Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArtan, İsmihan
dc.contributor.authorArslan Özkılıç, Sevgi
dc.date.accessioned2021-03-18T13:49:35Z
dc.date.issued2021-02-24
dc.date.submitted2021-02-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23589
dc.description.abstractThe primary objective of this study is to examine the correlation of the emotion regulation skills with the relationship of 4-6 years old children attending pre-school education institutions with their mothers and the involvement of the mothers in the childcare. Moreover, the child's emotion regulation skills, mother-child relationship, and involvement of the mothers in the childcare were examined in terms of various variables. The population of the study consists of mothers of 305 children who applied to the University of Health Sciences Van Training and Research Hospital-Child Development Polyclinic between February 2019 and May 2019. "General Information Form", "Child-Parent Relationship Scale-Mother Form", "Parental Involvement Scale-Mother Form" and "Emotion Regulation Scale" were used to obtain the data. Independent Groups T-Test, One Way Analysis of Variance, and Scheffe's test were used to analyze the data. Based on the obtained results, it was determined that the emotion regulation skills of the child and the mother-child relationship differed in terms of child gender, mother's age, mother's educational status, mother's employment status, number of children, family type, and income status, whereas they did not differ in terms of the age of the child. On the other hand, it was concluded that the involvement of the mothers in the childcare differed depending on the child's gender, mother's age, mother's educational status, mother's employment status, number of children, family type, and income. However, it was observed that only the score of the involvement subscale for developing involvement differed in terms of child gender, while only the score of the involvement subscale for control differed in terms of child age. Furthermore, a significant correlation was determined between the emotion regulation skills of children, mother-child relationship, and involvement of the mothers in the childcare. Based on this information, it was concluded that as the relationship between the child and mother and the involvement of the mothers in the childcare increased, emotion regulation skills increased as well. Research results were assessed, and suggestions were made to researchers, educators, media organs, public institutions, and non-governmental organizations.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDuygutr_TR
dc.subjectduygu düzenleme
dc.subjectanne çocuk ilişkisi
dc.subjectanne ilgisi
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocuklarının Anneleriyle Olan İlişkileri ve Annelerin Çocuğa Yönelik İlgisi ile Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-6 yaş arası çocukların anneleriyle olan ilişkileri ve annelerin çocuğa yönelik ilgileri ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bunun yanı sıra çocuğun duygu düzenleme becerileri, anne çocuk ilişkisi ve çocuğa yönelik anne ilgisi çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma grubunu Şubat 2019- Mayıs 2019 tarihleri arasında Sağlık Bilimleri Üniversitesi Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi- Çocuk Gelişimi Polikliniğine başvuran 305 çocuğun anneleri oluşturmaktadır. Verilerin elde edilmesinde; “Genel Bilgi Formu”, “Çocuk Ana-Baba İlişki Ölçeği-Anne Formu”, “Çocuğa Yönelik Anne-Baba İlişki Ölçeği-Anne Formu” ve “Duygu Düzenleme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Gruplar T-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Scheffe Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; çocuğun duygu düzenleme becerilerinin ve anne çocuk ilişkisinin çocuk cinsiyeti, anne yaşı, anne eğitim düzeyi, anne çalışma durumu, çocuk sayısı, aile tipi ve gelir durumuna göre farklılaştığı ancak çocuk yaşına göre farklılık göstermediği görülmüştür. Çocuğa yönelik anne ilgisinin ise; çocuk cinsiyeti, anne yaşı, anne eğitim düzeyi, anne çalışma durumu, çocuk sayısı, aile tipi ve gelir durumuna göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak çocuk cinsiyetine göre yalnızca ilgileri geliştirmeye yönelik ilgi alt ölçeğinin ve çocuk yaşına göre kontrole yönelik ilgi alt ölçeğinin farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir. Bunun yanı sıra, çocukların duygu düzenleme becerileri ile anne çocuk ilişkisi ve çocuğa yönelik anne ilgisi arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Bu bilgilere göre, çocuk ile anne arasındaki ilişki ve annenin çocuğa yönelik ilgisi arttıkça duygu düzenleme becerilerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları değerlendirilerek; araştırmacılara eğitimcilere, medya organlarına, kamu kurum ve sivil toplum kuruluşlarına önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-03-18T13:49:35Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster