Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAteş, İsmail
dc.contributor.authorKaraova , Murat
dc.date.accessioned2021-03-01T10:30:08Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-11
dc.identifier.citationAntmen, A. (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık. Bahtin, M. (2017). Karnavaldan Romana Edebiyat Teorisinden Dil Felsefesine Seçme Yazılar.(C. Soydemir, Çev.)İstanbul: Ayrıntı Yayınları Bahtin, M. (2005). Rabelais ve Dünyası.( Ç. Öztek, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Berger, J. (2018). Portreler.(B. Eyüboğlu, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları. Bergson, H. (2016). Gülme Komiğin Anlamı Üzerine Deneme.( U.C. Gökduman, Çev.)İstanbul: Zeplin Kitap. Bosing, W. (2006). The Complete Paintings BOSCH. Köln: Taschen. Britannica Güncel İngilizce Sözlük (2020) https://www.britannica.com/art/comedy/ Comedy-satire-and-romance#ref504546 Chao, S.-L. (2010). Rethinking the Concept of the Grotesque. New York: Modern Humanities Research Association and Routledge. Charrier, J. P. (2000). Bilinçdışı ve İnsan.(H. Portakal, Çev.)İstanbul: Cem Yayınevi. Conelly, F. S. (2003). Modern Art and Grotesque.ABD: Cambridge University Press. Danto, A. C. (2014). Sanatın sonundan Sonra Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi. (Z. Demirsü, Çev.)İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Danto, A. C. (2019). Sıradan Olanın Başkalaşımı.(E. Berktaş, Ö. Ejder, Çev.)İstanbul: Ayrıntı Yayınları. De Rynck, P. (2016). Resim Nasıl Okunur.(N. K. Gökçe, S. Yüzgüller, Çev.)İstanbul: Hayalperest Yayınevi. Eco, U. (2009). Çirkinliğin Tarihi.(A. U. diğ., Çev.) İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık Tic. A.Ş. Eco, U. (2016). Güzelliğin Tarihi.(A. U. diğ., Çev.) İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık Tic. A.Ş. Erdoğan, F. C. (2019). Egon Schiele. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. Farthing, S. (2017). Sanatın Tüm Öyküsü.(G. Aldoğan, F. C. Çulcu, Çev.)İstanbul: Hayalperest Yayınevi. 63 Fischer, W. G. (2004). SCHIELE. Köln: TASCHEN. Foster, H. (2017). Gerçeğin Geri Dönüşü Yüzyılın Sonunda Avangard.(E. Hoşsucu, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foster, H. (2011). Zoraki Güzellik.(Ş. Kaptan, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Freud, S. (2010). Ket Vurma Belirti ve Korku.( L. Yarbaş, Çev.) İzmir: İlya Yayınevi. Freud, S. (1919). the Uncanny. 07 ,08, 2020 tarihinde alındı http://web.mit.edu/ allanmc/www/freud1.pdf Freud, S. (2003). Totem ve Tabu .(A. Kanat, Çev.) İzmir: İlya Yayınevi. Güncel Türkçe Sözlük.(2020). TDK. https://sozluk.gov.tr/?kelime= Harpham, G. (1976). The Grotesque: First Principles. The Journal of Aestheticsand Art Criticism (s. 461-468). içinde İpşiroğlu, M. Ş., & Eyüboğlu, S. (2013). Avrupa Resminde Gerçek Duygusu. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. Kafka, F. (2010). Dönüşüm.( E. T. Güney, Çev.) İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Kandinsky, W. (2017). Sanatta Tinsellik Üzerine.(Ö. Eroğlu, Çev.)İstanbul: Tekhne Yayınları. Kristeva, J. (2014). Korkunun Güçleri İğrençlik Üzerine Deneme(N. Tutal, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Leroy, C. K. (2006). Gerçeküstücülük (sürrealizm).(M. T. Yalım, Çev.)İstanbul: Remzi Kitabevi. Marie, R., & Hagen, R. (2003). Goya. Köln: Taschen. Rabelais, F. (2011). Gargantua.(S. Eyüboğlu, A. Erhat, V. Günyol, Çev.)İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Rabelais, F. (2019). Pantagruel.(N. Yıldız, Çev.)İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Rapelli, P. (2001). ArtBook-Goya Tutkulu Bir İroni Ustası.(A. Hakverdi, Çev.) Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Read, H. (2018). Sanat ve Toplum.(E. Kök, Çev.)İstanbul: Hayalperest Yayınevi. Thompson, J. (2014). Modern Resim Nasıl Okunur Modern Ustaları Anlamak.(F. C. Çulcu, Çev.)İstanbul: Hayalperest Yayınevi. Tunalı, İ. (2011). Estetik Beğeni. İstanbul: Remzi Kitabevi. Ünlüaycıl, Nil.(2003) Grotesk Anlatım ve Türk Oyun Yazarlığında Kullanımı, Tiyatro Araştırma Dergisi(68 – 84 s. ) erişim: 05.08.2020 (https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12575/56472/1439.pdf?se quence=1&isAllowed=y Wilson, M. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, 21. Yüzyıl Sanatını Yaşamak.( F. C. Erdoğan, Çev.)İstanbul: Hayalperest Yayınevi. Worringer, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim.(İ. Tunalı, Çev.)İstanbul: Hayalperest Yayınevi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23495
dc.description.abstractArthistic and cultural development undergoes dramatic changes throughout the history and the concept of grotesque has been a crucial part of such changes. The meaning behind grotesque concept has been studied by many authors, artists and theorists. The concept is being related to the concepts such as uncanny, carnivalesque, obscenity and another rather than it's first applications of cave drawings. The purpose of this thesis is to investigate the artistic applications of the concept of grotesque’s meanings in the light of esthetics rather than the endeavor of defining the concept. In the first part of this thesis, namely “The Concept of Grotesque”, the origin of the word Grotesque and its theoretical development throughout the history are explained. Moreover, The art pieces that the meaning of Grotesque is expressed are investigated in an holistic approach. In the second part of this thesis, namely “Grotesque Temperament”, how lituraturists and artists are used to express the contexts of Grotesque concept is investigated. The art pieces in which the concepts of uncanny, carnivalesque and hideous, which Grotesque concept defined by, are investigated. The data obtained through investigation are used to create a few pieces of art. In the third part of the thesis, namely “Distortion”, the art pieces that were created during the research are discussed in considiration with similar explicandums in the World. The relationship between Grotesque temperament and distortion is investigated in a holistic view.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGrotesktr_TR
dc.subjectGrotesk mizaç
dc.subjectÇarpıtma
dc.subjectSanat
dc.subjectEstetik
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleGrotesk Mizaç ve Çarpıtmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSanatsal ve kültürel gelişimin köklü değişiklikler ile yoluna devam ettiği tarihsel süreçte grotesk kavramı farklı bağlamlar ile bu değişikliklerin bir parçası olmaya devam etmiştir. Barındırdığı anlamlar pek çok yazar, sanatçı ve kuramcı tarafından irdelenmiştir. Kavram, ilk işaret etiği mağara süslemeleri tanımından uzaklaşarak, bugün bağlantı kurduğu tekinsizlik, karnavalesk, iğrençlik ve öteki gibi kavramlar ile yakınlıklar oluşturmuştur. Kavramın ifade ettiği anlamlar göz önünde bulundurulduğunda bu tez çalışmasının amacı kavramın tanımını yapmaya çalışmaktan uzak bir biçimde, estetik çatısı altında ifade ettiği anlamların sanatsal uygulama biçimlerini incelemektir. Tez araştırması kapsamında bu çalışmanın Grotesk Kavramı isimli birinci bölümünde Grotesk kavramının kelime kökeni ve tarihsel süreçte yer aldığı kuramsal gelişimi, bütüncül bir yaklaşım oluşturularak kavramın aldığı anlamların ifade bulduğu sanat eserleri ile birlikte incelenmiştir. Kavramın kuramsal kökeni araştırılırken, literatür tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın Grotesk Mizaç isimli İkinci Bölümünde Grotesk kavramını tanımlayan bağlamların edebiyatçılar ve sanatçılar tarafından bir ifade biçimi olarak ele alınması incelenmektedir. Grotesk kavramının, içerisinde yer alarak kendi tanım aralığını oluşturduğu tekinsiz, karnavalesk ve iğrenç kavramları, bir mizaç olarak yakınlık kurdukları sanatsal çalışmalar ile bütüncül bir şekilde incelenerek ulaşılan sonuçlar, Bir dizi sanat çalışmasının oluşturulmasında kullanılmıştır. Çalışmanın Çarpıtma isimli Üçüncü Bölümünde, ağırlıklı olarak tez araştırması kapsamında gerçekleştirilen sanat çalışmaları, Dünyadaki diğer çalışma örnekleri ile birlikte bütüncül bir perspektiften ele alınarak çarpıtma öğelerinin grotesk mizaç ile birlikte kullanımı incelenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-03-01T10:30:08Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster