Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDokak, Hüsnü
dc.contributor.authorÖzdoğan, Cevahir
dc.date.accessioned2021-06-07T10:30:29Z
dc.date.issued2021-06-07
dc.date.submitted2021-04-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/24604
dc.description.abstractThis practice-based research thesis investigated women's craft and digital technology that has been gendered historically. This project developed a new methodology as opposed to following the dominant patriarchal and capitalist narrative. It was practiced by using multiple techniques with both craft and current technology. This art practice methodology offers a fictional space that is interconnecting, liquid, soft, slow, and holistic. This practice glorifies handicraft, which is defined as women's craft, and it aims to perform digital applications as craft and explores the possibilities of this in practice. Another reason for addressing this issue is to unearth the historical relationship of women with objects and materials and to re-evaluate today's material and technology against sexist marginalization and devaluation created through feminized material. This, on the other hand, opens up space for developing new methods with the opportunities it provides for art production while reconstructing personal relationships with today's material and technology. Thus, it is possible to create a mindful and soft digital space despite the hyper-masculine, toxic, brutal digitalization based entirely on speed and power imposed on us today. It is time to construct a cyber society for today and future as the distinction between cyberspace and physical life has melted away. Therefore, it is not possible for the destructive patriarchy to cope with the anthropocentric hegemony towards nature and object without answering the question of gender and race, which are part of posthuman theories. This dissertation hopes to re-cultivate, reap and sprout our relationship with new material with consciousness and resistance, despite all the anthropocentric, sexist, racist, speciesist, discriminatory, and classist structures that feed on the same basis.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectDijital sanat ve zanaat
dc.subjectFeminist yeni materyalizm
dc.subjectSiberfeminizm
dc.subjectSiborg teori
dc.subjectİnsan sonrası kuramı
dc.subjectObje temelli ontoloji
dc.subjectHiper—obje
dc.subjectNet-sanatı
dc.subjectÖrgü
dc.subjectNakış
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.titleElişi Net: Tekno Kadın ve Yeni Materyalizmtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez sosyolojik, politik ve ekonomik dinamiklerin cinsiyetçi yaklaşımına dahil edilen sanatın ve teknolojinin cinsiyetleştirilmesine karşı yeni bir method geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında ele alınan metod melez bir kurgu alanı yaratmaktadır, birleştirici, homojen, akışkan, yumuşak ve tümcül olmak üzerine kavramsallaşmaktadır. Kadın sanatı olarak tanımlanan elişini yüceltir ve dijitalinde bir elişi gibi işlenmesi arzusundadır ve bunun pratikteki olasılıklarını araştırır. Bu konuyu ele alınmasının bir diğer nedeni ise kadının obje ve materyalle olan ilişkisi üzerinden yaratılan ötekileştirme ve değersizleştirmeye karşı, kadının materyal ve teknolojiyle tarihsel ilişkisini anlamaktır. Bu bağlamda kişisel üretimde materyal ve teknoloji ile olan ilişki yeniden inşa edilirken, öte yandan sanat üretimine sağladığı olanaklarla yeni metodlar geliştirmeye yönelik alan açmaktadır. Böylelikle bugün dayatılan hipermaskülen, tamamen hıza ve güce dayalı nobran ve toksik dijitalleşmeye karşın; düşünceli, duyarlı ve incelikli bir dijital alan yaratabilmenin olanakları araştırılmaktadır. Global olarak deneyimlediğimiz siber alan ve fiziksel yaşam arasındaki farkın eridiği günümüze bu yıllara adaptasyon sürecindeyken, gelecek için nasıl bir siber toplum kurgulanmalı sorusunun sanırım tam zamanıdır. Bu tez kapsamında insan sonrası teorilerinin bir parçası olan cinsiyetcilik sorunsalına yanıt vermeden, baskıcı patriarkanın sadece insana değil tabiata ve objeye yönelik hegemonyasıyla başa çıkması mümkün görünmemektedir. Bu nedenle araştırma aynı temelden beslenen antroposentrik, cinsiyetçi, ırkçı, ayrımcı ve sınıfçı tüm yapılanmalara karşın, yeni materyalle ilişimizi farkındalıkla ve dirençle yeniden ekip, biçip, filizlendirmeyi ummaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.lift2021-07-08T10:30:29Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster