Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyanık, Mine
dc.contributor.authorKülahlı, Nilay
dc.date.accessioned2021-08-09T11:14:36Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-08-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25183
dc.description.abstractKÜLAHLI, N., Investigation of the Relationship between Motor Skill and Sensory Processing Skill in Preterm Infants with Motor Impairment. Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences, Occupational Therapy Program, Master Thesis, Ankara, 2021. In this study, motor skills and sensory processing skills of premature infants with and without motor impairment were compared. Infant Motor Profile (IMP) was used to determine the motor impairment of infants. A total of 40 infants with a corrected age of 7-18 months were included in this study. Participating infants were divided into two groups: 20 infants for the Research Group (infants with motor impairment) and 20 infants for the Control Group (infants without motor impairment). The infants’ motor skills were evaluated with Alberta Infant Motor Scale (AIMS). For sensory processing skills, Test of Sensory Functions in Infants (TSFI) and Toddler Sensory Profile 2 (TSP-2) were used. Diffirences in IMP, AIMS, TSFI, and TSP-2 scores between participants with and without motor impairment were analyzed using the non-parametric Mann Whithney U test. When the Research Group and the Control Group were compared; in total score, adaptive motor functions, vestibular stimulus response, and visual-tactile integration scores of TSFI and in the sensory behavior, general process, oral sensory process sub-items, and seeking and avoiding quartiles scores of TSP-2 (p<0.05). When the relationship between motor skills and sensory processing skills of all infants included in the study was examined; a significant correlation was found between total score, adaptive motor functions, and visual-tactile integration of TSFI and oral sensory process and seeking quartile results of TSP-2 (p<0.05). According to the results of our study; premature infants with motor impairment have weaker sensory processing skills than their peers without motor impairment. Therefore, it is recommended to consider sensory processing skills and motor skills together in the evaluation and treatment of premature babies with motor involvement.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectprematüre bebektr_TR
dc.subjectduyu
dc.subjectmotor etkilenim
dc.titleMotor Etkilenimi Olan Preterm Bebeklerde Motor Beceri ile Duyusal İşlemleme Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKÜLAHLI, N., Motor Etkilenimi Olan Preterm Bebeklerde Motor Beceri ile Duyusal İşlemleme Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Ergoterapi Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2021. Bu çalışmada motor etkilenimi olan ve olmayan prematüre bebeklerin motor becerileri ile duyusal işlemleme becerileri karşılaştırıldı. Bebeklerin motor etkilenimini belirlemek için Infant Motor Profile (IMP) kullanıldı. Çalışmaya düzeltilmiş yaşı 7-18 ay aralığında olan toplam 40 bebek dahil edildi. Araştırma Grubu (motor etkilenimi olan bebekler) için 20 bebek ve Kontrol Grubu (motor etkilenimi olmayan bebekler) için 20 bebek olmak üzere katılımcı bebekler iki gruba ayrıldı. Bebeklerin motor becerileri Alberta Infant Motor Scale (AIMS) ile değerlendirildi. Duyusal işlemleme becerileri için Bebeklerde Duyusal Fonksiyonlar Testi (BDFT) ve Bebeklik Çağı Duyu Profili 2 (BÇDP-2) kullanıldı. Motor etkilenimi olan ve olmayan katılımcılar arasındaki IMP, AIMS, BDFT ve BÇDP-2 skor farkları parametrik olmayan Mann Whithney U testi ile analiz edildi. Araştırma Grubu ile Kontrol Grubu karşılaştırıldığında; BDFT’ye ait toplam skor, uyumsal motor fonksiyonlar, vestibüler uyarana tepki ve görsel-dokunsal entegrasyon skorlarında; BÇDP-2’ye ait duyusal davranış, genel süreç, oral duyusal süreç alt maddeleri ile arayış ve kaçınan çeyreklikler skorlarında iki grup arasında anlamlı fark bulundu (p<0,05). Çalışmaya dahil edilen tüm bebeklerin motor becerileri ile duyusal işlemleme becerileri arasındaki ilişki incelendiğinde; BDFT’ye ait total skor, uyumsal motor fonksiyonlar ve görsel-dokunsal entegrasyon, BÇDP-2’ye ait oral duyusal süreç ve arayan çeyreklik sonuçlarında anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,05). Çalışmamız sonuçlarına göre; motor etkilenimi olan prematüre bebekler, motor etkilenimi olmayan akranlarına göre daha zayıf duyusal işlemleme becerilerine sahiptir. Bu nedenle motor etkilenimi olan prematüre bebeklerin değerlendirme ve tedavisinde duyusal işlemleme becerileri ile motor becerilerin birlikte ele alınması önerilir.tr_TR
dc.contributor.departmentErgoterapitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2022-02-11T11:14:36Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster