Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgen, Elif Varol
dc.contributor.authorKocaman, Bilalcan
dc.date.accessioned2021-07-30T14:00:18Z
dc.date.issued2021-07-28
dc.date.submitted2021-07-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25158
dc.description.abstractComputer games were first developed by engineers and software developers for more expe-rimental purposes during the development phase of of computer Technologies, and the fact that computer games were seen as entertainment tools over timehas led to the emergence of a sector in this direction. Over the years, both the technological developments and the chan-ging of the concept of entertainment, the computer games industry has grown and game studios have begun to be established. Computer games, which could be developed by a few people or even a single person in the early stages, have now become entertainment products for which many people have worked. Especially today, computer games include mainly vi-sual elements, sound, story and interaction. In this context, concept design has a fundamental importance in the creation of these visual elements. The fact that the game industry has re-ached a huge size over the years has caused the game contents and therefore the concept designs to lose their originality at some points in line with consumer demands, although there are unique examples. Starting from this subject, in the first part of this study, the con-tent, history and sub-disciplines of the concept design field are examined in detail with examples. Although the general research area of the study is the game industry, the place of concept design in other design branches is also examined in this section, since the concept design addresses more than one area in general terms. In the second part of the study, the role of concept design in the computer game creation process was analyzed. In addition, the subject of originality in concept design has been examined by considering the works and original projects of artists from different design branches in the field of concept design. It is an important issue how the original aspects of these studies and projects shed light on the game concept design. In the third chapter, concept design examples that have a vital effect on originality in com-puter games are examined under different categories and the effects of these examples on concept designs and products are mentioned. The examples in question sometimes gave life to cult plays, and sometimes they were considered as artistic products. In the fourth chapter, a game concept design application was made based on the Hittites theme, one of the Anatolian civilizations, based on the researches and examinations. The project has been handled in terms of theme, story and concept design and it is aimed to create an original concept design example.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKonsept tasarımtr_TR
dc.subjectBilgisayar oyunları
dc.subjectDijital illüstrasyon
dc.subjectBilgisayar oyunları grafiği
dc.subjectÖzgünlükbi
dc.titleBilgisayar Oyunu Konsept Tasarımı Alanında Özgünlüğün Tartışılması ve Alternatif Konsept Tasarım Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBilgisayar oyunları ilk olarak bilgisayar teknolojilerinin gelişme safhasında daha çok deney-sel amaçla mühendisler ve yazılımcılar tarafından geliştirilmiştir ve bilgisayar oyunlarının zaman içerisinde eğlence aracı olarak görülmesi bu yönde bir sektörün ortaya çıkmasına vesile olmuştur. Yıllar geçtikçe gerek teknolojik gelişmeler gerek eğlence kavramının boyut değiştirmesi ile bilgisayar oyunu sektörü çok büyümüş ve oyun stüdyoları kurulmaya başlanmıştır. İlk dönemlerinde birkaç kişinin, hatta tek bir kişinin geliştirebildiği bilgisayar oyunları artık yapımında birçok insanın emek verdiği eğlence ürünleri haline gelmiştir. Özellikle günümüzde bilgisayar oyunları ağırlıklı olarak görsel elementler olmak üzere ses, hikâye ve etkileşim gibi konuları içermektedir. Bu bağlamda konsept tasarım söz konusu görsel elementlerin oluşturulmasında temel bir öneme sahiptir. Oyun endüstrisinin yıllar içerisinde devasa bir boyuta ulaşması, her ne kadar özgün örnekler olsa da tüketici talepleri doğrultusunda oyun içeriklerinin ve dolayısıyla konsept tasarımla-rının bazı noktalarda özgünlüğünü kaybetmesine yol açmıştır. Bu konudan yola çıkılarak bu çalışmanın birinci bölümünde konsept tasarım alanının içeriği, tarihçesi ve barındırdığı alt disiplinler örneklerle detaylı bir biçimde incelenmiştir. Çalışmanın genel araştırma alanı oyun sektörü olmasına rağmen, konsept tasarım genel hatlarıyla birden fazla alana hitap etmesi nedeniyle bu bölümde diğer tasarım dallarında konsept tasarımın yeri de incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde konsept tasarımın bilgisayar oyunu yaratım sürecindeki rolü analiz edilmiştir. Ayrıca konsept tasarımda özgünlük konusu farklı tasarım dallarından gelen sanatçıların konsept tasarım alanında ortaya koyduğu çalışmalar ve özgün projeler ele alına-rak incelenmiştir. Bu çalışmaların ve projelerin özgün taraflarının oyun konsept tasarımına ne açıdan ışık tuttuğu önemli bir konudur. Üçüncü bölümde bilgisayar oyunlarında özgünlüğe hayati derecede etki eden konsept tasa-rım örnekleri farklı kategoriler altında incelenmiş ve bu örneklerin konsept tasarımlara ve ürünlere olan etkisine değinilmiştir. Söz konusu örnekler kimi zaman kült oyunlara hayat vermiş, kimi zaman sanatsal birer ürün olarak değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde ise yapılan araştırmalar ve incelemelerden yola çıkılarak Anadolu medeniyetlerinde biri olan Hititler teması esas alınarak bir oyun konsept tasarım uygulaması yapılmıştır. Proje, tema, hikaye ve konsept tasarım açısından ele alınmıştır ve özgün bir konsept tasarımı örneği yaratılmak amaçlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-07-30T14:00:18Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster