Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemircan, Havva
dc.contributor.authorVelizade, Gülzade
dc.date.accessioned2021-08-04T11:48:38Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25179
dc.description.abstractDystopian fiction, which finds its place in the avant - garde and surrealist movements that emerged early 20th century, based its origins on an atmosphere of confusion and de-constructivism created by the two great wars. The previously unprecedented distortion shown by human communities to protect colonial interests, and later under autocratic regimes, has pushed artists to darker depictions in their projections of the future. A dystopian manifestation on a similar axis is also personal dystopia. This dystopian style is an expression of an individual's traumas in his or her own past, rather than the crises of society. The individual distorts reality within the framework of his or her own traumas and nightmares associated with these traumas. This thesis describes the development of dystopia in visual arts and painting, and also the defining differences of personal dystopia. The effects of the artist's psychological past on his personal dystopia are explained by making connections with the symbolism in the works. The work of the artists examined within the framework of the dissertation provided a guide for the reflection of the concept of personal dystopia in the visual arts. In this context, attention has been drawn to thematic partnerships between my works, which I consider to be a reflection of my own personal dystopia, and the works studied. My works, reflected on the three-dimensional universe from my psychological world, serve as a concrete tool for exploring my own concerns. Therefore, it has been concluded that working on personal dystopia offers the artist the opportunity for catharsis.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDistopya Ütopya Katarsistr_TR
dc.titleKişisel Distopyatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet20. yy. başlarında ortaya çıkan avant- garde ve sürrealist akımlar içinde kendine yer bulan distopik kurgu, kökenlerini iki büyük savaşın yarattığı karışıklık ve dekonstrüktivizm atmosferine dayandırır. İnsan topluluklarının sömürge çıkarlarını korumak için ve daha sonrasında otokratik rejimler altında gösterdiği daha önce eşi görülmemiş çarpıklık, sanatçıları geleceğe dair projeksiyonlarında daha karanlık tasvirlere itmiştir. Benzer eksende bir distopya tezahürü de kişisel distopyadır. Bu distopya tarzı, toplumun krizlerinden ziyade, bireyin kendi geçmişindeki travmalarının bir dışavurumudur. Birey gerçekliği kendi travmaları ve bu travmalara bağlı kabusları çerçevesinde çarpıtır. Bu tez, görsel sanatlarda ve resim özelinde distopyanın gelişimini, kişisel distopyanın tanımsal farklılığını tanımlamaktadır. Sanatçının kişisel distopyasına psikolojik geçmişinin etkileri, eserlerdeki sembolizm ile bağlantılar kurularak açıklanmıştır. Tez çerçevesinde incelenen sanatçıların çalışmaları, kişisel distopya kavramının görsel sanatlara yansıması açısından bir kılavuz oluşturmuştur. Bu bağlamda, kendi kişisel distopyamın yansıması olarak kabul ettiğim eserlerim ile, incelenen eserler arasında tematik ortaklıklara dikkat çekilmiştir. Psikolojik dünyamdan üç boyutlu evrene yansıyan eserlerimin kendi kaygılarımı keşfetmekte somut bir araç görevi görmesinden yola çıkarak, kişisel distopya üzerine çalışmanın sanatçıya bir katarsis olanağı sunduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-08-04T11:48:38Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster