Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBektaşlı, Behzat
dc.contributor.authorEkinci, Esen
dc.date.accessioned2021-08-12T13:15:21Z
dc.date.issued2021-08-12
dc.date.submitted2021-06-18
dc.identifier.citationAbell, S., Martini, M. & George, M. (2001). 'That's what scientists have to do': preservice elementary teachers' conceptions of the nature of science during a moon investigation. International Journal of Science Education, 23(11), 1095-1109 Albayrak, H. (2016). Astronomi Konularında İstasyon Tekniğinin Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutumuna Etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan Bailey, J. M. & Slater, T. F. (2003). A review of astronomy education research. Astronomy Education Review, 2(2), 20-45 Batdal-Karaduman, G. (2012). İlköğretim 5. sınıf üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırılmış geometri öğretiminin yaratıcı düşünme, uzamsal yetenek düzeyi ve erişiye etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Bektaşlı, B. (2013a). Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi hakkındaki kavram yanılgılarının tespiti için astronomi kavram testinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 38(168) Bektaşlı, B., (2013b). The Effect of Media on Preservice Teachers’ Attitudes Towards Astronomy and Achievement in Astronomy Class. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(1) Bektaşlı, B. (2018a). Astronomi Eğitimi. A. Tekbıyık & G. Çakmakcı (Ed.), Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri (s.305-321). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Bektaşlı, B. (2018b). Öğretmen Adaylarının Uzamsal Görselleştirme Yetenekleri Ve Gökcisimlerinin Hareketlerini Zihinde Canlandırma Yetenekleri Arasındaki İlişki. Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi, Proje No: 14685 Bektaşlı, B. (2019). Dünya, Ay ve Güneş. Kuraz, M. A. (Ed.), Astronomi (s.132-169). Ankara: Pegem Akademi Düşkün, İ. (2011). Güneş-dünya-ay modeli geliştirilmesi ve fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi eğitimindeki akademik başarılarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya Emrahoğlu, N. & Öztürk, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi üzerine boylamsal bir araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 165-180 Foster, G. W. (1996). Look to the Moon. Science and Children, 34(3), 30-33 Göncü, Ö. (2013). İlköğretim beşinci ve yedinci sınıf öğrencilerinin astronomi konularındaki kavram yanılgılarının tespiti (Yüksek Lisans Tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur Gündoğdu, T. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin astronomi konusundaki başarı ve kavramsal anlama düzeyleri ile fen dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Educational Journal. 26 (2) Güneş, T., Dilek, N. Ş., Demir, E. S., Hoplan, M. & Çelikoğlu, M. (2010). Öğretmenlerin kavram öğretimi, kavram yanılgılarını saptama ve giderme çalışmaları üzerine nitel bir araştırma. In International Conference on New Trends in Education and Their Implications 11(13), 937-944) Hewson, P. W. (1981). A conceptual change approach to learning science. European Journal of Science Education, 3(4), 383-96. Hewson, P. W. (1982). A case study of conceptual change in special relativity: The influence of prior knowledge in learning. European Journal of Science Education, 4(1), 61-78 Hewson, P. W. (1992). Conceptual change in science teaching and teacher education. In a meeting on “Research and Curriculum Development in Science Teaching,” under the auspices of the National Center for Educational Research, Documentation, and Assessment, Ministry for Education and Science, Madrid, Spain Kallery, M. (2001). Early-years educators' attitudes to science and pseudo-science: the case of astronomy and astrology. European Journal of Teacher Education, 24(3), 329-342 Kaltakçı Gürel, D., Eryılmaz, A. & McDermott L. C. (2015). Identifying pre-service physics teachers’ misconceptions with three-tier tests. GIREP-ICPE-MPTL Conference: Teaching and Learning Physics today: Challenges, 11(5), 989-1008 Kartal, U. (2009). Türkiye’de Popüler Astronomi Çalışmaları: Planetaryumlar (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale Kurnaz, M. A., Bozdemir, H., Altunoğlu, B. D. & Çevik, E. E. (2016). Fen eğitiminde astronomi konu alanında yayınlanan ulusal makalelerin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1398-1417 Kurnaz, M. A., & Değermencı, A. (2012). 7. Sınıf Öğrencilerinin Güneş, Dünya ve Ay ile İlgili Zihinsel Modelleri. Ilkogretim Online, 11(1) Kuru, İ. & Güneş, B. (2005). Lise 2. sınıf öğrencilerinin kuvvet konusundaki kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 1-17 MEB. (2018). İlköğretim Kurumları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Mintz, R., Litvak, S. & Yair, Y. (2001). 3D-virtual reality in science education: An implication for astronomy teaching.Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 20(3), 293-305 Orbay, M. (2017). Fizik Öğretiminde Kavram Yanılgıları. A. İ. Şen, & A. R. Akdeniz (Ed.), Fizik Öğretimi: Kuramsal Bilgiler ve Örnek Etkinlik Uygulamaları. (s.111-140). Ankara: Pegem Yayınları Öztürk, D. & Uçar, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin Ay’ın evreleri konusunda kavram değişimlerinin iş birliğine dayalı ortamda incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(2), 98-112 Posner, G. J., Strike, K. A., Hewson, P. W. & Gertzog, W. A. (1982). Accommodation of a scientific conception: Toward a theory of conceptual change. Science Education, 66(2), 211-27 Plummer, J. D. & Krajcik, J. (2010). Building a learning progression for celestial motion: Elementary levels from an earth‐based perspective. Journal of Research in Science Teaching, 47(7), 768-787 Saka, V. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin temel astronomi kavramlarına ilişkin alternatif fikirlerinin belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu Sakallı, S. (2008). İlköğretim ve Orta Öğretimde Astronomi Uygulamaları (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara Skelly, K. M. (1993). The Development and Validation of a Categorization of Sources of Misconceptions in Chemistry. Third Misconceptions Seminar Proceedings Stover, S., & Saunders, G. (2000). Astronomical misconceptions and the effectiveness of science museums in promoting conceptual change. Journal of Elementary Science Education, 12(1), 41-51 Şen, A. İ. (2017). Fizik Öğretiminde Kavram Yanılgıları. A. İ. Şen & A. R. Akdeniz (Ed.), Fizik Öğretimi: Kuramsal Bilgiler ve Örnek Etkinlik Uygulamaları. (s.141-166). Pegem Yayınları, Ankara. Şensoy, A. (2012). Çeşitli değişkenler açısından temel astronomi kavramları (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun. Taşcan, M. (2013). Fen bilgisi öğretmenlerinin temel astronomi konularındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi (Malatya ili örneği) (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Taşcan, M. (2019). Astronomi eğitimi üzerine geliştirilen fen etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin uzamsal becerileri ve akademik başarıları üzerine etkisi (Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü Trumper, R. (2006). Teaching future teachers basic astronomy concepts—seasonal changes—at a time of reform in science education. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 43(9), 879-906. Türk, C. (2018). Astronomi Konularının Öğretimi Bağlamında Okul Öncesi Öğretmenleri. Journal of Theoretical Educational Science/Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(3) Yenilmez, K., & Elif, Y. A. Ş. A. (2008). İlköğretim öğrencilerinin geometrideki kavram yanılgıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 461-483. Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112) Yılmaz, E., Türkoğuz, S., & Şahin, M. (2014). Güneş Sistemi ve Uzay Konularına Yönelik Kavram Yanılgılarının Günlük Yaşama Etkisi üzerine Öğretmen Görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 37-44. Zeilik, M. & Morris, V. J. (2003). An examination of misconceptions in an astronomy course for science, mathematics, and engineering majors. Astronomy Education Review, 2(1)tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25199
dc.description.abstractThis study is about motions of the Moon which is an important topic in science education curriculum. In this sense, phases of the Moon, eclipses and tides were handled. The sample of the study consists of preservice science and physics teachers. The participants were asked open ended questions related to motions of the Moon. In this sense, semi-structured interviews were carried out. Questions were evaluated by experts and a pilot study was conducted for validity and reliability of the questions. The questions were revised based on experts’ comments and results of pilot study. The questions are about the concepts like tides, eclipses, and phases of the moon that are related to the displacement and spinning motions of the Moon. The interviews were recorded with a voice recorder and also participants were asked to make some drawings related to their explanations. Misconceptions that preservice teachers have were examined by transcribing the interviews and analyzing the drawings. The results showed that physics teachers have more misconceptions than science teachers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAy'ın hareketleritr_TR
dc.subjectAstronomi eğitimitr_TR
dc.subjectFen öğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectFizik öğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectKavram yanılgılarıtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleFen ve fizik öğretmen adaylarının Ay'ın hareketleri hakkındaki kavram yanılgılarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın konusu Fen Bilimleri müfredatında önemli bir yere sahip olan Ay’ın hareketleri ile ilgilidir. Bu bağlamda Ay’ın evreleri, tutulmalar ve gelgit olayları ele alınmıştır. Araştırmanın örneklemi fen ve fizik öğretmen adaylarıdır. Katılımcılara Ay’ın Hareketleri ile ilgili açık uçlu sorular sorulmuştur. Bu bağlamda öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Soruların geçerlik ve güvenirliği açısından uzman görüşleri alınmıştır ve pilot çalışma kapsamında yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Uzman görüşleri ve pilot çalışma sonuçlarına göre sorular revize edilmiştir. Sorular Ay’ın yaptığı dönme ve öteleme hareketleri sonucunda oluşan gelgit, tutulmalar ve Ay’ın evreleri gibi kavramlar ile ilgilidir. Görüşme sırasında ses kayıtlarının yanı sıra öğrencilerden bazı çizimler yapmaları istenmiştir. Kayıtlar ve çizimler analiz edilerek katılımcıların sahip oldukları kavram yanılgıları incelenmiştir. Katılımcıların sahip olduğu kavram yanılgılarının bölümlerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Sonuç olarak, fizik öğretmen adaylarının, fen bilgisi öğretmen adaylarına kıyasla daha fazla kavram yanılgısına sahip oldukları görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-08-12T13:15:21Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeannotationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster