dc.contributor.advisor | Öztürk, Selcen | |
dc.contributor.author | Öktem, Açelya Gizem | |
dc.date.accessioned | 2021-02-26T07:56:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-02-10 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23485 | |
dc.description.abstract | As a result of today's increasing fast consumption habits, municipal solid waste (MSW) generation is also growing day by day. However, it creates many adverse effects on the environment. The wastes spread to the environment negatively affect the health of humans and all other creatures. It is up to every human being to correctly evaluate the waste produced. Recycling offers a viable solution to protect the environment and save energy. Therefore, it is critical to primarily examine individuals' recycling behavior to determine a correct waste management strategy. This study defines Hacettepe University students' recycling behaviors based on the Theory of Planned Behavior (TPB). Although TPB uses the three determinants to explain intention towards behavior, the study focused on two of these three variables: subjective norm and perceived behavioral control. Moreover, Structural Equation Modeling (SEM), which is frequently preferred in psychology-based studies, was used as the modeling method in the study. According to the results of the research, it is stated that the main determinants of students' recycling behavior are subjective norms and perceived behavior control. Consequently, it can be stated that students are highly influenced by the behavior of the people around them on recycling behavior. Moreover, students’ opinions about the feasibility of recycling also played a strong role in governing their behaviors with regard to waste disposal. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Planlı davranış teorisi | tr_TR |
dc.subject | Yapısal eşitlik modeli | tr_TR |
dc.subject | Kentsel katı atık | tr_TR |
dc.subject.lcsh | H- Sosyal bilimler | tr_TR |
dc.subject.lcsh | İstatistikler | tr_TR |
dc.subject.lcsh | İktisat kuramı. Demografi | tr_TR |
dc.title | Investigating the Determinants of University Students’ Recycling Behavior | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Günümüzde artan hızlı tüketim alışkanlıklarının bir sonucu olarak, katı atık üretimi de günden güne artış göstermektedir. Ancak bu durum çevre üzerinde çok sayıda olumsuz etkiye neden olmaktadır. Çevreye yayılan atıklar insan ve diğer tüm canlı türlerinin hayatını olumsuz bir biçimde etkilemektedir. Üretilen atığı doğru bir biçimde yönetmek ise her bireyin elindedir. Geri dönüşüm çevreyi korumak ve enerji tasarrufu sağlamak için uygun bir çözüm sunmaktadır. Bu bağlamda öncelikle bireylerin geri dönüşüm davranışlarının belirleyicilerini saptamak uygun bir atık yönetimi stratejisi belirlemek için önem arz etmektedir. Bu çalışma, planlı davranış teorisini temel alarak Hacettepe Üniversitesi öğrencilerinin geri dönüşüm davranışını tanımlamaktadır. Planlı davranış teorisinde davranışa yönelik niyeti belirlemek için üç belirleyici kullanılmasına rağmen çalışmada yalnızca iki belirleyici üzerinde odaklanılmıştır: Öznel norm ve algılanan davranış kontrolü. Ayrıca çalışmada modelleme metodu olarak, psikoloji kökenli çalışmalarda sıklıkla tercih edilen, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öznel norm ve algılanan davranış kontrolü geri dönüşüm davranışı üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir. Sonuç olarak, öğrenciler çevresindeki kişilerin geri dönüşüm davranışlarından etkilenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin geri dönüşümün uygulanabilirliğine ilişkin olan görüşleri, geri dönüşüm davranışlarını etkilemektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | İktisat | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-02-26T07:56:41Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | dataset | tr_TR |