Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKorkmaz, Fatoş
dc.contributor.authorKaplan, Ergün
dc.date.accessioned2021-08-19T07:54:57Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-30
dc.identifier.citationKAPLAN, B.(2021) Hemşirelik Öğretim Elemanları ve Öğrencilerinin Elektronik Hasta Kayıtları İle İlgili Görüş ve Deneyimlerinin Belirlenmesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25210
dc.description.abstractThe research was carried out using a mixed method approach, which includes both quantitative and qualitative patterns, in order to determine the opinions and experiences of nurse educators and students about electronic patient records. The study sample consisted of 133 nurse educators working in three public and three private universities in Ankara, and 366 nursing students enrolled in fall semester of the 2019-2020 Academic Year. Data were collected by the datasheet and semi-structured interview questions designed for individual face-to-face interviews with fourteen educators and fourteen students. Descriptive statistics were used in the analysis of quantitative data and content analysis method was used in the analysis of qualitative data. In the quantitative stage of the research, 91% of the educators and 96.4% of the students stated that they did not take any course or training on electronic patient records, and more than 70% of the participants stated that it would be beneficial to have a course or training about these records in the nursing curriculum. In the qualitative stage of the study, most of the educators and students (n>9) stated that they could not access electronic patient records, their experience was limited to observation, trainings in theoretical-practice environments would be beneficial and arrangements should be made for accessing these data. In the study, it was concluded that both the educators and the students could not access electronic data in the clinical practices, and their experience were limited to observation. In line with these results, it is recommended to expand the content of electronic patient records related courses or contents in the curriculum, develop educational software related to this subject, and make arrangements that will enable educators and students to access electronic health data during clinical practices.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectElektronik Hasta Kaydıtr_TR
dc.subjectHastane Bilgi Yönetim Sistemitr_TR
dc.subjectHemşirelik Eğitimitr_TR
dc.subjectHemşirelik Öğrencisitr_TR
dc.subjectÖğretim Elemanıtr_TR
dc.subject.lcshHemşireliktr_TR
dc.titleHemşirelik Öğretim Elemanları ve Öğrencilerinin Elektronik Hasta Kayıtları İle İlgili Görüş ve Deneyimlerinin Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırma, hemşirelik öğretim elemanları ve öğrencilerinin elektronik hasta kayıtları ile ilgili görüş ve deneyimlerini belirlemek amacıyla hem nicel hem nitel desenleri içeren karma yöntem yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde Ankara’da yer alan üç kamu ve üç vakıf üniversitesinde görev yapan 133 öğretim elemanı ve 366 öğrenci oluşturmuştur. Nicel aşamada veriler, araştırmacı tarafından hazırlanmış olan veri toplama formu kullanılarak elde edilmiştir. Nitel aşamada veriler, 14 öğretim elemanı ve 14 öğrenci ile yüzyüze bireysel görüşme yöntemi ile yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılarak elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel aşamasında, öğretim elemanlarının %91’i öğrencilerin ise %96,4’ü elektronik hasta kayıtlarına ilişkin herhangi bir ders veya eğitim almadıklarını ve katılımcıların %70’inden fazlası hemşirelik müfredatında bu kayıtlar ile ilgili ders veya eğitimin olmasının yararlı olacağını belirtmiştir. Araştırmanın nitel aşamasında öğretim elemanları ve öğrencilerin büyük çoğunluğu (n>9) elektronik hasta kayıtlarına erişemediklerini, deneyimlerinin gözlem ile sınırlı kaldığını, teorik-uygulama ortamlarında yapılacak eğitimlerin yararlı olacağını ve bu verilere erişim ile ilgili düzenlemelerin yapılması gerektiğini ifade etmiştir. Çalışmada hem öğretim elemanları hem de öğrencilerin klinik uygulamalarda elektronik ortamdaki verilere erişemedikleri ve deneyimlerinin gözlem ile sınırlı olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda; eğitim programında yer alan elektronik hasta kayıtları ilişkili ders veya konu içeriklerinin genişletilmesi, konuyla ilgili eğitim yazılımlarının geliştirilmesi ve klinik uygulamalar sırasında öğretim elemanları ve öğrencilerin bu elektronik verilere erişimlerini sağlayacak düzenlemelerin yapılması önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentHemşirelik Esaslarıtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2022-02-21T07:54:57Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster