs Hastalıkları, İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji anabilim dallarımız öğretim üyelerinin ortaklaşa titiz bir çalışmasıdır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherHacettepe Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution 4.0 United States
dc.subjectDahiliyetr_TR
dc.subjectİç hastalıklarıtr_TR
dc.subjectEndokrinoloji ve metabolizmatr_TR
dc.subjectİnfeksiyon hastalıklarıtr_TR
dc.subjectGastroenterolojitr_TR
dc.subjectGeriatritr_TR
dc.titleHacettepe Dahiliye Ders Kitabı 1tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/booktr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.departmentİç Hastalıklarıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster