Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHuri, Meral
dc.contributor.authorKoca, Rukiye Begüm
dc.date.accessioned2021-07-28T07:53:14Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-05
dc.identifier.citationKoca, R. B. (2021). Prematüre Doğum Hikayesi Olan Çocukların Beslenme Problemleri İle Bilişsel ve Duyusal Fonksiyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Ergoterapi Anabilim Dalı, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25136
dc.description.abstractThis study was planned to investigate the relationship between feeding problems and cognitive and sensory functions of children with a history of premature birth. A total of 60 children, 30 of whom were born prematurely and 30 of whom were born at term, were included in the study. The Feeding Problems Screening Tool (STEP) was used to evaluate the feeding problems of the participants, the Dynamic Occupational Therapy Cognitive Assessment (DOTCA-Ch) was used to evaluate their cognitive functions, and the Sensory Profile (SP) was used to evaluate their sensory functions. The difference between feeding problems, cognitive functions and sensory functions of children with a history of premature birth and those who were born on time was examined with the Mann Whitney U test. The feeding problems of children born prematurely are statistically higher than those born at term; cognitive and sensory functions were found to be statistically weaker (p<0.05). The relationship between feeding problems and cognitive functions of children with a history of premature birth, and the relationship between feeding problems and sensory functions were analyzed separately by Spearman Correlation Analysis method. It was found that feeding problems and both cognitive and sensory functions were statistically correlated in preterm children (p<0.05). According to the results of the study, deficiencies in cognitive and sensory functions of children with a history of premature birth affect the feeding activities of these children negatively. We think that various occupational therapy interventions including the evaluation and treatment of cognitive and sensory skills of these children should be planned in future studies to be conducted on the feeding problems of children with a history of premature birth.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPrematüretr_TR
dc.subjectBeslenme Problemleritr_TR
dc.subjectBilişsel Fonksiyonlartr_TR
dc.subjectDuyusal Fonksiyonlartr_TR
dc.subject.lcshPediatritr_TR
dc.titlePrematüre Doğum Hikayesi Olan Çocukların Beslenme Problemleri İle Bilişsel ve Duyusal Fonksiyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, prematüre doğum hikayesi olan çocukların beslenme problemleri ile bilişsel ve duyusal fonksiyonları ile ilişkiyi araştırmak için planlandı. Çalışmaya 6-10 yaş aralığında prematüre doğan 30 çocuk, zamanında doğan 30 çocuk olmak üzere toplam 60 çocuk katıldı. Katılımcıların beslenme problemlerini değerlendirmek için Beslenme Problemlerini Tarama Aracı (BPTA), bilişsel fonksiyonlarını değerlendirmek için Dinamik Ergoterapi Biliş Ölçeği Çocuk Versiyonu (DEBÖ-Ç) ve duyusal fonksiyonlarını değerlendirmek için Duyu Profili Anketi (DPA) kullanıldı. Prematüre doğum hikayesi olan ve zamanında doğan çocukların beslenme problemleri, bilişsel fonksiyonları ve duyusal fonksiyonları arasındaki fark Mann Whitney U testi ile incelendi. Prematüre doğan çocukların zamanında doğan çocuklara göre beslenme problemleri istatistiksel olarak daha fazla; bilişsel ve duyusal fonksiyonları ise istatistiksel olarak daha zayıf bulundu (p<0,05). Prematüre doğum hikayesi olan çocukların beslenme problemleri ve bilişsel fonksiyonları arasındaki ilişki ile beslenme problemleri ve duyusal fonksiyonları arasındaki ilişki ayrı ayrı Spearman Korelasyon Analizi yöntemi ile incelendi. Prematüre doğmuş çocuklarda beslenme problemleri ile hem bilişsel hem de duyusal fonksiyonların istatistiksel olarak ilişkili olduğu bulundu (p<0,05). Çalışmanın sonucuna göre prematüre doğum hikayesi olan çocukların bilişsel ve duyusal fonksiyonlarındaki zayıflıklar bu çocukların beslenme aktivitelerini olumsuz etkilemektedir. Prematüre doğum hikayesi olan çocukların beslenme problemlerine yönelik olarak yapılacak ileriki çalışmalarda bu çocukların bilişsel ve duyusal becerilerinin değerlendirilmesini ve tedavisini de içeren çeşitli ergoterapi müdahalelerinin planlanması gerektiğini düşünmekteyiz.tr_TR
dc.contributor.departmentErgoterapitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-07-28T07:53:14Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster