Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSusamoğlu, Funda
dc.contributor.authorGenç, Lütfullah
dc.date.accessioned2021-07-13T06:18:38Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-16
dc.identifier.citationArch Daily. Bauhaus Okulu. Londra. Erişim: 22.03.2021. https://www.archdaily.com/901623/100-years-of-bauhaus-10-facts-that-will-make- you-look-like-an-expert/5b928704f197cc72ee000027-100-years-of-bauhaus-10- facts-that-will-make-you-look-like-an-expert-image Artun, Ali. Aliçavuşoğlu, E. (2019). Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı. İstanbul: İletişim Yayınları. Assmann, Jan. (2018). Kültürel Bellek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Atik, Abdulkadir., Bilginer Erdoğan, Şeyma. (2014). Toplumsal Bellek Ve Medya. Atatürk İletişim Dergisi, 6, s. 2. Bantmag. Burçak Bingöl. Güne Bakan. Erişim: 11.11.2021. https://bantmag.com/4- soruda-15-istanbul-bienali-burcak-bingol/ Baudrillard, Jean. (2010). Nesneler Sistemi (O. Adanır, A. Karamollaoğlu, Çev.). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Berger, John. (2014). Görme Biçimleri (Y. Salman, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. Cevizci, Ahmet. (2017). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Say Yayınları. Charles Krafft. Charlos Wing Krafft. CCTV. Erişim: 22.04.2021l. http://www.charleskrafft.com/cctv/ Civcir, Esma. (2015) Temel Tasarım Ve Tasarım İlkeleri. Ankara: Akademisyen Kitabevi. Eroğlu, Ayşe.(2012). Henri Berhson’da Bilinç-Sezgi İlişkisi. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, s.87. Foucault, Michel. (2019). Bu Bir Pipo Değildir (S. Hilav, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 67 Funda Susamoğlu. Sel. Erişim: 19.04.2021. http://www.fundasusam.com/2013arazi.html Güneş Gökduman, Şafak. (2020). Marilyn Levine Ve Hiperrealist Heykelleri. Journal Of Arts, 3/1, s15. Gürcüm, Hatice Banu., Kartal, Semiha. (2017). Bauhaus İle Tasarıma Dönüşen Zanaat. İdil Dergisi, 6/34, s. 1776. Heidegger, Martin. (2011). Sanat Eserinin Kökeni (F. Tepebaşı, Çev.). Ankara: De Ki Basım Yayım. Hürriyet. Nur Koçak. Fetiş Nesneler. Erişim: 19.04.2021 https://www.hurriyet.com.tr/kesfet/nur-kocakin-mutluluk-resimlerimiz-sergisi-salt- beyoglu-ve-salt-galatada-41336092 İngiliz Filiz. Grayson Perry. Comfort Blanket. Erişim: 21.04.2021. https://i1.wp.com/ingilizfiliz.com/wp-content/uploads/2015/03/grayson-perry- tapestry-co-001.jpg Köksal, Fatma. Üstün Berna. (2018). Tasarım Sürecinde Zihinsel Bağlantıların Aktive Edilmesi: Mekânsal Bir Görselleştirme Çabası. Sanat-Tasarım Dergisi, 9, s. 52-63. Küçüköner, Mustafa. İmge ve Bellek İlişkisine Bir Bakış. Sanat Dergisi, 12, s. 79- 82. Köksal, Fatma. Üstün Berna. (2018). Tasarım Sürecinde Zihinsel Bağlantıların Aktivite Edilmesi: Mekânsal Bir Gösterge Çabası. Sanat-Tasarım Dergisi, 9, s. 53. Mant, S. (2014). Resim Sanatında Nesne. Akdeniz Sanat Dergisi. 7, s. 13. Marilyn Levine. Marilyn Levine. Peggy’s Jacket Erişim: 20.04.2021. https://www.marilynlevine.com/artworkframeset.html Marilyn Levine. Marilyn Levine. HRH Briefvase. Erişim: 20.04.2021. https://www.marilynlevine.com/artworkframeset.html Matt Merkel Hess. Matthias Merkel Hess. 2-in-1 Oil and Gas Can. Erişim: 22.04.1994. https://www.merkelhess.com/gas-cans MAtt Merkel Hess. Matthias Merkel Hess. KitchenAid Stand Mixer. Erişim: 22.04.1994. https://www.merkelhess.com/mixers Pakman, Birrin. (2012). 19. Yüzyılda İngiltere’de Sanat Ve Zanaat Hareketlerinin Osmanlı Sanatına Yansıması. (Yüksek Lisans Tezi). Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 68 Resim Biterken. Vincent Van Gogh. Bir çift bot. Erişim: 26.04.2021. https://resimbiterken.files.wordpress.com/2014/10/5555.jpg Saç Kavrayan, Çiğdem. (2018). Çağdaş Sanat Ve Kimlik: Grayson Perry Eserleri Üzerine Bir İnceleme. İnsan ve İnsan, 6/19, s66. Solms, M., Turnbull, O. (2020). Beyin ve İç Dünya. İstanbul: Metis Yayınları. Soner, Şan Aslan, Perihan. (2010). Çağdaş Sanatta Nesne Ve Kişisel Uygulamalar. (Yüksek Lisans Sanat Sanat Çalışması Raporu). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. Tasarım Akademi. Marcel Breuer. Koltuk tasarımı. Erişim: 18.02.2021. https://www.tasarimakademi.org/bauhaus-sanat-akimi.html This Sydney Life. Grayson Perry. Gökkuşağının Üstünde. Erişim: 26.04.2021. https://thissydneylife.files.wordpress.com/2012/05/grayson-perry-over-the- rainbow-2001.jpeg Türk Dil Kurumu. Erişim: 19.04.2021. https://sozluk.gov.tr/?q=Nesne&aranan= Wikipedia. Rene Magritte. Bu bir pipo değildir. Erişim: 15.04.2021. https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0mgelerin_%C4%B0haneti#/media/Dosya:Mag rittePipo.jpg Wikipedia. St. Pancras Tren İstasyonu. Londra. Erişim: 22.03.2021. https://tr.wikipedia.org/wiki/St_Pancras_Uluslararas%C4%B1_Tren_%C4%B0stas yonu#/media/Dosya:St_Pancras_Railway_Station_2012-06-23.jpg Zeytin, Halil İbrahim. (2012) Kullanımlık Nesnelerin Göstergebilimsel Çözümlemesi ve Bir Gösterge Olarak Cep Telefonları. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 0, s. 455-470.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25028
dc.description.abstractThe research focuses on investigation of the contact and communication of the objects in everyday use with the person. The circulation of the object during the day and the transformation process of the everyday object into an art form have been analyzed through the perception of the artist. The research has addressed the approach of the artist to the object through personal and social memory during the transformation process. The object that has become an indication of class in the course of the Industrial Revolution, the images that are created by the object on the perception, and the transformation of these images are studied. The change of the object in the industry together with ascribed meaning of classes thereto, and its relation to the schools have been investigated. The change in the design and perception of the object in the Arts and Craft movement following the Industrial Revolution and Bauhaus school have been particularly emphasized. Apart from the concept of design, the function of the object as well as newly formed sense of aesthetics and the memory brought along therewith have been taken into consideration. The daily objects change in the sense of their indication of class as forms thereof in the industry varies. In this scope, the connection of the artist with the daily object, and the effect of the memory in the transformation of daily object into an art object have been examined. The different approaches of the artists to the daily objects in their works have been investigated. This thesis discusses the personal implementations and artistic approaches based on object, memory, and class.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectNesne,tr_TR
dc.subjectGündelik nesne
dc.subjectBellek
dc.subjectAlgı
dc.subjectSınıf
dc.subjectDönüşüm
dc.subjectÜretim
dc.subjectMalzeme
dc.subject.lcshGenel olarak sanattr_TR
dc.titleKişisel Bellekten İmgelerin Sanat Nesnesine Dönüşümütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırma, gündelik kullanım nesnelerinin bireyle olan teması ve iletişimi üzerine şekillenmiştir. Nesnenin gün içerisindeki dolaşımı, gündelik nesnenin sanat nesnesine dönüşüm süreci, sanatçının algısı üzerinden incelenmiştir. Nesnenin dönüşümü sırasında sanatçının nesneye yaklaşımı kişisel ve toplumsal bellek yoluyla araştırılmıştır. Sanayi devrimiyle beraber sınıfsal gösterge haline gelen nesnenin algıda yarattığı imgeler ve bu imgelerin dönüşümü irdelenmiştir. Nesnenin sınıfsal anlamlar kazanmasıyla beraber nesnenin endüstrideki değişimi ve ekollerle olan ilişkisi incelenmiştir. Sanayi Devrimi’ni takip eden Arts and Craft hareketi ve Bauhaus ekolünde nesnenin tasarımının ve algısının değişimi üzerinde durulmuştur. Tasarım kavramıyla birlikte nesnenin fonksiyonunun yanı sıra şekillenen yeni estetik anlayış ve beraberinde oluşan hafıza ele alınmıştır. Gündelik nesnelerin, endüstride çeşitlenen formlarıyla beraber nesnenin sınıfsal göstergesi de değişmektedir. Bu kapsamda, sanatçının gündelik nesneyle olan bağı, gündelik nesnenin sanat nesnesine dönüşümünde belleğin etkisi araştırılmıştır. Gündelik nesneleri çalışmalarında farklı açılardan ele alan sanatçıların yaklaşımları incelenmiştir. Nesne, bellek ve sınıf kavramlarından yola çıkılarak şekillenen kişisel uygulamalar ve sanatsal yaklaşım tartışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-07-13T06:18:39Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeimagetr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster