Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkkılıç, Demet
dc.contributor.authorSoyarslan, Melis
dc.date.accessioned2021-07-28T10:54:26Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-05
dc.identifier.citationAlcantara, Pedro de. (2013). Indirect Procedures: A Musician’s Guide to the Alexander Technique. New York: Oxford University Press. Beethoven, Ludwig van. (1798). Sonate No.8, Op.13 “Pathetique”. Erişim: 1 Nisan 2021. https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/1/14/IMSLP51718-PMLP01410- Beethoven_Werke_Breitkopf_Serie_16_No_131_Op_13.pdf Beethoven, Ludwig van. (1798). Sonaten für das Pianoforte Op.10, No.2. Erişim: 1 Nisan 2021. https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/3/35/IMSLP243121-PMLP35850- Beethoven,_Ludwig_van Werke_Breitkopf_Kalmus_Band_20_B129_Op_10_No_2_scan.pdf Beethoven, Ludwig van. (1810). Sonate No.26, Op.81a “Les Adieux”. Erişim: 29 Mart 2021. https://ks4.imslp.info/files/imglnks/usimg/b/b9/IMSLP51798-PMLP01483- Beethoven_Werke_Breitkopf_Serie_16_No_149_Op_81a.pdf Bloomfield, John. (2020, Haziran) 2020 Golandsky Institute Online Workshop. The Golandsky Institute, New York. Brennan, Richard. (2015). Alexander Technique: An Introductory Guide to Natural Poise for Health and Well-being [Elektronik Sürüm]. London: Collins & Brown. Chopin, Fryderyk. (1829). Etude Op.10, No.1. Erişim: 13 Şubat 2021. https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/0/06/IMSLP86297-PMLP01969-chopin etudes_1.pdf Chopin, Fryderyk. (1835). Ballade No.1, Op.23. Erişim: 10 Mayıs 2021. https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/5/54/IMSLP113137-PMLP01646- FChopin_Ballade_No.1,_Op.23_BHBand1.pdf Chopin, Fryderyk. (1836). 12 Etudes Op.25. Erişim: 17 Şubat 2021. https://ks4.imslp.info/files/imglnks/usimg/a/ad/IMSLP112921-PMLP01970- FChopin_Etudes,_Op.25_Scholtz.pdf Chopin, Fryderyk. (1837). Scherzos. Erişim: 17 Şubat 2021. https://ks4.imslp.info/files/imglnks/usimg/c/c2/IMSLP570326-PMLP919200- 39087012662658score_(1).pdf 80 Chopin, Fryderyk. (1839). Ballade No.2, Op.38. Erişim: 12 Şubat 2021. https://ks4.imslp.info/files/imglnks/usimg/f/fd/IMSLP86693-PMLP01647-chopin ballade_no_2.pdf Chopin, Fryderyk. (1840). Piano Sonata No.2, Op.35. Erişim: 15 Şubat 2021. https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/6/6c/IMSLP00494-Chopin_- _Piano_Sonata,_Op_35.pdf Drake, Jonathan. (2001). Günlük Yaşamda Alexander Tekniği (S. Tuna, Çev.). İzmir: Dönüşüm Basım. (1991). Ercan, Senem Z. (2010). Piyano Çalmaya Bağlı Sakatlanmaların Önlenmesi: Sanatlar Tıbbı, Fizyolojik Bilgilenme, Destekleyici Teknikler ve Kişisel Tutum. Türkiye’deki Piyanistlerle Bir Çalışma. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul. Fenmen, Mithat. (1947). Piyanistin Kitabı. Ankara: Doğuş Matbaası. Gray, John. (1999). Alexander Tekniği Rehberiniz: Beden Kullanımında Devrim Yapın ve Stresten Kurtulun (O. Erkoldaş, Çev.). Ankara: İmge Kitapevi Yayıncılık. (1990). Kafadar, Alev. (2009). Piyanistler Örneğinde Müzisyenlere Özgü Performans Anksiyetesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Kasar, Zehra S. (2017). Ön Kol Ön Yüz Kasları Ve/Veya Elin Palmar Kasları Yaralanmış Bireylerde Tendon Tamiri Sonrası Uygulanan Rehabilitasyon Programı Etkisinin Elastografi ve Ultrason Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın, s.10. Kleinman, J. ve Buckoke, P. (2013). The Alexander Technique for Musicians [Elektronik Sürüm]. London: Bloombery Publishing. Moran, Mary. (2008). Basic Alignment and Rotation. New York: The Golandsky Institute, s.7, 8, 13, 17, 18, 19, 21, 27. 81 Mozart, Wolfgang A. (1783). Sonate No.11, K.331. Erişim: 1 Nisan 2021. https://ks4.imslp.info/files/imglnks/usimg/f/fe/IMSLP56321-PMLP01846- Mozart_Werke_Breitkopf_Serie_20_KV331.pdf Mozart, Wolfgang A. (1785) Concerto No.20, K.466. Erişim: 21 Nisan 2021. https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/7/70/IMSLP102002-PMLP15389- Mozart_20.pdf Mozart, Wolfgang A. (1788). Sonate No.15, K.545. Erişim: 1 Nisan 2021. https://ks4.imslp.info/files/imglnks/usimg/a/a9/IMSLP56442-PMLP01855- Mozart_Werke_Breitkopf_Serie_20_KV545.pdf Ortmann, Otto. (1929) The Physiological Mechanics of Piano Technique. Londra: Kegan Paul, Trench, Trubner & Co., Ltd. New York: E.P. Dutton & Co., Inc. Schiff, Lori. (2014, 2 Nisan) The Alexander Technique: Musician’s Method for Improvement 2014 [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=w_YB3c_Z320&ab_channel=lorischiff Schumann, Robert. (1845). Konzert für Klavier und Orchester Op.54. Erişim: 27 Mart 2021. https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/7/78/IMSLP03407-Schumann Op054ar2p4h.pdf Schumann, Robert. (1848). Clavierstücke für die Jugend. Op.68. Erişim: 20 Mayıs 2021. https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/0/0a/IMSLP51556-PMLP02707-RS67.pdf Taubman Institute. (2005a). Lecture 1: Introductory concepts. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005b). Lecture 2: Forearm rotation. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005c). Lecture 3: In and out. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005d). Lecture 4: The walking arm and hand. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. 82 Taubman Institute. (2005e). Lecture 5: Shaping; octaves. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005f). Lecture 6: Grouping. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005g). Lecture 7: Leaps. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005h). Lecture 8: Interdependence of hands. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005i). Lecture 9: Fingering. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005j). Lecture 10: Tone, legato and enslavement to notation. Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques [DVD]. Medusa, New York: The Taubman Institute. Taubman Institute. (2005k). Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques (Musical Examples and Addenda: Volumes 1-5). Medusa, New York: The Taubman Institute, s.2, 5, 10, 41. Taubman Institute. (2005l). Virtuosity in a Box: The Taubman Techniques (Musical Examples and Addenda: Volumes 6-10). Medusa, New York: The Taubman Institute, s. 5, 11, 19, 23, 27, 55, 63, 61, 65, 68, 71, 74, 81, 85, 91, 99. Toyata, Serap. (2014). Reiki’nin Enerji Bedeni (Aura) ve Enerji Merkezleriyle (Çakra) İlişkisi. Erişim: 25 Mayıs 2021. http://www.evreninhediyesi.com/kitaplardan.html Yağışan, Nihan. (2004). Çalgı İcracılarında Kas-İskelet Problemleri ve Nedenleri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 561-574. 83 Wristen, Brenda G. (1998). Overuse Injuries and Piano Technique: A Biomechanical Approach. Doktora tezi, Texas Tech University, Texas.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25142
dc.description.abstractPhysiological problems, which are quite common in pianists, have both physical and mental causes. These physiological problems affect the professional life of pianists negatively. In the first part of the study, the basic principles of the Alexander Technique, which aims to teach physically and mentally healthy behaviors by preventing the wrong movements that are performed unconsciously and cause problems, are revealed in a way that especially pianists can benefit from. In the second part, the movements used in the piano technique are presented in detail, and the Taubman Approach, which takes the principle of protecting physical health while playing the piano and revealing musical expression with technical skills, has been analyzed. The common point of the aforementioned techniques, the question of what kind of applications can eliminate the physiological barriers, has brought these two methods together. In this study, considering the functioning of the body in both daily life and professional activities, it is aimed for pianists to explore their bodies holistically, by means of the use of body parts used while playing the piano, especially fingers, hands, and arms, in accordance with the requirements of physiology and instrument and music. Considering the subject in the study not only in terms of instrument technique but also regarding the function of the whole body increases the importance of the research. The research has been put forward with the descriptive research method as a result of benefiting from written and audio-visual sources about the mentioned techniques. In the study, besides visually giving place to the movements suggested in the Taubman Approach, how the movements should be realized on the selected piano works is also presented with musical examples.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.subjectAlexander tekniğitr_TR
dc.subjectTaubman yaklaşımıtr_TR
dc.subjectPiyano tekniğitr_TR
dc.subjectPiyano çalmaya bağlı sakatlanmalartr_TR
dc.subjectBeden farkındalığıtr_TR
dc.subject.lcshM- Müzik ve Müzik üzerine kitaplartr_TR
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.subject.lcshMüzik literatürütr_TR
dc.subject.lcshÖğretim ve çalışmatr_TR
dc.titleAlexander Tekniği ve Taubman Yaklaşımı'nın İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetPiyanistlerde oldukça yaygın olarak karşılaşılan fizyolojik problemlerin hem fiziksel hem de zihinsel nedenleri olduğu bilinmektedir. Bu problemler, piyanistlerin mesleki hayatlarının olumsuz yönde etkilenmesine sebep olabilmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde, problemlere yol açan ve farkında olmadan gerçekleştirilen yanlış hareketlerin engellenerek, fiziksel ve zihinsel olarak sağlıklı davranışların öğretilmesinin amaçlandığı Alexander Tekniği’nin temel prensipleri, özellikle piyanistlerin faydalanabileceği şekilde ortaya konulmuştur. İkinci bölümde ise piyano tekniğinde kullanılan hareketler detaylı olarak sunularak, piyano çalarken bedensel sağlığı korumayı ve teknik beceriyle birlikte müzikal ifadeyi ortaya çıkarabilmeyi prensip edinen Taubman Yaklaşımı incelenmiştir. Bahsedilen tekniklerin ortak noktası olan fizyolojik engellerin ne tür uygulamalarla ortadan kalkabileceği konusu, bu iki yöntemin bir araya gelmesini sağlamıştır. Bu çalışmada, gerek günlük yaşamdaki gerekse mesleki aktivitelerde bedenin işleyişi göz önünde bulundurularak; parmak, el ve kol başta olmak üzere piyano çalarken kullanılan vücut parçalarının fizyoloji ve enstruman ile müziğin gerekliliklerine uygun bir şekilde kullanımı sayesinde piyanistlerin bütüncül olarak bedenlerini keşfetmesi amaçlanmıştır. Çalışmada konunun sadece enstruman tekniği açısından değil, aynı zamanda bedenin tamamının işleyişi göz önünde bulundurularak ele alınması, araştırmanın önemini artırmaktadır. Araştırma, bahsedilen teknikler hakkında yazılı ve görsel-işitsel kaynaklardan yararlanma sonucunda betimsel araştırma yöntemi ile ortaya konulmuştur. Çalışmada, Taubman Yaklaşımı’nda önerilen hareketlere görsel olarak yer verilmesinin yanı sıra, seçilen piyano eserleri üzerinde hareketlerin nasıl gerçekleşmesi gerektiği de nota örnekleriyle sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentPiyanotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-07-28T10:54:26Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster